پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۰۴۵۲
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶
نیروی انتظامی اعلام کرد: با هرگونه جریان انحرافی از قبیل قمه زنی و استفاده از تصاویر خرافی و نامناسب در ماه محرم برخورد می‌شود.
شعارسال: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است: «محرم، ماه نهضت بزرگ سید شهیدان و سرور اولیای خداست که با قیام خود در مقابل طاغوت، تعلیم سازندگی و کوبندگی به بشر داد و راه فنای ظالم و شکستن ستم کار را در فدایی دادن و فدایی شدن دانست. (امام خمینی (ره).

سلام بر امام حسین (ع) و هفتاد و دو تن از یاران مخلص و جان بر کفش که با از خودگذشتکی و ایثار، علیه کژی‌ها و ناراستی‌ها و شکستن استبداد و استکبار و برای احیا و تداوم ارزش‌های اسلام ناب محمدی در راه دین و عقیده از جان مایه گذاشتند.

در بررسی تاریخی واقعه کربلا و مشاهده روند توسعه‌ای ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی ملاحظه می‌کنیم که همواره و هر سال نسبت به سال قبل بردار شور و شعور مردمی در حیطه شناخت و به طبع آن در حیطه هیجان و عاطفه و شکل گیری عواطف بشری با هر دین و آیین و مسلک به سرور و سالار شهیدان و یاران با وفایش صعودی است، به گونه‌ای که هر انسان آزاده و بی غرضی در طول عمر خویش می‌تواند به افزایشی بودن فرهنگ عاشورا در زمینه‌های مختلف اذعان کند و می‌توان گفت: ماه محرم یادآور بزرگترین حماسه ظلم ستیزی و استکبار، یادآور آزادی خواهی، حق جویی، عزت و فداکاری انسان‌هایی است که منادی آزادی و آزادگی بودند و جهاد و عشق به شهادت در راه خدا را به رهروان خود آموختند و حرکت‌ها و خیزش‌های آزادی خواهان بسیاری از نقاط جهان امروز نیز ریشه در قیام حسینی (ع) و برخاسته از فرهنگ ناب اسلام و نماد و نمود آن یعنی عاشوراست.

واقعه عاشورا از حوادث ناب تاریخی است که باید از آن درس زندگی، صبر و استقامت، شجاعت و وفاداری آموخت و سیره و روش و رفتار عاشورائیان و شهدای صحرای کربلا را به عنوان نقشه راه، الگو و اسوه در راستای اعتلای اسلام و حفظ ارزش‌های آن برای تمامی جهانیان قرار داد.

در این مسیر پیروان امام حسین (ع) و شیعیان آن حضرت باید در راستای احیای "امر به معروف و نهی از منکر" به عنوان مهم‌ترین پیام عاشورا که در قیام امام حسین (ع) تبلور یافت فرصت را غنیمت شمرده و این فریضه بزرگ الهی را نسل به نسل و برای پیوند خوردن جوانان امروز با مکتب عاشورا منتقل کنند.

نیروی انتظامی نیز همچون گذشته همگام با این پویش عظیم مردمی و عزاداری حسینی بیش از گذشته برای برقراری و تداوم نظم و امنیت و خدمتگزاری صادقانه و بی منت به مردم و همچنین توسعه و رونق این مراسم عزاداری باهیأت‌ها و تکایا با کمال افتخار همکاری و انجام وظیفه می‌کند.

برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و تامین نظم و امنیت مطلوب برای عموم مردم و خصوصا عزاداران حسینی (ع)، مسئولان هیئات و تکایا و دسته‌های عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) نسبت به موارد زیر اهتمام ورزند.

از هر گونه اختلال در نظم عمومی شامل نصب داربست در معابر و پیاده رو‌ها (که مانع از تردد افراد و مزاحمت برای کودکان، سالمندان، معلولان و جانبازان عزیز شود) پرهیز کنند.

با هرگونه جریان انحرافی از قبیل قمه زنی، استفاده از آلات و ادوات نامتعارف موسیقی، استفاده از تصاویر خرافی و نامناسب و سایر رفتار‌های موهن، هوشمندانه مقابله کنند.

هنگام عبور دسته‌های عزاداری، شریان‌ها و گذرگاه‌های عمومی را مسدود نکرده و نظم عبور و مرور را مختل نکنند. هنگام حرکت دسته‌های عزاداری و حین برگزاری مراسم عزاداری، به ویژه در ساعات پایانی شب از سیستم‌های صوتی که ایجاد مزاحمت می‌کند، استفاده نشود.

فلسفه قیام امام حسین (ع) که همانا انجام و احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر است از سوی دست اندرکاران هیأت‌های مذهبی مدنظر قرار بگیرد.

اصول ایمنی و استفاده از تجهیزات مربوطه در راستای جلوگیری از بروز حوادث ناشی از آتش سوزی، اتصال برق و... مورد توجه دقیق قرار می‌گیرد.

مراکز ۱۱۰ پلیس در تمامی شبانه روز آماده ارائه خدمت و پاسخگویی به مردم هستند و ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی نیز طبق روال جاری خود با تلاش بی وقفه کوشش خواهند کرد با برقراری نظم، امنیت و مدیریت ترافیک بر شکوه و عظمت مراسم عزاداری در سراسر کشور بیفزایند».

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 10 شهریور 1398 ، کدخبر: 7056078 ، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین