پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۴۰۹۷
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۴
تيم ملي فوتبال زنان ايران شنبه‌شب با برتري پرگل مقابل قرقيزستان موفق شد با کسب سه پيروزي و يک شکست به مقام نايب‌قهرماني جام آسياي مرکزي برسد. در اين مسابقات شاگردان کتايون خسرويار با زدن 16 گل زده و ميانگين چهار گل در هر مسابقه عملکرد قابل قبولي را از خود به جاي گذاشتند. ستاره اين مسابقات زهرا قنبري، کاپيتان ايران بود که با گل‌هاي تماشايي‌ای که وارد دروازه حريفان کرد، تمجيد رسانه‌هاي آسيايي را دربر داشت.

شعار سال: قنبري که اولين لژيونر ايراني در فوتبال زنان محسوب مي‌شود، از عملکرد ياران خود در اين مسابقات راضي و اميداوار است بتوانند فروردين‌ماه با درخشش در مرحله مقدماتي المپيک 2020 توکيو جواز حضور در اين مسابقات را کسب کنند:

درباره مسابقات کافا صحبت مي‌کنيد که موفق شديد به مقام نايب قهرماني برسيد.

مسابقات آسياي مرکزي انصافا کيفيت بالايي داشت و پنج تيم از بهترين‌هاي آسيا حضور داشتند. براي ما محک بسيار خوبي بود چراکه مسابقات تدارکاتي زيادي نداشتيم و اين چهار مسابقه براي هماهنگي بين بچه‌ها بسيار باارزش بود.

امکانات و شرایط تيم ملي زنان را چطور ارزيابي مي‌کنيد؟

واقعيت اين ‌است که شرايط نسبت به قبل خيلي بهتر شده و امکانات مثل سال‌هاي قبل نيست. به‌نظرم اگر حمايت‌ها از تيم ملي زنان ادامه داشته باشد، ما توانايي درخشش بيشتر در جام ملت‌هاي آسيا را داريم. مستحضر هستيد که قوي‌ترين تيم‌هاي دنيا از آسيا هستند. مثل ژاپن، استراليا، ويتنام و تايلند که همگي از قدرت‌هاي برتر جهان هستند. در اين دوره از مسابقات «کافا» ازبکستان هم تيم بسيار قدرتمندي بود و اصلا تصور نمي‌کردند ما اين‌قدر هماهنگ باشيم. ما در مسابقه نخست طبق صلاحديد سرمربي با ترکيب اصلي وارد زمين نشديم به همين دلیل ازبک‌ها شناخت خوبي از ترکيب اصلي ما نداشتند. ازبک‌ها وقتي هماهنگي و آمادگي ما را ديدند، براي متوقف‌کردن ما به بازي خشن رو آوردند.

شما اولين لژيونر زن ايراني هستيد که در ليگ عراق بازي کرديد. کمي از حضور در فوتبال اين کشور مي‌گوييد؟

من دو سال پيش پيشنهادي از ليگ عراق دريافت کردم که با مشورت مربيانم پذيرفتم در ليگ اين کشور بازي کنم. با اينکه فوتبال زنان در عراق نوپا بود اما به‌نسبت اولين سال تجربه آنها، امکانات قابل قبولي داشتند و براي بازيکنان ارزش و احترام خاصي قائل مي‌شدند. اما معتقدم لژيونرشدن در ليگ‌هاي اروپايي خيلي بيشتر به فوتبال زنان کمک مي‌کند ولي با توجه به عدم پوشش‌ خبري مناسب، متأسفانه فوتبال زنان ديده نمي‌شود. بعد از موفقيت زنان فوتساليست بود که بسياري از توجه‌ها به ورزش زنان چرخيد.

سال قبل ملوان رقيب هميشگي شهرداري بم در ليگ برتر حضور نداشت. امسال تيم شما با ملوان و سارا قمي براي قهرماني و «خانم گلي» رقابت سختي داريد. با توجه به اينکه اکثر ملي‌پوشان در ملوان حضور دارند، پيشنهادي از اين تيم نداشتيد؟

سال‌ها پيش مذاکراتي با ملوان داشتم اما قسمت نشد به اين تيم ملحق شوم. در شهرداري بم شرايط خيلي خوبي دارم و کاملا از حضور در تيمم راضي هستم و اميدوارم بتوانيم در فصل جديد ليگ برتر قهرماني را تکرار کنيم. با سارا هم با وجود اينکه دوست صميمي هستم اما رقابت سالمي هم براي خانم گلي در اين فصل از ليگ برتر خواهم داشت. همين رقابتهاست که کيفيت ليگ را بالا مي‌برد.

فدراسيون فوتبال پاداشي براي مقام نايب‌قهرماني تيم ملي زنان در نظر گرفت؟ نسبت به تعهدات خود عمل کرده يا خير؟

متأسفانه پاداشي که ندادند. فقط پول توجيبي دادند که مبلغش آن‌قدر ناچيز است که قابل ذکر نيست. اما باز هم به‌نسبت سال‌ها قبل خيلي اوضاع فوتبال زنان بهتر شده است.

شما در مسابقات بين‌المللي حضور پيدا مي‌کنيد. نگاه فوتباليستهاي اروپايي به تيم ملي ايران چطور است؟

در آسيا تقريبا تيم ملي ايران را به حجاب کامل مي‌شناسند اما در سوئد که ديداري داشتيم بازيکنان حريف خيلي تعجب کرده بودند و دائم از ما درباره حجاب سؤال مي‌کردند و خيلي براي آنها تعجب‌آور بود که چطور با اين نوع پوشش مي‌توانيم مثل آنها بازي کنيم. من البته اگر بخواهم در هر تيمي بازي کنم، رعايت حجاب اولويت دارد و اصلا با اين قضيه مشکلي ندارم. بچه‌ها هم به اين شرايط عادت کرده‌اند.

اهداف بلندمدت شما با تيم ملي زنان ايران چيست؟

مسابقات مقدماتي المپيک 2020 توکيو فروردين 1398 آغاز مي‌شود که اميدوارم در دور مقدماتي موفق ظاهر شويم و جواز حضور در بازي‌هاي المپيک را کسب کنيم. از 16 آذر هم ليگ برتر شروع مي‌شود و بازيکنان ملي‌پوش در تيم‌هاي خودشان حضور خواهند داشت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه شرق، تاریخ انتشار 15 آذر 97، شماره: 3309


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین