پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۴۳۸۲
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۳
محمود افشاردوست در خصوص غرق شدن قایق تفریحی در جزیره کیش اظهارداشت: مطالبی که توسط رئیس و معاون جمعیت هلال احمر کیش منعکس گردیده در آن تا حدود زیادی اغراق و بزرگنمائی شده و بخشی از مطالب آن هم خلاف واقع در مصاحبه انجام شده توسط رئیس جمعیت هلال احمر کیش گفته شده است. قایق حادثه دیده در محل سایت‌های مرجانی واقع در روبروی پلاژ و مجموعه ورزش‌های ساحلی آقایان دچار حادثه شده، نه در اطراف اسکله.

شعارسال: مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم جزیره کیش نسبت به غرق شدن قایق تفریحی در این جزیره واکنش نشان داد.

محمود افشاردوست در خصوص غرق شدن قایق تفریحی در جزیره کیش اظهارداشت: مطالبی که توسط رئیس و معاون جمعیت هلال احمر کیش منعکس گردیده در آن تا حدود زیادی اغراق و بزرگنمائی شده و بخشی از مطالب آن هم خلاف واقع در مصاحبه انجام شده توسط رئیس جمعیت هلال احمر کیش گفته شده است. قایق حادثه دیده در محل سایت‌های مرجانی واقع در روبروی پلاژ و مجموعه ورزش‌های ساحلی آقایان دچار حادثه شده، نه در اطراف اسکله.

وی افزود: نکته دوم اینکه کلیه شناوران تندرو و تفریحی فعال در اسکله بزرگ تفریحی و کلوپ‌های غواصی و تفریحات دریایی بر اساس پروتوکول‌های موجود و استاندارد سازمان بنادر و دریا نوردی و استاندارد‌های بین المللی IMO به لحاظ مسائل ایمنی و رعایت الزامات مورد نظر کنترل، نظارت و ارائه خدمات می‌نمایند، که در این خصوص اداره امور دریایی تا بحال با همکاری و تعامل کامل با اداره بنادر و دریانوردی کیش حسن نظارت کامل را در خصوص کنترل و نظارت بر فعالیت شناوران تندرو و تفریحی داشته‌اند.

مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم جزیره کیش تصریح کرد: باید عرض شود که کلیه شناوران فعال در اسکله و کلوپ‌ها همگی بلا استثنا بر اساس ظرفیتی که برای آنها تعریف شده دارای جلیقه نجات و جعبه کمک‌های اولیه می‌باشند. همچنین این شناور بر همین اساس دارای تعداد ۱۹ جلیقه نجات بوده است. در خصوص پوشیدن و استفاده جلیقه نجات توسط سرنشینان شناور مذکور طبق اظهارات ناخدا قایقران و کمک او در شناور، پس از حرکت از اسکله علی‌رغم تاکیدات انجام شده بیشتر سرنشینان جلیقه‌ها را به قصد راحت بودن در آورده بودند و اینکه می‌گویند شناور جلیقه نجات نداشته درست نیست.

افشاردوست گفت: علاوه بر این‌ها کلیه قایقرانان شناوران تندرو و تفریحی همگی دارای گواهینامه قایقرانی معتبر از سازمان بنادر و دریا نوردی کشور بوده و در خصوص مهارت‌های امداد و بقا در دریا به منظور بهره گیری از آن در مواقع ضروری و مورد لزوم دوره‌های مورد نیاز را گذرانده‌اند، که در این خصوص قایقران شناور دچار حادثه شده به همراه کمکی او ضمن مدیریت حادثه و اقدام به تماس جهت کمک و راهنمایی سرنشینان سقوط شده در آب جهت استفاده از تشت قایق به عنوان فلوتینگ اقدام لازم را به عمل آورده بودند.

وی ادامه داد: با وقوع حادثه که بر اثر شوخی‌های فیزیکی و غیرمتعارف یکی از سرنشینان شناور با دوستان خود منجر به سقوط او بر روی شیشه کف شناور شده و بعد منجر به شکستن آن و ورود آب به داخل قایق و ایجاد ترس سرنشینان و تجمع آنها در یک طرف قایق و نهایتا واژگونی شناور می‌گردد، شناور کف شیشه‌ایی دیگر که با فاصله ۱۰ متری از آن بوده است در خصوص تعجیل در امداد رسانی اقدام لازم معمول و ظرف مدت زمان ۶ دقیقه یکی شناور همکار حاضر در اسکله در محل حادثه حاضر و همه آنها بدون هیچ گونه آسیبی به اسکله تفریحی منتقل می‌گردند. همچنین در خصوص امداد رسانی به حادثه دیدگان، از سوی پایگاه جمعیت هلال احمر حاضر در محدوده ساحل شمال شرقی صرفا در اختیار قرار دادن پتو به آنها بوده است نه امداد رسانی دریایی.

مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم جزیره کیش در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش به عنوان متولی امر ورزش و تفریحات سالم منطقه در تلاش است تا با توجه به جلساتی که با اداره بنادر و دریا نوردی کیش، آتش‌نشانی کیش، ایمنی و امدادرسانی فرودگاه، جامعه کلوپ‌های غواصی و تفریحات دریایی، هیات‌های قایقرانی و نجات غریق و غواصی، دریابانی نیروی انتظامی و معاونت بندرگاه داشته، نسبت به ایجاد و تشکیل ستاد بحران دریایی اقدام نماید تا بتوان در مواقع اضطراری از ظرفیت هر یک از دستگاه‌های گفته شده در جهت امداد رسانی به حادثه دیدگان اقدام شایسته را بعمل آورد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری میزان ، تاریخ انتشار:16 آذر 1397 ، کدخبر:473640 ،www.mizanonline.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین