پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۱۹۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹
استاندار هرمزگان گفت: در شرایط فعلی توقع و انتظار این است که هرمزگان با مناطق آزاد و ویژه خود بتواند شرایط مطلوبی را رقم بزند و امیدآفرینی و نشاط اقتصادی به کشور تزریق کند.
شعار سال: استاندار هرمزگان گفت: در شرایط فعلی توقع و انتظار این است که هرمزگان با مناطق آزاد و ویژه خود بتواند شرایط مطلوبی را رقم بزند و امیدآفرینی و نشاط اقتصادی به کشور تزریق کند.

فریدون همتی در نشست هم اندیشی با مدیران عامل مناطق آزاد کیش و قشم، عنوان کرد: از سال گذشته به دنبال برگزارهای نشست های مشترک با مدیران مناطق آزاد قشم و کیش بودیم تا از نتیجه برنامه ریزی ها و هم افزایی های مشترک، برای مسائل مناطق آزاد، مسائل استانی و موضوعات دارای جنبه های ملی همفکری و ارائه راهکار داشته باشیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه امروز نخستین نشست با مدیران عامل مناطق آزاد کیش و قشم برگزار شد و امیدواریم برگزاری چنین نشست هایی به طور منظم تداوم یابد.

استاندار هرمزگان افزود: در شرایط فعلی توقع و انتظار این است که استان هرمزگان با مناطق آزاد و ویژه خود بتواند شرایط مطلوبی را رقم بزند و امیدآفرینی و نشاط اقتصادی از این استان به کشور تزریق شود.

همتی با اشاره به برنامه های توسعه در شرق و غرب هرمزگان، تصریح کرد: در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان قرار است سرمایه گذاری برای راه اندازی شش واحد آغاز شود و همچنین یک بندر بزرگ در این منطقه در حال احداث است و در شرق استان نیز طرح توسعه سواحل مکران و ایجاد منطقه آزاد جاسک در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه با توجه به ظرفیت های موجود در استان و مناطق آزاد کیش و قشم، می توانیم در هرمزگان هم افزایی ایجاد کنیم و ظرفیت ها را به سوی یکدیگر سوق دهیم، اظهار داشت: از این طریق خواهیم توانست هماهنگی و همراهی و همدلی با مناطق آزاد را به عنوان یک الگوی موفق تجربه کنیم و از این هم افزایی برای کشور نیز بهره ببریم.

استاندار هرمزگان بیان داشت: برخی مواقع مناطق آزاد و دستگاه های استان مسائلی با یکدیگر دارند که در این نشست های مشترک می توان این مسائل را به بحث گذاشت و مشکلات را رفع کرد.

همتی با بیان اینکه مسائل فراوانی برای مباحث مشترک میان مسئولان استان و مناطق آزاد وجود دارد، خاطرنشان کرد: با برگزاری چنین نشست هایی و با ایجاد همدلی ظرفیت های جدید به دست می آید و علاقه مندیم صمیمیت و ارتباط با مناطق آزاد افزایش یابد و هنر ما در هماهنگی و ایجاد همسویی و هم افزایی با این مجموعه ها خواهد بود تا در شرایط جدید در کشور تاثیرگذارتر باشیم.

وی گفت: مدیران عامل دو منطقه آزاد کیش و قشم در سطح ملی دارای تجربه های مدیریتی هستند و می توانیم به صورت مشترک کارهای جدیدی در استان هرمزگان با این وجود این مدیران انجام دهیم.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: اهداف و مقاصد ما در این مسیر مشترک است و امیدوارم دستاوردهای خوبی از اولین نشست هم اندیشی با مدیران عامل مناطق آزاد کیش و قشم که تجربه جدیدی در استان است، داشته باشیم.

همتی با بیان اینکه باید آمادگی های لازم برای پذیرش گردشگران در استان و مناطق آزاد ایجاد شود، تصریح کرد: دو نقطه اتصال مناطق آزاد قشم و کیش به سرزمین اصلی در هرمزگان وجود دارد که جزیره قشم از طریق بندر پل در شهرستان بندرخمیر و جزیره کیش از طریق بندرچارک در شهرستان بندرلنگه با سرزمین اصلی ارتباط دارند.

وی یادآور شد: توسعه و بهبود وضعیت بندر پل و بندر چارک جهت پشتیبانی از دو منطقه آزاد کیش و قشم بسیار مهم است و باید اقدامات لازم جهت توسعه آنها صورت گیرد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان استعدادهای بالقوه فراوانی دارد که گردشگری دریایی از جمله آنهاست، افزود: ایده های ایجاد مناطق گردشگری در سواحل استان را می توانیم با پشتیبانی مناطق آزاد زودتر اجرایی کنیم و چنین کارهایی با هماهنگی عمیق میان سرزمین اصلی و مناطق آزاد کیش و قشم قابل انجام است.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش نیز در این نشست با بیان اینکه برگزاری این نشست کار جدیدی است که به ابتکار دکتر همتی استاندار هرمزگان صورت گرفته است، تصریح کرد: ما محور فعالیت ها در استان را نماینده عالی دولت یعنی استاندار می دانیم و باید با مدیریت عالی استان هماهنگی داشته باشیم.

محمد ابراهیم انصاری لاری افزود: نیاز است گفت و گو و تفاهم میان مناطق آزاد و ویژه و مجموعه مدیریت عالی استان هرمزگان بیشتر شود و در شرایط امروز با تمرکز بر وجه اقتصادی برگزاری این نشست ها ضرورت بیشتری دارد.

وی گفت: نیاز است کمیته ای متشکل از معاونت های اقتصادی استانداری هرمزگان و دو مجموعه منطقه آزاد کیش و قشم تشکیل و موضوعات مبتلابه را بررسی و دستور کار تعیین شود تا در جلسات مشترک به طور منظم مورد بررسی قرار گیرد.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم نیز در این نشست، عنوان کرد: با توجه به ظرفیت هایی که در مناطق آزاد کیش و قشم وجود دارد می توانیم این ظرفیت ها را جهت سرمایه گذاری به سمت استان سوق دهیم.

حمیدرضا مومنی افزود: با توجه به شرایط امروز باید وحدت عملکرد و برنامه ریزی منسجم برای انجام کارها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه جزیره قشم تحت مدیریت مجموعه مدیریت عالی استان قرار دارد، خاطرنشان کرد: از پیشنهادات نماینده عالی دولت در استان برای مباحث مرتبط با مناطق آزاد استقبال می کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 26 مهر، تاریخ انتشار: 26 تیر 1397، کدخبر: 4349533 ، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
0
0
نشاط اقتصادی چیزی است که از یاد مردم ایران رفته است ؛ این وضع همینطور احتمالا ادامه پیدا خواهد کرد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین