پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۵۵۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷
استاندار هرمزگان گفت: با راه اندازی ۱۷۰۰ تخت بیمارستانی از سال ۹۹ مردم هرمزگان دیگر برای درمان نیازی به سفر به استانهای دیگر ندارند و خدمات درمانی را در استان دریافت خواهند کرد.
شعار سال: استاندار هرمزگان گفت: با راه اندازی ۱۷۰۰ تخت بیمارستانی از سال ۹۹ مردم هرمزگان دیگر برای درمان نیازی به سفر به استانهای دیگر ندارند و خدمات درمانی را در استان دریافت خواهند کرد.

 فریدون همتی ظهر سه شنبه در نشست خبری که در سالن جلسات استانداری هرمزگان برگزار شد، بیان داشت: در شرایط جدید اقتصادی مشارکت مردم درمان حل این مشکلات خواهد بود. این اهمیت در مقطع کنونی بیشتر از هر زمان دیگر است.

وی با تاکید بر همدلی، همراهی و همبستگی عنوان کرد: مشکلات را به گونه ای به مسئولان عنوان کنیم که مدیران به دنبال راهکار باشند. نگاه دلسوزانه پشت مطالب و انتقادات به دولت باشد و بیان مشکلات با هدف تخریب نباشد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه در یک استان مهم و استراتژیک قرار داریم، خاطرنشان کرد: هرمزگان مهد بازرگانی، صادرات و واردات و حوزه شیلاتی کشور است. هرمزگان یک استان بسته و محدود نسبت به جمعیت محلی نیست و با تغییر فصول شاهد تغییر جمعیتی و پویایی هستیم و به عنوان یک ایران کوچک می توان از هرمزگان نام برد.

همتی اضافه کرد: همه استانها نمی توانند مثل هرمزگان نقش آفرینی ملی داشته باشند. چند استان بیشتر نداریم که هرمزگان در راس استانهای نقش آفرین قرار دارد. برتری این استان بالاتر از سایر استانها است و قلم ها و مطالب باید بر مبنای یک ایران کوچک در استان به تحریر در بیاید.

وی افزود: بیمارستان ها و مراکز درمانی بخشی از سفر رئیس جمهوری ایران در اسفند ماه سال ۹۶ به استان هرمزگان است. بیمارستان زنان و زایمان باید تا آخر امسال به بهره برداری برسد. بیمارستان مادر و کودک هم ساخته می شود. بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی میناب هم طی دو سال ساخته می شود. هزار و ۷۰۰ تخت بیمارستانی در استان هرمزگان طی دو سال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

همتی اظهارداشت: به یاری خداوند و همتی که در این مسیر هست در سال ۹۹ به شرایط مطلوب خواهیم رسید که مردم هرمزگان برای درمان به استانهای همجوار مسافرت نکنند.

وی با بیان اینکه در سال جاری برای تامین آب با مشکل جدی روبرو هستیم، خاطرنشان کرد: ۱۰ استان با مشکل جدی برای تامین آب شرب و کشاورزی روبرو هستند که هرمزگان جزو دو استان بحرانی و ویژه قرار دارد. منابع آبی استان هرمزگان با توجه به کاهش بارندگی ها از محل دو آب شیرین کن ۱۰۰ هزار متر مکعبی بندرعباس و همچنین سهمیه خوبی از محل آب شیرین کن یک میلیون متر مکعبی کرمان و یزد تامین دریافت خواهیم کرد.

به گفته همتی، نشست های خوبی با شرکت های دانش بنیان داشته ایم که برآورد دارند ۱۰ میلیون مترمکعب آب و هوای مرطوب برابر با یک سوم آب سد استقلال می توان از کولرهای گازی می توان تامین کرد. هر کولر ۴۰ لیتر آب تامین می کند. این آب را مدیریت خواهیم کرد و نه تنها فضای سبز شهر را آبیاری می کنیم برای کارهای دیگر هم استفاده می کنیم.

وی افزود: هم اکنون برای تامین آب ۷۲۲ روستا دغدغه تایمن آب در تابستان داریم و باید از طریق تانکر آبرسانی را انجام دهیم که در صورت مدیریت آب کولرهای گازی می توان بخشی از مشکل آب شرب را حل کرد.

استاندار هرمزگان گفت: در سال ۹۶، ۲ میلیارد و ۶۸ میلیون دلار صادرات داشته ایم. برای رسیدن به این رقم موانع صادر کنندگان برداشته شد و فرآیندها کوتاه و بنادر شبانه روزی شد. هدفگذاری صادرات در سال جاری ۳میلیارد دلار است.

وی با بیان اینکه آیین نامه ملوانی در استان به خوبی اجرا شد، اضافه کرد: در همه شهرستانها و بعضا در برخی از شهرستانها در دو نقطه مرز رسمی، گمرک، بندرگاه، استاندارد و مرکز بهداشت راه اندازی کرده ایم و ملوانانی که از مناطق بندری که مرز رسمی تعریف کرده ایم وارد و خارج شود و مجوز رسمی گمرک را داشته باشد هیچ مشکل قانونی برای صادرات و واردات ندارند.

همتی خاطرنشان کرد: ۲میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی در اختیار دولت است، سهم هرمزگان ۴۰۰ میلیارد تومان است که ۱۳۶ میلیارد تومان آن تخصیص یافته و با حدود ۵۰ میلیارد تومان جذب رتبه اول کشور هستیم، سود این تسهیلات ۶ درصد است. اگر فردی تسهیلات بخش روستایی را دریافت کند و خارج از موضوع هزینه کند هم سود تسهیلات تا سقف سود بانکی افزایش می یابد هم با متخلف برخورد خواهد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 29 خرداد 1397، کدخبر: 4324658 ، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
0
0
اگر داشتند، حاضری دادگاهی بشی آقای استاندار؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین