پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۱۸۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶
استاندار هرمزگان گفت: شرایط سرمایه گذاری در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان با حمایت صندوق توسعه ملی تسهیل می شود.
شعار سال: استاندار هرمزگان گفت: شرایط سرمایه گذاری در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان با حمایت صندوق توسعه ملی تسهیل می شود.
دکتر فریدون همتی در نشست با حمیدرضا تیموری عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی که با حضور مدیرعامل منطقه ویژه پارسیان و سرمایه گذاران این منطقه برگزار شد، با بیان اینکه شرایط سرمایه گذاری در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان با حمایت صندوق توسعه ملی تسهیل می شود، عنوان کرد: مشکلات سرمایه گذاران در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان مشخص شده است و سعی خواهیم کرد تا پروژه های مهم پتروشیمی در منطقه ویژه پارسیان با حمایت های دولت آغاز و به سرانجام برسد.

وی اظهارداشت: معاون وزیر نفت هم قول مسائد برای همکاری در مورد تامین خوراک سرمایه گذاران واحدهای پتروشیمی منطقه ویژه پارسیان را داده است و سرمایه گذاران دغدغه تامین خوراک مورد نیاز پتروشیمی را نخواهند داشت.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: منطقه ویژه پارسیان از مهمترین مناطق ویژه در کشور است که از لحاظ زیرساختی شرایط خوبی برای جذب سرمایه گذاران دارد.

همتی با بیان اینکه نگاه دولت بر حمایت از سرمایه گذاران در منطقه ویژه پارسیان است، تاکید کرد: صندوق توسعه ملی هم در راستای سیاست های تبیین شده آمادگی خود را برای حمایت از طرح های سرمایه گذاری در منطقه ویژه پارسیان اعلام کرده است که از رویکرد این صندوق قدردانی می کنیم.

به گفته استاندار هرمزگان، رونق سرمایه گذاری در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان سرعت توسعه در کشور را افزایش می دهد و می تواند هرمزگان را به عنوان هاب مهم پتروشیمی در کشور معرفی کند.

* طرح های منطقه ویژه پارسیان در اولویت های حمایتی صندوق توسعه ملی

عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی نیز در این نشست گفت: با توجه به اهمیت منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان طرح های سرمایه گذاری این منطقه در ردیف اولویت های حمایتی صندوق توسعه ملی قرار دارند.

حمید رضا تیموری بیان داشت: از سال 90 بر اساس سیاست های مقام معظم رهبری برای حمایت از اقتصاد داخلی بخشی از درآمدهای حاصله از فروش نفت به صندوق توسعه ملی اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر حمایت از سرمایه گذاران و رونق اقتصادی کشور با بهره گیری از توان داخلی تاکید دارند، عنوان کرد: منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان از جمله مناطق مهم ویژه کشور است که رونق این منطقه می تواند ضرب آهنگ توسعه اقتصادی و صنعتی کشور را سرعت بخشد.

به گفته تیموری، شرایط جغرافیایی منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان در جنوب کشور و همجواری با عسلویه این منطقه را در حوزه نفتی منحصر به فرد کرده است و شرایط خوبی برای سرمایه گذاران حوزه نفت و گاز دارد، لذا صندوق توسعه ملی طرح های سرمایه گذاری در این منطقه را مورد حمایت قرار می دهد.

این عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی تصریح کرد: آمادگی داریم تا از تمامی طرح هایی که از سوی منطقه ویژه پارسیان در حوزه پتروشیمی، احداث آب شیرین کن و نیروگاه معرفی می شوند، حمایت کنیم.

مدیرعامل منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان نیز در این نشست با بیان اینکه این منطقه ویژه از چهار ضلع مطالعات، مجوزها، زیرساخت ها و سرمایه گذاران تشکیل شده است، اظهار داشت: فرآیند مطالعات و مجوزها به خوبی پیش رفته است.

حسن شاهرخی افزود: زیرساخت ها در منطقه ویژه پیشرفت خوبی دارد و امیدواریم با مرتفع شدن فرآیند سرمایه گذاری ها شاهد رونق اقتصادی در منطقه ویژه پارسیان باشیم.

شاهرخی تاکید کرد: منطقه ویژه پارسیان با هدف استفاده از منابع برداشتی ایران از میدان گازی مشترک ایران و قطر در همجواری پارس جنوبی ایجاد شد و اگر فرآیند سرمایه گذاری در حوزه پتروشیمی در این منطقه تسهیل شود شاهد تحقق خواسته های مقام معظم رهبری در جلوگیری از خام فروشی خواهیم بود.

مدیرعامل منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان تصریح کرد: برای کاهش اتکا به بانک ها و سرمایه های خارجی نیازمند حمایت های داخلی از جمله صندوق توسعه ملی هستیم و اگر خط اعتباری و یا راهکار کاربردی در حمایت از سرمایه گذاران حوزه نفت و گاز اندیشیده شود آهنگ توسعه در منطقه ویژه و غرب هرمزگان سرعت خواهد یافت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 26 تیر 1397، کدخبر: 730067 ، www.borna.news
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
0
0
امیدواریم امکانات خوبی برای سرمایه گذاری در این بانک فراهم بشه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین