پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۱۱۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۲
نماینده موسسه بازرگانان عالی توسعه تجارت قشم گفت: اگر ارز دولتی به بازرگانان قشم تعلق نگیرد، اقتصاد قشم توان رقابت با سرزمین اصلی را نخواهد داشت و به سمت ورشکستگی خواهد رفت.

شعارسال: عبدالله اسلامی صبح امروز در نشست با حسین الهی که با حضور هیأت مدیره موسسه بازرگانان عالی توسعه تجارت قشم در دفتر فرماندهی انتظامی قشم برگزارشد اظهار داشت: پیرو مصوبه شورای تامین، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و شورای عالی مناطق آزاد در خصوص معرفی و شناسنامه دار کردن انبارها در مناطق آزاد تجاری از بازرگانان و تجار دارای انبار در سطح جزیره خواسته‌ایم به منظور ساماندهی انبارها مدارک خود را به دفتر موسسه بازرگانان تحویل دهند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به واردات کالا با ارز آزاد به قشم، عملا احتکاری در این منطقه انجام نمی‌گیرد افزود: متاسفانه شرایط اقتصادی فعلی طوری پیش رفته است که بازرگانان، تجار و کاسبان قشم دوران سختی را پشت سر می‌گذارند و اگر کالایی در انبارها مانده است بدلیل عدم توانایی خرید مردم بوده و موضوع احتکار کالا توسط بازرگانان جزیره مطرح نیست.

نماینده بازرگانان قشم تصریح کرد: درحال حاضر به دلیل ورود کالاها با ارز آزاد بسیاری از کالاهای وارداتی به قشم قیمت بیشتری نسبت به کالای مشابه در سرزمین اصلی دارند.

وی در خصوص موضوع ثبت سفارش کالا در قشم نیز اظهار داشت، این فرآیند در صورتی برای قشم مفید خواهد بود که به واسطه آن ارز دولتی به بازرگانان قشم تعلق بگیرد، در غیر این صورت عملا اقتصاد قشم توان رقابت با سرزمین اصلی را نخواهد داشت و به سمت ورشکستگی خواهد رفت.

* نیروی انتظامی تا ساماندهی نهایی اقتصاد در کنار مردم است

فرمانده انتظامی قشم نیز در این نشست با اشاره به وجود برخی از مشکلات اقتصادی در جامعه و سوء استفاده بعضی‌ها از این شرایط،گفت: نیروی انتظامی خود را جزئی از مردم می‌داند و تا ساماندهی نهایی اقتصاد در کنار مردم است.

الهی بیان داشت: نیروی انتظامی با گران‌فروشان و سوء استفاده برخی‌ از کسبه و کسانی که نظم و امنیت جامعه را خدشه‌دار می‌کنند به شدت برخورد می‌کند.

وی تصریح کرد: در بحث مبارزه با قاچاق کالا و فرهنگ‌سازی در این زمینه از موسسه بازرگانان انتظار داریم با نیروی انتظامی همکاری و تعامل لازم را داشته باشند و نیروی انتظامی نیز پیگیر شناسنامه دار کردن انبارها خواهد بود.

فرمانده نیروی انتظامی قشم در بخش دیگری از این نشست به آمار بالای سرقت‌های خرده در این شهرستان اشاره کرد و گفت: عمده این سرقت‌ها توسط معتادان انجام می‌شود که نیروی انتظامی تمام تلاش خود را جهت ساماندهی این افراد انجام می‌دهد اما لازمه موفقیت در آن همکاری دیگر ارگان‌های ذیربط از جمله بهزیستی و دیگر نهادها است.

الهی حفظ و صیانت از امنیت جامعه را از مهمترین اولویت‌های نیروی انتظامی عنوان کرد و گفت: در جهت مقابله هر چه بهتر و بیشتر با قاچاق مواد مخدر و مشروبات الکلی نیز نیازمند تعامل بیشتر مردم با پلیس هستیم.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس هرمزگان ، تاریخ انتشار 1شهریور 97، کدمطلب: 13970601000433،www.hormozgan.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
0
0
ا.ف75
واقعا اینکه قشم این طلای تمام عیار رو داریم با این بی تدبیری ها از دست میدیم تاسف اوره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین