پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۲۸۴۲
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۶
واگذاری زمینی بالغ بر ۲۰۰ هکتار در بهترین منطقه گردشگری قشم به یکی از مسؤولان برای پرورش میگو، منجر به اعتراض اهالی منطقه شده است.سایت استانداری هرمزگان نوشته است: شرکت پدیده صدف قشم برای این پروژه فقط ۲۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری کرده است.

شعارسال: واگذاری زمینی بالغ بر ۲۰۰ هکتار در بهترین منطقه گردشگری قشم به یکی از مسؤولان برای پرورش میگو، منجر به اعتراض اهالی منطقه شده است.

در حد فاصل روستاهای نقاشه و تنبان جزیره قشم و در فاصله ای بسیار نزدیک به نخلستان‌های تنبان، ۱۹۳ حوضچه پرورش میگو احداث شده است.

سایت استانداری هرمزگان نوشته است: شرکت پدیده صدف قشم برای این پروژه فقط ۲۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری کرده است.

این در حالی است که سایت رسمی منطقه آزاد قشم، عنوان کرده که این پروژه بیش از 19 میلیارد تومان اعتبار دارد.

شرکت پدیده صدف قشم به سهامداری ۸۰ درصدی عبدالجلیل امینی (رئیس کنونی شورای شهرستان قشم) و ۲۰ درصدی محمد امینی در منطقه آزاد قشم ثبت شده و پیشتر از این سابقه ای در زمینه پرورش میگو برای این شرکت گزارش نشده است.

این زمین‌ها به دلیل نزدیکی به فرودگاه قشم، جنگل‌های حرا و بسیاری از جاذبه‌های گردشگری می‌تواند کاربری گردشگری فوق العاده‌ای در آینده نزدیک داشته باشند.

اهالی روستای تنبان، با امضاء توماری به شدت به این موضوع معترض هستند. یکی از ساکنان تنبان، به خبرنگار فارس گفته است: ما نگران هستیم که با توجه به ماسه‌ای بودن زمین تنبان، آب شور این حوضچه‌ها، نخل‌های ما را خراب کنند. از طرفی رشد جمعیت در روستای ما زیاد است و ما برای توسعه روستا نیاز به زمین داریم. متاسفانه چشم‌انداز روستای ما که می توانست در گردشگری استفاده شود از بین رفته است.

جوان ۲۵ ساله ای از اهالی این منطقه نیز به گفت: ما جوانان توانمند و با بنیه ای داریم. اگر قرار است رونقی باشد چرا به بومیان تنبان روا نمی‌دارند. پدران و اجداد ما سال‌ها در اینجا حق آب و گل دارند.

همچنین یکی دیگر از اهالی که هم اکنون در یکی از مساجد بندرعباس امام جماعت است، در گفتگو با خبرنگار ما اظهار می‌دارد: ما به شیلات، محیط زیست، منابع طبیعی، منطقه آزاد، فرمانداری ، نمایندگان مجلس، مسؤولان استان و بسیاری از رسانه‌ها مراجعه کرده‌ایم. ولی صدای ما به جایی نرسید.

وی تاکید می‌کند: از قوه قضائیه می‌خواهیم در این فقره ورود کند. اول اینکه اینجا مناسب این کار نیست و به فرض هم مناسب باشد نباید با این حربه که می‌گویند زمین را اجاره داده ایم و نفروخته ایم قانون را دور می زدند. باید فراخوان عمومی می دادند نه اینکه افراد ذی‌نفوذ را به منافع کلان برسانند. این زمین‌ها "انفال" است، مال همه مردم است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار:11 اسفند 1397 ، کدخبر:13971211000215 www.farsnews.com،

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین