پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۴۷۱۰
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
حسین انتظامی، سرپرست سازمان سینمایی، امشب (یک شنبه ۱۸ آذر)، پس از بازدید از سالن‌های پردیس چارسو که تماشاگران زیادی در آن‌ها به تماشای فیلم‌های مستند نشسته بودند، ضمن اظهار خرسندی از این استقبال گفت: «این‌که همه سالن‌ها در روز اول جشنواره سینماحقیقت، لبالب از تماشاگر بود، بسیار ارزشمند است.
شعار سال : سرپرست سازمان سینمایی در بازدید از اولین روز جشنواره سینماحقیقت، با مدیران این رویداد هنری، خبرنگاران و تماشاگران حاضر در پردیس چارسو دیدار کرد.
 حسین انتظامی، سرپرست سازمان سینمایی، امشب (یک شنبه ۱۸ آذر)، پس از بازدید از سالن‌های پردیس چارسو که تماشاگران زیادی در آن‌ها به تماشای فیلم‌های مستند نشسته بودند، ضمن اظهار خرسندی از این استقبال گفت: «این‌که همه سالن‌ها در روز اول جشنواره سینماحقیقت، لبالب از تماشاگر بود، بسیار ارزشمند است.»
انتظامی با تاکید بر این‌که حضور در نخستین روز جشنواره  برایش اهمیت داشته است، افزود: «می‌خواستم به مستندسازان خداقوت بگویم، چون سازمان سینمایی وزارت ارشاد، برای این گونه‌ فرهنگی سینما و هنرمندانش، ارزش زیادی قائل است.»
او تاکید کرد: «مقدمه رشد سینمای حرفه‌ای، حوزه مستند و تجربی است، چرا که سینمای مستند به واقعیت‌ها بیشتر نزدیک است. همان‌طور که می‌دانید، این سینما، سینمای پاک و با شرافتی است. مخصوصا که جشنواره امسال نسبت به سال گذشته یک ارتقا جدی پیدا کرده است و این نشان می‌دهد که جایگاه سینمای مستند هر روز بالاتر می‌رود و به شان خود که حق این سینما هم هست، نزدیک‌تر می‌شود.»
سرپرست سازمان سینمایی در ادامه به وضعیت اقتصادی سینمای مستند اشاره کرد و گفت: «دوستداران سینما در جریان هستند که مدتی پیش برنامه جامع سینمای ایران منتشر شد. در واقع آن برنامه سند حوزه سینما در دولت دوازدهم است. بنابر این، دید حمایتی گسترده‌ای نسبت به سینمای مستند در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.»
قائم‌مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: «امسال در جشنواره سینماحقیقت، بحث پیچینگ مطرح شده که باعث ارتباط بیشتر میان سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است. در واقع ایده‌های جذابی می‌توانند برای آینده این جشنواره میسر باشند. در همین زمینه شبکه‌های تلویزیونی و شبکه‌های خارجی کمک می‌کنند که اقتصاد این سینما به حالت کیفی‌تری برسد.»
انتظامی با توجه به بودجه اختصاص یافته به جشنواره سینمای مستند، توضیح داد: «تمام فعالیت‌های ما در سازمان سینمایی بر اساس برنامه‌ریزی‌های بودجه خواهد بود. حتما اولویت‌های بودجه را ازبرنامه‌های سینمایی استخراج خواهیم کرد. بخشی از کسانی که می‌توانند به اقتصاد سینمای مستند کمک کنند، معمولا شبکه‌های تلویزیونی هستند. این انتظار را از سازمان صدا و سیما داریم که حمایت خود را از سینمای مستند بیشتر کند.»
او درباره جایگاه امروز و آینده این جشنواره هم گفت: «خوشحالم که این جشنواره موقعیت خود را حفظ کرده و به جایگاه خوبی در کنار دیگر جشنواره‌های سینمایی رسیده است. خوشبختانه جایگاه سینمای مستند، قابل تعظیم است.»
حسین انتظامی در پایان ضمن خیر مقدم به مهمانان خارجی جشنواره، از دست اندرکاران جشنواره، داوران و فیلمسازان قدردانی کرد.

شعار سال، بااندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خبر آنلاین، تاریخ انتشار:19 آذر 1397، کد خبر : 1211094،www.khabaronline.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین