پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۹۹۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
برپایی جشنواره‌های بی‌حدوحصر در سینمای ایران باعث شد تا حسین انتظامی به‌فکر بیفتد برای این سیر بی‌رویه یک آیین‌نامه‌ای تدوین کند.معضل و آسیبی که به‌چشم حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی دانه‌درشت آمد و در صفحه مجازی خودش نوشت: "پیش‌نویس آیین‌نامه‌های جشنواره‌های سازمان سینمایی تا پایان سال منتشر می‌شود تا با جلب مشارکت صاحب‌نظران و سینماگران، تکمیل و نهایی شود".

شعار سال: موضوع برگزاری جشنواره‌‌های متعدد در سینمای ایران از منظر بسیاری هنوز سرمنزل و هدف مشخصی ندارد یعنی برپا کنندگان هم نمی‌دانند فقط می‌خواهند یک مسابقه سینمایی داشته باشند، یک کار و تحول فرهنگی ایجاد کنند و یا سرمنزل‌ها و اهداف سازماندهی‌شده دیگری داشته باشند. هرچه هست این انتقادها و هجمه‌ها به نوع برگزاری جشنواره‌ها که باید موضوع و سرمنزل مشخصی را در دستور کار خود قرار دهد به این نقطه عطف نرسیده‌اند.

معضل و آسیبی که به‌چشم حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی دانه‌درشت آمد و در صفحه مجازی خودش نوشت: "پیش‌نویس آیین‌نامه‌های جشنواره‌های سازمان سینمایی تا پایان سال منتشر می‌شود تا با جلب مشارکت صاحب‌نظران و سینماگران، تکمیل و نهایی شود". با این رویکرد بایستی منتظر نظام‌مند شدن جشنواره‌های سینمای ایران باشیم که مدت‌هاست از این معضل و آسیب بی‌رویه پولی رنج می‌برد و سرمایه‌هایی که باید سامان پیدا کند.

البته که رئیس سازمان سینمایی باید تمهیدی بیندیشند به محتواها و مضامینی که آثار سینمایی ایران امسال در جشنواره فیلم فجر به خودش دید که بخشی از آن‌ها در حد تله‌فیلم بودند که صاحبان آن چطور می‌خواهند منتظر فروش آن‌ها باشند. و حیف سرمایه‌هایی که برای چنین آثار و مضامینی هزینه و صرف شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم تاریخ انتشار 28 بهمن 97، کدخبر: 1949582، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
0
0
سال هاست از این قول ها میدن مسئولان وزارت ارشاد هر سال هم از سال قبل بدتر انجام میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین