پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۱۳۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۹
بازیگر سریال «قصه های مجید» گفت: بی‌توجهی به سینمای کودک و زیان‌ده بودن آثار این حوزه، انگیزه ها را برای تولید و درخشش آثار سینمای کودک و نوجوان از بین برده است.
شعارسال: مهدی باقربیگی روز سه شنبه درباره اهمیت برگزاری جشنواره فیلم کودک، اظهار داشت: بی مهری هایی نسبت به تامین خوراک تصویری برای بچه ها صورت گرفته است و چون کودکان کمتر توانایی تمیز خوب را از بد دارند، بنابراین والدین باید تا سنین نوجوانی آنها را همراهی کنند.

وی افزود: این در حالیست که در همه جای دنیا بهترین امکانات و شرایط برای کودکان و نوجوانان به عنوان آینده سازان کشور در نظر گرفته می شود و اساساً برای رشد فرهنگی این گروه سنی به سرمایه گذاری کمتری نیاز است و این الگو باید مد نظر سیاستگذاران فرهنگی قرار بگیرد.

این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به ضرورت حمایت مادی از تولید فیلم های فاخر در حوزه کودک و نوجوان گفت: هنر وقتی وارد فضای درآمدزایی شود از ذات و بن مایه خود فاصله می گیرد.

باقربیگی با بیان اینکه سینمای کودک بدون حمایت ورشکسته خواهد شد، افزود: در همه کشورهای دنیا با وجود اینکه دخالت مستقیمی بر هنر ندارند اما برای آن شانیت زیادی قائل می شوند و همزمان به هنرمندان کمک می کنند تا حمایت مالی و معنوی از فیلم های این حوزه بیشتر شود.

این بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد: تعداد تولیدات خوب و فاخر در گونه سینمایی کودک و نوجوان اندک است و در زمان اکران نیز فیلم های کودک در کنار فیلم های بزرگسال به خوبی دیده نمی شوند بنابراین زیان‌دهی در گیشه، انگیزه ای برای ادامه فیلم سازی در حوزه کودک و نوجوان را از بین می برد.

وی با ارزیابی دلایل موفقیت مجموعه «قصه های مجید» عنوان کرد: به نظرم این سریال در زنجیره ای از ویژگی های خوب از جمله متن هوشنگ مرادی کرمانی گرفته تا کارگردانی کیومرث پوراحمد موفق شد.

باقربیگی خاطرنشان کرد: برای موفقیت یک مجموعه علت تامی نمی توان یافت اما قصه و ادبیات روان و شیرین مرادی کرمانی، شهر فرهنگی و تاریخی اصفهان و ظرفیت های زیاد آن در تصویرسازی به ماندگاری این سریال کمک کرده اند.

عضو سابق شورای شهر اصفهان در پاسخ به این که آیا این سریال در دوران کنونی نیز مورد توجه کودکان و نوجوانان قرار می گیرد، گفت: بله، زیرا من گاهی برای بچه های خودم قسمت های مختلف این سریال را می گذارم و می بینم که دوستش دارند.

وی درباره عملکرد و میزان تاثیرگذاری جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در پیشرفت این گونه سینمایی نیز توضیح داد: جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان یکی از قدیمی ترین جشنواره های سینمایی در ایران است و از نظر بین المللی در میان جشنواره های خارجی جایگاه بسیار خوبی دارد و قدمت این رویداد در سینمای ایران نیز جایگاه ویژه ای به آن بخشیده است.

سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان از 8 تا 14 شهریور 97 در شهر اصفهان برگزار می شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 5 تیر1397 ، کدخبر: 82953340،www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
0
0
واقعا برای این کشور سینمای کودک نمانده است. سینمای دلقک مانده / سینمای فسیل های نابود ناشدنی مثل کلاه قرمزی مانده / سینمای عموها و خاله های بی مزه و بی خاصیت مانده /
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
0
0
اقا مجید قصه ما دیگه جایی توی سینما نداره و نهایتش بتونه مثل اقا رشید دوست داشتنی که هممون باهاش خاطره داریم بره توی برنامه اشپزی ادای بچه ها رو در بیاره واقعا صدا و سیما باتلاق ادمای خوبه
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین