پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۶۷۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
حسین انتظامی با اشاره به برنامه‌های آینده سازمان سینمایی، بر افزایش سرعت رشد سینمای ایران و همچنین بر توسعه بازار جهانی سینمای کشورمان تاکید کرد.
شعار سال: حسین انتظامی با اشاره به برنامه‌های آینده سازمان سینمایی، بر افزایش سرعت رشد سینمای ایران و همچنین بر توسعه بازار جهانی سینمای کشورمان تاکید کرد.

حسین انتظامی، سرپرست سازمان سینمایی، دیشب (شنبه ۱۳ بهمن) مهمان برنامه «باهمستان» در شبکه جام جم بود و با محمدرضا مقدسیان درباره جشنواره فیلم فجر و سازمان سینمایی به گفت‌وگو پرداخت.

حسین انتظامی در این برنامه درباره رشد سینمای ایران در سال‌های اخیر بیان کرد: «سینمای ایران با یک شتاب قابل توجهی در حال رشد وارتقا است، در دنیا شناخته و به یک برند جهانی تبدیل شده است. ما باید به شکلی سیاست‌گذاری کنیم که این رشد با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند. آنچه که در حال حاضر به عنوان برنامه جامع سازمان سینمایی مدنظر است و شاید بخشی از آن مورد نظر مخاطبان شما باشد، توسعه بازار جهانی است که به سبب آن ظرفیت‌های بیشتری فراهم می‌شود که از طریق آن سینمای ایران و فرهنگ ایرانی بیشتر دیده شود.»

سرپرست سازمان سینمایی افزود: «این نگاه را در سازمان سینمایی دارم که بیشتر سینمای ایران را به جهان معرفی کنم زیرا که دربردارنده جنبه‌های فرهنگی و تاریخی ایران است.»

* هم‌افزایی رسانه و سینما

او در پاسخ به پرسشی درباره میزان تاثیر عقبه او در مدیریت رسانه بر فعالیتش در عرصه مدیریت سازمان سینمایی، توضیح داد: «سینما یک رسانه است، وقتی رسانه در کنار سینما قرار می‌گیرد، ما یک رفتار هم‌افزا انجام می‌دهیم که کمک می‌کند پدیده سینما بیشتر دیده شود و به خاطر همسایگی این دو مدیوم قطعا هم‌افزایی جلوه بیشتری پیدا می‌کند. در ابعاد مختلف سینما، هنر و فرهنگ این مسئله صدق می‌کند.»

انتظامی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه یک رسانه تخصصی سینمایی چه ویژگی‌های باید داشته باشد و برنامه‌اش برای سر و سامان دادن به برنامه‌های سینمایی چیست، گفت: «مقدمه این اقدام همین کاری بود که همکارانم در دبیرخانه جشنواره امسال انجام دادند، سال‌های گذشته عزیزانی در مجموعه کاخ جشنواره حضور داشتند که تنها علاقه‌مند به سینما بودند اما ضرورتا روزنامه‌نگار تخصصی این حوزه نبودند. امسال با چارچوب‌هایی که اعلام کردند، صرف نظر از ترتیب انتشار، ویژگی‌هایی چون لزوم داشتن صفحه مربوط به حوزه سینما، نگاه تولیدی و واکنش نشان دادن نسبت به رویدادهای سینمایی مدنظر قرار داشت و افراد حاضر در سینمای اهالی رسانه براین اساس انتخاب شدند. البته برای علاقه‌مندان صرف به سینما نیز در سینماهای دیگر ظرفیت‌هایی در نظر گرفته شده است.»

* سازوکار نهایی برای جشنواره‌های فجر

او ادامه داد: «هر دستگاهی و به طور ویژه سینما باید همت کند که به ارتقای دانش تخصصی در حوزه روزنامه‌نگاران بپردازد و یکی از وظایف سازمان سینمایی و نهادهای صنفی مانند خانه سینما و ... همین مسئله است. همچنین از جهت آموزش‌ها و مطرح کردن ایده‌های نو باید کمک کنند که اهالی رسانه تخصصی‌تر تربیت شوند و به تعالی آن حوزه کمک کنند.»

سرپرست سازمان سینمایی در پاسخ به این پرسش که آیا امسال در جشنواره فیلمی دیده است و آیا نامی از فیلم‌هایی که نظرش را جلب کرده‌اند، می‌برد یا خیر؟ گفت: «بله طبعا وظیفه ما همین است، اما بهتر است ما اظهارنظری تا پایان داوری‌ها نداشته باشیم.»

انتظامی درباره تعیین و تدوین سازوکاری برای جشنواره فیلم فجر که دیگر نیاز به تغییر سالانه در جشنواره نباشد، توضیح داد: «سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای همه جشنواره‌های فجر همینطور جشنواره فیلم همین است که به یک سازوکار نهایی برسیم، قرار است آیین‌نامه‌ای که جشنواره‌ها در حال حاضر در اختیار دارند را تکمیل و تا پایان سال همه آن را منتشر کنند، همچنین از روزنامه‌نگاران، هنرمندان و صاحب‌نظران حوزه مربوطه بخواهند آن‌ها را تکمیل کنند و درباره آن نظر دهند تا چارچوب اصلی آن در طول سال‌های آینده تغییر نکند.»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 14 بهمن 1397، کدخبر: 1228416 ، www.khabaronline.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
0
0
تو حوزه رسانه بسیار آدم قوی بود امیدوارم در عرصه مدیریت هم موفق باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین