پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۵۳۵
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
معاون شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به اینکه ظرفیت ریل گذاری هزار کیلومتر خط آهن در شبکه ریلی وجود دارد، گفت: تکمیل کریدور ریلی قزوین-رشت-انزلی-آستارا در دستور کار قرار دارد.

شعار سال:

محمد نصر آزادانی با اشاره به اینکه اگر منابع مالی تامین شود، پتانسیل این را داریم که حداقل ۶۰۰ کیلومتر ریل گذاری در کشور داشته باشیم، گفت: در صورت تامین منابع مالی تا اواسط سال ۹۶ ظرفیت ریل گذاری هزار کیلومتر خط آهن در شبکه ریل گذاری وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در ده سال گذشته با وجود افزایش قیمت نفت، سالانه در کشور به طور متوسط ۱۸۰ کیلومتر خط آهن ساخته ایم، افزود: اما تلاش ما این است که در سال‌جاری به رقم مناسبی برسیم و ۱۸۰۰ کیلومتر خط آهن بسازیم.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به اینکه در صورت تامین منابع مالی ۶۰۰ کیلومتر خط آهن را ریل گذاری می‌کنیم، افزود: برای تولید ریل ملی با ذوب آهن اصفهان تفاهم نامه ای داریم که امیدواریم به اجرا برسد.

نصر آزادانی با بیان اینکه قرار بود آنها ریل را تا شهریور ۹۴ به تولید برسانند و ما هم خریدهای خارجی را متوقف کنیم، اظهارداشت: پروژه به اجرا نرسید و ما با استفاده از مجوز ترک تشریفات خرید ۱۵۰ هزار تن ریل از خارج که از دولت قبل داشتیم، ۳۰ هزار تن ریل وارد کردیم.

وی با اعلام اینکه‌ امیدواریم تا تابستان امسال پروژه احداث ریل ملی به پایان برسد، گفت: البته ظرفیت تولید ریل داخل جوابگوی نیازهای ریلی کشور نیست، چرا که باید سالانه ۵۰۰ کیلومتر خط آهن بهسازی و بازسازی شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برای ساخت یکهزار کیلومتر راه آهن ۱۲۰ هزار تن ریل نیاز داریم، گفت: این میزان غیر از مصرف ریل در مترو و خطوط فرعی، برای اتصال صنایع به خط آهن سراسری است.

نصر آزادانی به احداث کریدور قزوین-رشت-انزلی-آستارا اشاره کرد و گفت: این کریدور به عنوان کریدور غرب دریای خزر، خط آهن این منطقه را تکمیل می کند.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل به کریدورهای ترانزیتی ریلی ملایر، کرمانشاه، خسروی و چابهار-زاهدان-مشهد، اشاره کرد و افزود: این کریدورها از اولویت‌های ما محسوب می‌شود، همچنین اتصال مراکز استان به راه آهن سراسری مانند اتصال همدان-کرمانشاه-ارومیه-تبریز و رشت، امسال دنبال می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 28 اردیبهشت 1395، کد مطلب: 3660715 www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین