پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۹۴۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
عضو منتخب شورای شهر، در جلسه با معاون شهردار تهران دو نكته دیگر را متذکرشد؛ پايش مدون برنامه و ضرورت راستي‌آزمایی گزارش‌ها و ضرورت حفظ حرمت نمايندگان شورا و جايگاه نظارتي آن‌ها.
شعارسال: زهرانژادبهرام، منتخب شورای پنجم در جلسه رسمی اعضاء با ناصر امانی(معاون برنامه‌ریزی قالیباف) به او در خصوص رفتار ناشایست با رحمت‌اله حافظی تذکر داد و خواهان اصلاح این نوع رفتار مدیران شهری شد. در جلسه سه شنبه گذشته شورا، امانی، به جای توضیح سوالات رحمت‌اله حافظی در خصوص خط ۷ مترو,، ضمن توهین، او را دروغگوی مکار خطاب کرد! جلسه مذکور، به تشنج کشیده شد.

در بحث پایش، نژادبهرام خطاب به امانی بر راستی‌آزمایی گزارش‌ها تاکید کرد ضمن این‌که به گفته او باید توجه کرد که گزارش ارائه‌شده به‌صورت مداوم شاخص‌ها را ارزیابی کند که آیا قابلیت پاسخگویی دارند یا خیر؟

به گفته نژادبهرام «یکی از مهم‌ترین موارد لزوم راستی‌آزمایی متوجه مترو می‌شود؛ در مورد «راه‌اندازی» خطوط مترو، مسئولام و مدیران شهری، ارقام و اعداد متفاوتی را بیان کرده‌اند؛ آقای قالیباف این عدد را 300 کیلومتر، تشکری هاشمی(معاون حمل و نقل و ترافیک)، 200 کیلومتر (در خرداد 95)و سرانجام، آقای امانی در جلسه روز شنبه که با حضور منتخبین شورای پنجم برگزارشد، این رقم را 190 کیلومتر عنوان کرد؛ یعنی 190 کیلومتر مترو راه‌اندازی شده است؛ آن‌چه در این‌جا مورد بحث است، صحیح یا ناصحیح‌بودن این رقم نیست؛ نکته واژه راه‌اندازی است؛ آن‌چه آقایان قالیباف، تشکری و حالا امانی از آن به عنوان طول متروی راه‌اندازی‌شده نام می‌برند درواقع، ریل‌گذاری مترو است؛ درواقع این میزان خطوط در مرحله «ریل‌گذاری» هستند.»

عضو منتخب شورای شهر می‌گوید«مترو فقط ریل گذاری نیست بلکه مجموعه ای از عوامل است لذا باید شاخص های آن مشخص شود و هرکاری که قراراست انجام شود ریز شود, کار پایش دقیقا همینجا صورت می گیرد و می تواند ظرفیت آن را تعریف کند. »

اما تذکر دیگر زهرا نژادبهرام، به آقای امانی در خصوص نحوه برخورد با سوال آقای حافظی بود؛ او این شیوه پاسخگویی را ناصیحی خواند و خطاب به امانی گفت که «بهتر است در این زمینه نوعی اصلاح صورت بگیرد و پاسخ‌ها شفاف داده شوند.» به گفته این عضو شورا، برخورد آقای امانی در این خصوص کاملا موجه بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری پانا، تاریخ انتشار: 18 تیر 1396، کدخبر: 640255، www.pana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
0
0
خانم نژاد بهرام تا حالا کجا بودند؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
0
0
زهرا نژاد بهرام، در دوره پیشین مجلس شورای اسلامی با شایعه کاندیداتوری خود مواجه بود اما اعلام کرد که کاندیدا نمی‌شود. او حالا وارد انتخابات شورای شهر تهران شده است و از میان نام‌هایی‌ست که به احتمال زیاد در فهرست‌های مربوط به اصلاح‌طلبان قرار خواهد گرفت. او که خود را فعال حقوق زنان می‌داند پیش از این درباره گرایش سیاسی خود گفته بود من عضو شورای مرکزی انجمن روزنامه‌نگاران زن ایران هستم و عضو حزب سیاسی دیگری نیستم. او با این حرف، عضویتش در شورای مرکزی حزب اتحاد ملت، که به مشارکت ۲ شناخته می‌شود را رد کرده بود.

زهرا ‌نژاد بهرام نویسنده کتاب موانع مشارکت سیاسی زنان در ایران است. او متولد سال ۴۲ است. اولین معاون فرماندار زن است.

انجمنی که می‌گوید عضو آن است تشکلی ست «صنفی» که جمیله کدیور، روزنامه نگار قدیمی روزنامه اطلاعات، نماینده سابق شورای شهر و همسر عطالله مهاجرانی، وزیر ارشاد دوره محمد خاتمی و معاونت پارلمانی دوره هاشمی رفسنجانی عضو بلندپایه آن است.

زهرا نژاد بهرام معتقد است که شهر مکانی است که با حضور انسان هویتی زنده به خود گرفته است. شهر موجودی است که رشد و بلوغ و بالندگی آن در سیمای ساکنان آن به نمایش در می‌آید. او در زمینه شهری، معتقد است که زنان مطالباتی از فضای شهری و محل سکونت دارند، شهر جایی‌ست که باید مادری کرد، همسری کرد، کارمندی کرد، ثروت تولید کرد، تفریح کرد و هویت و فرهنگ را شکل داد.

او می‌گوید می‌خواهد مانند جین جاکوبز، یک شهرساز آمریکایی، درس شهرسازی را در خیابان آموخت و در سامان دادن به شهر، به هنر نیاز است. او حالا کاندیدا شده تا در صورت نمایندگی، با نمایندگانی به قول او مواجه باشیم که با پوشیدن لباس قانونگذاری در پارلمان شهری ضمن احترام به حقوق شهروندی همگان تصویر نمایش نگاه زنانه به مدیریت شهری که همراه با هنر و برنامه ریزی دوجنسیتی است همساز نمایند.

او به دولتی‌ها، از جمله شهیندخت مولاوردی نزدیک است. زمانی که اعتراض‌ها به دیدار پاپ و مولاوردی بالا گرفته بود نوشت که بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ هزار نفر کاتولیک در جهان زندگی می کنند. آنان مانند مسلمانان به شدت به رهبران دینی خود وابسته و گوش به فرمان آنان هستند. با توجه به وجود نقاط مشترک بین ادیان ابراهیمی چنین دیدارهایی می‌تواند زمینه تعامل و تبادل نظر بین ادیان را فراهم کند تا بر اساس اشتراک به تفاهم برسند. پاپ در سخنرانی‌های اخیر خود به فرزند آوری تاکید کرده. در عین حال این موضوع برای کشور ما هم به عنوان یک استراتژی مطرح است. سفر مولاوردی به واتیکان و دیدار او با پاپ نشان‌دهنده تمرکز ایران روی موضوعاتی مانند تحکیم بنیان خانواده، رفع خشونت و اتحاد و تعامل ادیان در زمینه حل مشکلات جهانی است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
0
0
زندگینامه :زهرا نژاد بهرام
در سال ۱۳۴۲ دیده به جهان گشود و در رشته علوم سیاسی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به تحصیل پرداخت و در سال ۱۳۸۴ موفق به کسب مدرک دکترای علوم سیاسی از دانشگاه لندن گردید.

سوابق اجرائی :
نخستین معاون زن فرماندار از سال ۸۰تا ۸۳ فرمانداری تهران و مشاور امور بانوان
نخستین مدیر کل دفتر اجتماعی و انتخابات از سال ۸۳ تا ۸۴ استانداری تهران
رئیس اداره اطلاعات و مدیریت از سال ۷۹تا ۸۰ سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی
مدیر گروه مطالعات استراتژیک از سال ۷۹ تا ۸۰ دانشکده خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی
دبیر ستاد جذب سرمایه گذاری خارجی از سال ۸۳ تا ۸۴ استانداری تهران
مدیر مددکاری از سال ۷۰ تا ۷۳بنیاد شهید استان آذربایجان غربی

سوابق آموزشی :
تدریس در دبیرستانهای تهران از سال ۶۶ تا ۶۹
امورتربیتی مدارس تهران ۶۰ تا ۶۲
تدریس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سما ۸۳تا ۸۴
تدریس در کارگاههای برنامه ریزی جنسیتی سمنان /تهران /قزوین از سال ۸۱تا ۸۳
تدریس در کار گاههای توانمند سازی تشکلهای غیر دولتی در بیشتر شهرهای کشور
تدریس در دانشکده خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی / استراتژی خبر
مدرس دروس فنون تصمیم گیری ، خلاقیت و روشهای حل مسئله ، تیم سازی ، برنامه ریزی ، خصوصی سازی و حکمرانی خوب در مرکز آموزش مدیریت دولتی استانداری تهران
مدرس دانشگاه علمی کاربردی تهران در دروس ارتباط رسانه ای ، خبر نویسی ، افکار عمومی و حقوق اداری

سوابق غیر دولتی اجرائی :
مدیر طرح ملی آموزش توانمند سازی تشکلها ی غیر دولتی زنان در کشور با همکاری وزارت کشور و مرکز امور مشارکت زنان
مدیر مسوول دو فصلنامه فرهنگی و اجتماعی تشکل
دبیر ماهنامه دنیای زنان از سال ۸۲ تا ۸۳
دبیر علمی همایش ملی بررسی جریانهای فکری زنان در جهان اسلام
عضو موسس جمعیت مدیران زن پیشرو
عضو شورای مرکزی انجمن روزنامه نگاران زن ایران
همکاری با سازمان حقوق بشر اسلامی در طرح های زنان و نفی خشونت از آنان /آسیب های اجتماعی ۸۲-۸۴
عضو شورای تشکلهای غیر دولتی پیگیر اهداف هزاره سوم
عضو شورای سردبیری دو فصلنامه آوا و آوای مشارکت /مرکز امور مشارکت زنان

مقالات :
آموزش هنرهای دستی و رسانه /فرهنگستان هنر زمستان ۸۵
جایگاه رسانه در آسیای میانه و ترکیه فرهنگستان هنر تا بستان ۸۳
بررسی مقایسه ای مشارکت سیاسی زنان و جهان مجله ریحانه زمستان ۸۲شماره ۴
جایگاه رسانه در طرح خاورمیانه بزرگ /دانشگاه تهران و موسسه تحقیقات علوم انسانی بهار ۸۴
زنان و مدیریت در دهه ۸۰ شمسی ؛پروژه زنان موسسه رحما ن ۱۳۹۳

کتابها :
کتاب ” مشارکت سیاسی زنان در ایران “زمستان ۸۸ نشر رسانش
کتاب “بررسی تطبیقی مشارکت اقتصادی زنان در ایران – ترکیه و مالزی “۱۳۹۰ نشر اتاق بازرگانی تهران
انتشار کتاب شبکه های اجتماعی و شهروند نشر تبلور ۱۳۹۱
مشارکت در انتشار کتاب انگلیسی زبان منتشره در لندن تحت عنوان
Women, Power and Politics in 21st Century Iran نشر Ash gate سال ۲۰۱۲
بخش ششم « اقتصاد و اشتغال زنان در ایران نوشته زهرا نژادبهرام»
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
0
0
مجموعه مستند زهرا نژاد بهرام
نوید صبح این امکان را برای شما فراهم آورده تا با نظرات، دیدگاهها و زندگینامه “زهرا نژاد بهرام” دبیر کارگروه امور زنان و خانواده ریاست جمهوری آشنا شوید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین