پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۷۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
شهردار تهران در خصوص وضعیت حمل و نقل پایتخت، وضعیت روزنامه همشهری و ... توضیحاتی را ارائه کرد.

شعارسال: محمدعلی نجفی صبح امروز در حاشیه پیاده‌روی‌ به مناسبت روز جهانی بدون خودرو ،در هسته مرکزی شهر تهران ،با حضور اعضای شورای شهر و تعدادی از معاونان و با همراهی عباس آخوندی – وزیر راه و شهرسازی – انجام شد، با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: تهران چند سالی است که به کمپین روز جهانی بدون خودرو پیوسته و امروز در اقدامی نمادین همراه با شهروندان و اعضای شورای شهر پیاده در هسته مرکزی شهر راه رفتیم.

وی با بیان اینکه هدف‌مان این است که به شهروندان یادآوری کنیم که اگر به هوای پاک احتیاج دارند باید از خودمان شروع کرده و همکاری کنیم، اظهار کرد: شهروندان می‌توانند مسیرهای کوتاه و مسیرهایی که می‌توان پیاده طی کرد، بدون خودرو بروند و خود را از این ورزش طبیعی که در سلامت جسم و جان تاثیرگذار است محروم نکنند.

نجفی با بیان این‌که امروز روز جمعه است و کم و بیش تهران کم ترافیک و بدون خودرو است، ادامه داد: امیدواریم این اقدام نمادین در دیگر روزهای سال نیز عملیاتی شود.

1000 واگن در اختیار متروی تهران قرار می‌گیرد

شهردار تهران در مورد وضعیت حمل و نقل عمومی نیز با بیان این که آن اقداماتی که باید انجام شود مشخص است اما محدودیت منابع و مالی داریم، گفت: باید در این زمینه فکری کنیم، چرا که امروز من در مترو با همشهریان صحبت کردم و آنها از اقدامات مترو رضایت داشتند، اما عنوان کردند که اول صبح و عصرها شاهد ازدحام بیش از حد در مترو هستند و این مساله موجبات نارضایتی آنها را فراهم کرده و باید هرچه زودتر تعداد قطارها را افزایش دهیم تا سرفاصله حرکت قطارها کاهش یابد.

نجفی افزود: در حال حاضر سرفاصله حرکت قطارها پنج دقیقه است که باید به 3.5 دقیقه افزایش یابد تا ظرفیت جابجایی مسافر نیز به وسیله مترو افزایش یابد که برای افزایش قطارها باید منابع مالی اعم از ارزی و ریالی تامین شود و البته مقدماتی فراهم شد تا با کمک دولت از فاینانس استفاده کنیم.

وی اعلام کرد: قرار است 1000 واگن طی برنامه‌ای در اختیار تهران قرار گیرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 31 شهریور 1396، کدخبر: 616007 ، www.bornanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
میترا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
0
0
توی شهر پر جمعیتی مثل تهران رسیدگی به وسایل حمل و نقل عمومی خیلی اهمیت داره. ن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین