پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۵۶۱۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸
رئیس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی کشور گفت: بیش از ۱۷۸ هزار دانش‌آموز استثنایی شامل معلولان، ناشنوایان، نابینایان و کودکان دیرآموز در کشور در حال تحصیل هستند.رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور با اشاره به اینکه آموزش کودکان دیرآموز نیز در دستور کار این سازمان قرار دارد، ادامه داد: در حال حاضر با ورود این کودکان که بهره هوشی‌شان از سایر بچه‌ها حدود ۱۵ نمره کمتر است آمار دانش آموزان در حال تحصیل این سازمان به ۱۷۸ هزار نفر می‌رسد که به فراخور نیازشان کتاب‌های خاصی نیز در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

شعار سال: مجید قدمی گفت: بیش از ۱۵۱ هزار دانش‌آموز معلول در کشور در حال درس خواندن هستند که گروه‌های نابینایان، ناشنوایان و افراد داری مشکلات ذهنی و اختلال یادگیری را شامل می‌شود.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور با اشاره به اینکه آموزش کودکان دیرآموز نیز در دستور کار این سازمان قرار دارد، ادامه داد: در حال حاضر با ورود این کودکان که بهره هوشی‌شان از سایر بچه‌ها حدود ۱۵ نمره کمتر است آمار دانش آموزان در حال تحصیل این سازمان به ۱۷۸ هزار نفر می‌رسد که به فراخور نیازشان کتاب‌های خاصی نیز در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه هزینه تحصیل این دانش‌آموزان سه برابر دانش‌آموزان عادی است، در ادامه تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم سیستم را به نحوی پیش ببریم که کودکان با نیازهای ویژه نیز بتوانند در کنار بچه‌های عادی تحصیل کنند.

قدمی با اشاره به اینکه به‌واسطه هزینه زیادی که صرف آموزش این دانش‌آموزان می‌شود باید بتوانند وارد بازار کار شوند، تصریح کرد: باید برای افزایش اعتمادبه‌نفس این گروه از افراد زمینه کار آنها نیز فراهم شود و این موضوع همکاری همه ارگان‌ها را می‌طلبد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی آنا، تاریخ انتشار 23 آذر 97، کدخبر: 344035، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
0
0
س.ح75
ای کاش شرایطی مهیا بشه تا تمام ایندانشاموزان بتونن تا مقاطع بالا تحصیل کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
0
0
به معلولین اصلا توجه نمیشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین