پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۳۹۲۰
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳
معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران گفت: هم‌اکنون ۱۳۵هزار و ۷۰۰ معلول در پایتخت تحت پوشش بهزیستی هستند و هیچ معلول پشت نوبتی برای تشکیل پرونده نداریم.

شعارسال: پرستو منصوری به مناسبت روز جهانی حمایت از معلولان به اقدامات این مجموعه اشاره و اظهار کرد: هم اکنون ۱۳۵ هزار و ۷۰۰ معلول در استان تهران داریم که ۶۲ درصد آنان را مردان و ۳۸ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران یادآور شد: با احتساب اینکه یک فرد دارای چند نوع معلولیت باشد بالغ بر ۱۸۰ هزار نفر معلول در تهران زندگی می‌کنند و خدماتی که به این افراد ارائه می‌شود منطبق با خدماتی است که در دفاتر بهزیستی کشور در حوزه معاونت توانبخشی تعریف شده است که شامل دفتر مراکز مراقبتی، مراکز روزانه و توان‌پزشکی و مراکز توانمندسازی معلولان است و خدمات مرتبط با طرح‌های افزایش توانمندسازی معلولان را ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: بیشترین معلولیت را معلولیت‌های جسمی و حرکتی تشکیل می‌دهد که حدود ۳۴ درصد معلولان در این بخش تحت حمایت هستند و تقریباً میانگین آمار بهزیستی تهران با آمار کل معلولیت‌ها در کشور منطبق است.

منصوری اظهار کرد: می‌پذیریم که مبلغ مستمری معلولان ناچیز است و در اقدام مثبتی از محل برنامه هدفمندسازی یارانه‌ها مستمری معلولان ماهانه ۱۰۸ هزار تومان پرداخت می‌شود در حالی که پیش از این ۵۳ هزار تومان بود البته این مبلغ به عنوان کمک هزینه معاش معلولان است.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران ادامه داد: بهزیستی استان تهران با حجم مراجعات روزافزون، کمبود اعتبارات و ارائه خدمات متنوع روبه‌رو است به طوری که در قالب کمک هزینه درمان، کمک هزینه مسکن، کمک هزینه معاش، تهیه وسایل توانبخشی، کمک هزینه تحصیل دانشجو و دانش‌آموز، مستمری مددجویان و معلولان به مددجویان خدمات ارائه می‌کند و با توجه به آمار مددجویان و میزان مهاجرت‌ها به استان تهران اعتبارات و بودجه ما پاسخگوی حل این مشکلات نیست.

به گفته این مقام مسئول، به طور میانگین سالانه حداقل حدود ۸ تا ۱۰ هزار معلول به مراجعان بهزیستی تهران افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: هم اکنون پشت نوبتی برای تشکیل پرونده در بهزیستی نداریم در حالی که پیش از این باید افزودن یک مددجو به لیست در انتظار خروج مددجوی قبل انتظار می‌کشیدیم تا بتوانیم جایگزین کنیم اما هم اکنون این مسئله حل شده است.

منصوری اظهار کرد: در مورد تجهیزات و وسایل توانبخشی به دلیل نوسانات ارزی و مسائل اقتصادی با محدودیت‌هایی مواجه شدیم زیرا قیمت همه این وسایل افزایش یافته است اما برای اختصاص این وسایل به ویژه سمعک به دانش آموزان و دانشجویان که به این وسایل برای ادامه کار و تحصیل نیاز دارند هیچ پشت نوبتی نداریم و کمک هزینه تهیه این وسایل را به حساب آنان واریز می‌کنیم و حتی برای بسیاری از آنان بهزیستی سمعک خریداری یا آنان را به شرکت‌ها معتبر در سامانه دولت معرفی می‌کنیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 12آذر1397 ، کدخبر: 330792: www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین