پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۵۶۹۹
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۱
استاندار سلیمانیه گفت: کردستان عراق با ایران دارای ریشەها و مشترکات فرهنگی فراوان است و تلاش می شود روابط در همه ابعاد گسترش داده شود.

شعارسال: استاندار سلیمانیه گفت: کردستان عراق با ایران دارای ریشەها و مشترکات فرهنگی فراوان است و تلاش می شود روابط در همه ابعاد گسترش داده شود.

 هەڤال ابوبکر در نشست مشترک اقتصادی با استاندار کردستان کە در محل هتل تایتانیک برگزار شد ضمن خوش آمدگویی بر اجرا و به روز کردن تفاهم نامه های منعقده در طی سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۵ تاکید کرد و گفت: ما دارای پیوندهای عمیق تاریخی، سیاسی و فرهنگی هستیم و در اینجا جمع شده ایم تا بگویم که دارای سرنوشت مشترکی هستیم.

استاندار سلیمانیه با تاکید بر اینکه حفظ آرامش و امنیت در منطقه از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است یادآوری کرد: علاوه بر گسترش روابط اقتصادی بر تقویت دیگر بخش ها نیز تاکید داریم.

هه وال ابوبکر به تشریح مباحث و زمینه های همکاری میان دو طرف پرداخت و گفت: توسعه مرزهای رسمی و بازارچه ها، حل مشکلات سر راه مبادلات تجاری، زمینه سازی برای ایجاد منطقه های آزاد بازرگانی و صنعتی و کنترل کیفیت کالا از جمله آنهاست.

او کارآمد کردن کامیونداران برای حمل کالاهای تجاری، با توجه به بازار بزرگ جنوب عراق و سوریه را نیز خواستار شد و گفت: لازم است هر دو استان کردستان و سلیمانیه در این بازارها حضور پررنگی داشته باشند.

ابوبکر تقویت روابط علمی میان دانشگاه ها، همکاری در حوزه بهداشت و سلامت، تقویت گردشگری و افزایش سرمایه گذاری میان دو طرف را پشتوانه ای برای تحکیم روابط برشمرد و اظهار داشت: هماهنگی میان شهرداری های هر دو استان و تبادل خدمات فنی، مهندسی و مشاوره ای برای مناطق حاشیه از دیگر مسائلی است که می تواند میان طرفین گسترش یابد.

استاندار سلیمانیه همچنین همکاری در خصوص نفت و انرژی و پالایشگاه و گسترش روابط اتاق های بازرگانی و مبارزه مشترک با مواد مخدر را مورد اشاره قرار داد و گفت: ما خواستار برنامه ریزی برای فعالیت شبانه روزی بازارچه های مرزی، تقویت روابط بین بانکی و همکاری های لازم در خصوص احیا و مرمت آثار تاریخی و فرهنگی هستیم.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا ،تاریخ انتشار:22 آذر 97، کدخبر www.borna.news ،787432:

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین