پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۶۵۷۶
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲
وزیر نیرو با بیان اینکه این وزارتخانه برنامه‌‌ای برای استفاده از منابع آب دریا برای مصارف شرب دارد، گفت: با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در حال بررسی امکان استفاده از آبهای ژرف در کشور هستیم.
شعارسال: رضا اردکانیان وزیر نیرو امروز در حاشیه دومین کنفرانس دوسالانه اقتصاد آب در محل اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: بودجه سال آینده هرچقدر واقعی‌تر باشد احتمال تحقق آن نیز بیشتر است. البته وزارت نیرو فقط به بودجه دولتی وابسته نیست و این وزارتخانه از محل فروش آب و برق دارای منابعی داخلی است.

وی افزود: از دولت درخواست کرده‌ایم که منابع داخلی این وزارتخانه همانند گذشته در اختیار ما باشد تا برنامه‌های خود را بتوانیم اجرایی کنیم؛ این خواسته شنیده شده و ما انتظار داریم که بتوانیم برنامه ویژه‌ای برای تابستان سال 98 که مدیریت اوج بار برق و همچنین تأمین آب شرب با اولویت بالا را دارد عملیاتی کنیم.

وزیر نیرو ادامه داد: در حال حاضر همچنین 40 پروژه آب‌شیرین‌کن در سطح کشور فعال است و پروژه‌های دیگری نیز در استانهای شمالی و جنوبی کشور تعریف شده که با در اختیار داشتن منابع درآمدی این وزارتخانه می‌توانیم برای آنها برنامه‌ریزی کنیم.

اردکانیان تصریح کرد: از سیاستهای این وزارتخانه استفاده حداکثری از منابع آب دریا برای مصارف شرب است؛ همچنین برنامه دولت درباره پروژه‌های آب ژرف همکاری نزدیک با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

وی گفت: در این ارتباط درباره چاه سیستان قرار شده پس از انجام تحقیقات کامل نتایج پروژه در ابعاد کمی، کیفی‌، اقتصادی و فنی تعیین و درباره آن تصمیم‌گیر شود البته هنوز در مرحله مطالعه و تحقیق است.

وزیر نیرو همچنین درباره وضعیت بهبود اصلاح مصرف آب در کشور گفت: در گذشته در راستای بهبود برنامه‌ها در بخشهای مختلف از جمله کشاورزی انجام شده و یکی از موضوعات اصلی در این رابطه سرعت تغییر اقلیم است.

وی گفت: کنار تغییر اقلیم در حال حرکت به‌سمت گرمتر شدن هوا و کاهش بارندگی‌ها باید توجه داشت که در 50 سال اخیر به‌طور میانگین هر 10 سال 4 درجه سانتی‌گراد و در مجموع به‌صورت میانگین 2 درجه ایران گرمتر شده است.

اردکانیان افزود: اگر بتوانیم در جهت به‌رسمیت شناختن ماهیت میان‌بخشی آب حرکت کنیم و در این رابطه با ارتباط تنگاتنگ با بخش خصوصی حرکت می‌کنیم تردیدی نداریم که آینده مشکلی به‌نام آب نخواهیم داشت البته به‌معنی مصرف بی‌رویه نیست.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 27 آذر 1397 ، کدخبر: 1902037 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین