پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۶۹۹۶
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: کشور در شرایط تحریم نیازمند مدیریت جهادی و اقدام عملی است و معیشت و بنیه دفاعی اولویت کشور است.
شعارسال: امیر خجسته درباره اهمیت بودجه سال ۹۸ اظهار کرد: بودجه سال آینده بسیار حساس است و مراقبت زیادی می‌خواهد؛ بنابراین هزینه‌های بی‌مورد و غیرکارشناسی مانند همایش‌ها، سفرهای خارجی مسئولان و دیگر هزینه‌های حاشیه‌ای باید در آن مورد بازبینی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه قوای سه‌گانه اعم از مقننه‌، قضائیه و دولت همگی برای حمایت از بودجه باید وارد میدان شوند، گفت: کشور ما در یک نبرد اقتصادی سنگین است، لذا همیاری و همبستگی ملی بزرگترین سرمایه برای گذار از شرایط تحریم خواهد بود.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بودجه سال آینده نباید باکسری مواجه شود، تصریح کرد: بودجه‌ای که در حال تدوین است، دو اولویت دارد؛ یکی معیشت مردم و دیگری بودجه دفاعی که این دو امر باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه دشمن معیشت مردم را هدف گرفته، بیان کرد: مسئولان اجرایی باید وارد این میدان جنگ شوند و از همه توان خود برای برون رفت از این شرایط استفاده کنند، متأسفانه تاکنون تلاشی برای استفاده از همه ظرفیت‌های کشور از سوی دولت دیده نشده است و همه چیز به صورت روزمره پیش می‌رود. دولت باید برای دورزدن تحریم‌ها برنامه‌داشته باشد.

خجسته اضافه کرد: دور زدن تحریم‌ها به این معنی نیست که امثال بابک زنجانی را پرورش دهند، بنا بود از طریق بورس نفت کارهایی انجام شود، اما اکنون کسی پاسخگو نیست که چرا بورس نفت متوقف شده است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: در دیدارهایی که با نوبخت و مسئولان دیگر دولتی داشتیم به آنان تأکید کردیم برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت خود را اعلام کنند، اما تاکنون هیچ برنامه‌ای ارائه نشده است.

وی گفت: مسئولان دولتی هر روز از حباب دلار سخن می‌گویند، اما از دلار ۱۹ هزار تومان تا امروز که این قیمت به عقب بازگشته است، نرخ ارزاق عمومی تغییری نکرده و این مدیریت فشلی مناسب اوضاع کنونی کشور نیست، کشور در حال حاضر به مدیریت جهادی و اقدام‌های عملی و اجرایی نیاز دارد.

خجسته خاطرنشان کرد: با مدیریت منسجم و توجه ویژه به توان داخل و ظرفیت‌های موجود کشور قطعاً برای گذار از تحریم‌ها مشکلی نخواهیم داشت و تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کنیم، در این شرایط مردم تشنه قاطعیت حاکمیت هستند؛ لذا اقتصاد را نباید رها کرد و توجه به معیشت و تقویت بنیه دفاعی باید در رأس برنامه‌ها باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 29 آذر 1397 ، کدخبر: 345842 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین