پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۷۲۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹
مدیرکل آموزش و پرورش استان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر یاسوج به مناسبت هفته نهضت و سوادآموزی به کسب رتبه دوم سواد آموزی کهگیلویه وبویراحمد در سطح کشور اشاره کرد.

شعارسال: زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش استان به مناسبت هفته نهضت و سوادآموزی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج گفت: در دی ماه سال 58 که امام راحل فرمانی مبنی بر نهضت سواد آموزی در کشور صادر کردند که فرمودند"نهضت سوادآموزی باید در کشور رایج و دنبال شود"، که با "شعار ایران را مدرسه کنیم" آغاز شد و امروز که در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم دستاوردهای خوبی را از ابتدای انقلاب تاکنون در این زمینه داشته ایم.

زارع پور افزود: یکی از شاخص های مهم در توسعه یک کشور است سواد آن کشور و هرچه سواد یک کشور بیشتر باشد توسعه آن کشور بسیاز زیاد خواهد بود و رابطه تنگاتنگی این دو باهم دارند.

وی به آخرین آمار وضعیت سوادآموزی از ابتدای سال 58 تا کنون اشاره کرد و گفت: افراد باسواد بالای 6 سال بیش از 47 درصد بود که این آمار اکنون در شهرها 67 و در روستاها به 26 درصد رسیده است.

زارع پور در ادامه بیان کرد: طبق آخرین سرشماری که در سال 95 صورت گرفت، 753 هزار نفر در استان جمعیت داریم که در شهرها 90 درصد و در روستاها بیش از 70 درصد باسواد هستند و هدف ما برای سواد آموزی برای سنین 10 تا 49 سالگی است و البته استثنا هم وجود دارد و اگر زندانیان و کشاورزان بالای 60 سال باشند، اینها نیز از ماموریت های سوادآموزی ما هستند و آموزش و پرورش برای سواد آموزی هر نفر 730 هزار تومان هزینه پرداخت میکند که شیوه های سوادآموزی متفاوت است.

مدیرکل آموزش و پروش استان اظهار کرد: هر کسی بیاید و در کلاسهای سواد آموزی شرکت کند و در آزمونی که آموزش و پرورش میگیرد شرکت کند، 400 ساعت آموزش به او خواهیم داد سپس در صورت قبولی در این آزمون 114 ساعت آموزش برای وی نیز در نظر گرفته می شود.

وی افزود: در زیلایی اولین مرکز یادگیری را در کشور تاسیس کردیم، هرکس که میخواهد در حوزه های مختلف مانند یادگیری در حوزه های فنی و حرفه ای مهارت کسب کند با فنی و حرفه ای قرارداد بسته ایم که کارآموزان بتوانند با هزینه های کم به یادگیری این مهارت ها بپردازند.

زارع پور در پایان عنوان کرد: استان در زمینه سوادآموزی رتبه دوم را در این عرصه در سطح کشور کسب کرده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت صبح زاگرس ، تاریخ انتشار: 30آذر1397 ، کدخبر: 113723: www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
0
0
چه پیشرفت چشمگیری باریکلا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین