پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۷۴۵۲
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: تدوین برنامه عملیاتی سواد آموزی سال تحصیلی ۹۷-۹۸ با پوشش تمامی شهرستان ها بر اساس سهمیه در استان محقق شده است.

شعارسال: هادی زارع پور بعد از ظهر سه شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: پنج هزارو ۶۳۵ نفر حجم ابلاغی سواد آموزی برای سال تحصیلی جدید در استان است.

زارع پور با تاکید بر هدفگذاری های حوزه سوادآموزی، ابراز داشت: با هدف توسعه سواد آموزی در استان، هشت ‌مرکز یادگیری محلی در استان فعال است و هدفگذاری ایجاد هشت مرکز نیز انجام شده است.

زارع پور با اشاره به فعال سازی اولین مرکز یادگیری سیار کشور در استان، ابراز داشت: با هدف توزیع عدالت محور خدمات آموزشی و پوشش بهتر مناطق این مرکز یادگیری در استان فعالیت دارد.

زارع پور سواد آموزی را از مهمترین موارد مورد توجه نظام دانست و اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار سرشماری نفوس و مسکن کل جمعیت استان ۷۱۳ هزار و ۵۲ نفر بود که ۴۷۱ هزارو ۱۵۲ نفر جمعیت استان در رنج پوششی و مورد توجه ۱۰ تا ۴۹ سال است.

زارع پور از پوشش با سوادی ۴۳۷ هزارو ۴۶ نفر در استان خبر داد و بیان کرد: شهرستان گچساران با ۹۶.۶ بیشترین میزان باسوادی و کهگیلویه با احتساب دیشموک و چاروسا با ۸۸.۲ کمترین پوشش باسوادی را دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان از اجرای طرح ارتقای سواد آموزی و توسعه شاخص های این حوزه به شکل پایلوت در شهرستان کهگیلویه خبر داد و عنوان کرد: طرح و برنامه برای دستیابی به هدفگذاری های این حوزه تدوین خواهد شد.

زارع پور طرح حلقه کتاب و کتابخوانی، طرح خواندن با خانواده، طرح نماز کلید بهشت در شهرستان دنا و طرح توسعه زنان و دختران عشایر را از دیگر طرح های توسعه ای دانست.

زارع پور از کسب رتبه برتر توسط شورای پشتیبانی سواد آموزی استان خبر داد و گفت: از مجموع ۱۶ شاخص، استان در یازده شاخص از استان های برتر بود و در ۵ شاخص نیز رتبه برتر را کسب کرد.

زارع پور با تاکید بر روز خبرنگار، تصریح کرد: خبرنگاران زبان گویا و چشم بیدار جامعه هستند.

وی با اشاره به بیانات امام خمینی(ره)، خاطرنشان کرد: مطبوعات باید یک مدرسه سیار و یک بنگاه هدایت باشند.

زارع پور با تاکید بر اخلاق محوری در حوزه رسانه گفت: عملکرد حرفه ای و جذب مخاطب با ابزار صحیح و روش درست در حوزه رسانه مهم است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: یکی از رسالت های مهم رسانه ها اطلاع رسانی است و معیار گزینش و انتقال اخبار حق محوری، حق گویی و حق جویی است.

زارع پور افزود: خبرنگاران و رسانه ها از مهمترین عوامل مهندسی افکار عمومی و حلقه اتصال مردم و مدیران هستند.

وی ترسیم فضای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را از دیگر ظرفیت های رسانه ای دانست و بیان کرد: نقش رسانه در وحدت بخشی، رشد، توسعه و بالندگی جامعه محسوس است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 16مرداد1397، کدخبر: 4368766: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین