پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۷۸۰۱۸
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱
مرکز پژوهش های مجلس در گزارشی به بررسی تجربه آمریکا در مدیریت هزینه های دولت پرداخت. گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس مهم‌ترین محورهای مورد بررسی گزارش‌های دیوان پاسخگویی دولت در آمریکا درخصوص مدیریت و کاهش هزینه‌ها را شامل موازی‌کاری و صرفه‌جویی هزینه‌ها، تدارکات دولتی، پرداخت‌های نامناسب، سفرهای دولتی، حوزه‌های مخاطره‌آمیز فعالیت‌های دولتی مانند قراردادهای دولتی، مدیریت املاک و تجهیزات دولتی، تأمین تسلیحات نظامی و سرمایه‌گذاری دستگاه‌های دولتی در حوزه فناوری اطلاعات معرفی می‌کند.

شعار سال: به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهش‌های ملجس شورای اسلامی دفتر مطالعات اقتصاد بخش عمومی این مرکز در گزارشی با عنوان « مدیریت هزینه‌های دولت 1.تجربه کشور آمریکا» آورده است؛ دیوان پاسخگویی دولت در آمریکا به‌عنوان بازوی نظارتی مستقل و غیرحزبی کنگره با انتشار گزارش‌های کارشناسی مختلف و مستمر، ضمن بررسی نحوه عملکرد دولت در نحوه خرج کردن دلارهای مالیاتی شهروندان آمریکایی، راهکارها و پیشنهادهایی جهت بهبود کارایی دولت و کاهش هزینه‌ها ارائه می‌کند. نتایج این گزارش‌ها علاوه‌بر ارائه به کمیسیون‌های 13‌گانه تخصیص بودجه و دیگر کمیسیون‌های کنگره، به‌منظور بهبود عملکرد در اختیار دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی مربوطه و عموم مردم نیز قرار می‌گیرد.

گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس مهم‌ترین محورهای مورد بررسی گزارش‌های دیوان پاسخگویی دولت در آمریکا درخصوص مدیریت و کاهش هزینه‌ها را شامل موازی‌کاری و صرفه‌جویی هزینه‌ها، تدارکات دولتی، پرداخت‌های نامناسب، سفرهای دولتی، حوزه‌های مخاطره‌آمیز فعالیت‌های دولتی مانند قراردادهای دولتی، مدیریت املاک و تجهیزات دولتی، تأمین تسلیحات نظامی و سرمایه‌گذاری دستگاه‌های دولتی در حوزه فناوری اطلاعات معرفی می‌کند. طبق اعلام دیوان پاسخگویی دولت در آمریکا مجموعه گزارش‌ها و پیشنهادهای اجرایی شده در مورد کاهش هزینه‌ها در دهه منتهی به سال 2017، مبلغ 420 میلیارد دلار صرفه‌جویی را رقم زده است. این درحالی است که حدود 40 درصد از این پیشنهاد‌ها هنوز اجرایی نشده که با اجرایی شدن آنها این رقم می‌تواند افزایش یابد.

گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس عنوان کرده است که دفتر بودجه کنگره، یکی دیگر از زیرمجموعه‌های کنگره آمریکاست که در بررسی بودجه، کنگره را یاری می‌کند. این دفتر پیش‌بینی‌های میان‌مدت و بلندمدت از بودجه را برمبنای قوانین و سیاست‌های موجود ارائه می‌کند. همچنین به بررسی آثار آتی تغییر قوانین و سیاست‌ها بر بودجه می‌پردازد. یکی از محصولات این دفتر ارائه گزارش تحلیلی پیشنهادهای موجود برای کاهش کسری بودجه در قالب کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدهاست. این گزارش تأثیر بودجه‌ای پیشنهادهای مختلف کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدها را در بازه زمانی 10 ساله بر بودجه بررسی می‌کند.

براساس گزارش حاضر مهم‌ترین توصیه‌‌های دیوان پاسخگویی دولت در آمریکا (GAO) برای مدیریت و کاهش هزینه‌‌های دولت در سال‌‌های گذشته شامل شناسایی و حذف وجوه مختلف موازی‌کاری دستگاه‌‌های اجرایی، استفاده از روش‌‌های جدید نظیر تأمین استراتژیک برای کاهش مخارج تدارکات دولتی، شناسایی پرداخت‌‌های نامناسب دولت به سازمان‌‌ها، برنامه‌‌ها و اشخاص و حذف آن ها، بازنگری در قوانین سفرهای دولتی در جهت کاهش هزینه‌‌های مربوطه، شفاف‌سازی و رقابتی شدن قراردادهای دولتی و ارزیابی نوع قراردادهای استفاده شده، مدیریت صحیح املاک و تجهیزات دولتی، ساماندهی سرمایه‌‌گذاری سازمان‌‌های مختلف در زمینه فناوری اطلاعات، هستند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت مرکز پژوهش های مجلس، تاریخ انتشار 3 دی 97، کد مطلب: 1093112، www.rc.majlis.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین