پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۸۱۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹
کارشناس حوزه رسانه گفت: در صورتی‌که در شبکه‌های اجتماعی اتفاقی بیفتد و تلویزیون به‌عنوان یک رسانه عمومی به آن واکنش نشان داده و یا با آن همراه شود مشکلی نیست.

شعارسال: کارشناس حوزه رسانه گفت: در صورتی‌که در شبکه‌های اجتماعی اتفاقی بیفتد و تلویزیون به‌عنوان یک رسانه عمومی به آن واکنش نشان داده و یا با آن همراه شود مشکلی نیست.

منصور ضابطیان به بررسی ضعف‌های رسانه به‌منظور جذب مخاطب پرداخت و اظهارکرد: شما در هر حوزه رسانه که فعالیت می‌کنید، محتوای پیام‌هایتان می‌بایست مبتنی بر نیاز ارتباطی مخاطبان باشد و در گام بعدی هماهنگی ساختار، متناسب با نوع برنامه لازم است مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این‌که فعالیت در قالب رسانه همچون نقاشی یک نقاش نیست که مثلاً بعد از ۱۰۰ سال کشف شود، افزود: ضمن رعایت نیاز مخاطب و هماهنگی ساختار برنامه با نوع آن، برنامه‌ها باید دارای امضای برنامه‌ساز نیز باشد و در این‌ صورت به احتمال ۹۰ درصد برنامه موفقیت‌آمیز خواهد بود.

این کارشناس حوزه رسانه تصریح کرد: زمانی‌که شما با تعدد شبکه و برنامه مواجه هستید و با یک مدیریت متمرکز بر آن نظارت می‌کنید، نمی‌توانید همه آن برنامه‌ها را بررسی کنید و با توجه به این‌که می‌خواهید آنتن خود را پر کنید طبیعی است برنامه بی‌کیفیت و ضعیف هم تولید خواهید کرد.

ضابطیان ادامه داد: این تنها مربوط به برنامه‌های تلویزیون ما نمی‌شود، شما تلویزیون‌های مختلف دنیا را دارید که وقتی کمیت برای آن اهمیت می‌یابد، از جذابیت محتوا کاسته شده و تا حدی مخاطبان خود را از دست می‌دهند.

این روزنامه‌نگار در ادامه به بحث جریان‌سازی شبکه‌های اجتماعی و در مواردی تبعیت رسانه‌های جمعی از آنها اشاره کرد و گفت: بحث در تأثیر‌گذاری شبکه‌های اجتماعی آن‌قدر امر بدیهی است که صحبت کردن درباره آن تکرار مکررات است، اما گریزی هم از آن وجود ندارد و به‌هر حال رسانه‌ای است که در جهان امروز جایگاه خودش را باز کرده و در لحظه و بدون هیچ واسطه‌ای می‌تواند با کاربر خود ارتباط برقرار کند.

وی تصریح کرد: در این میان تلویزیون، رسانه‌ای است که می‌تواند محتوای سنگین و دراز‌مدت‌تر تولید کند و با توجه به این موضوعات در کشور ما به‌عنوان رسانه مرجع شناخته می‌شود و بر این اساس باید به آن توجه کرد. در صورتی‌که بتوان تعاملی درست و منطقی میان آن و رسانه‌های مجازی برقرار کرد، هر دو می‌توانند از فرصت‌هایی که ایجاد می‌شود به‌خوبی بهره‌مند شوند.

ضابطیان افزود: من آنجایی با ارتباط تلویزیون و رسانه‌های مجازی مشکل دارم که تلویزیون بخواهد خود را اسیر مبتذل‌ترین بخش رسانه‌های مجازی کند، در غیراین‌صورت اگر در رسانه اجتماعی اتفاقی بیفتد و تلویزیون به‌عنوان یک رسانه عمومی به آن واکنش نشان داده و یا با آن همراه شود مشکلی نیست.

این کارشناس حوزه رسانه در پایان دعوت از مبتذل‌ترین تأثیرگذاران شبکه‌های اجتماعی در برنامه‌های تلویزیونی را نمونه‌ای از اسیر شدن تلویزیون در سطحی‌ترین بخش رسانه‌های اجتماعی دانست و گفت: این بخش است که می‌تواند سطح تلویزیون را پایین بیاورد، در غیر این‌صورت تعامل با رسانه‌های اجتماعی و جمعی مشکلی ندارد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 4دی 1397 ، کدخبر: 346935،www.ana.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
0
0
والا تلویزیون هم گاهی مشگلات فرهنگی داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین