پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۷۵۸۵
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
تلاش شبانه روزی روابط عمومی‌های شبکه‌ها و معاونت‌های بهداشت مثال زدنی است، اما کمترین پوشش خبری از دستاورد‌ها و تلاش شبانه روزی کادر بهداشتی در مبارزه با کرونا در شبکه‌های سیما و رسانه‌ها نقد جدی است که معاونت‌های بهداشتی باید در ساختار اطلاع رسانی خود تجدید نظر کنند.جامعه بهداشت کشور بر روند کار رسانه‌ای در بخش بهداشت انتقاد جدی دارند.

شعار سال: برنامه کوی سلامت هر شب از شبکه دوم سیما برای قدردانی از مدافعین سلامت به روی آنتن میرود. برنامه‌ای که سعی دارد تلاش جانانه کادر بهداشتی و درمانی در مبارزه با کووید-۱۹ را به نمایش بگذارد که حقیقتا اقدام مثبت وزارت بهداشت و صدا و سیما است.

مهمان شب گذشته این برنامه دکتر علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزیر بود. ابتدای حضور وی در برنامه همراه با معرفی اجمالی ساختار بهداشت کشور همراه بود که با توجه به محدودیت زمان خوب این ساختار را معرفی کردند، اما انتقادات متعدد به ۳۰ دقیقه برنامه قدردانی از کادر بهداشت کشور، ما را دست به قلم برد تا آن را مطرح کنیم شاید این ضعف چند ده ساله کار رسانه‌ای در بخش بهداشت روزی تمام شود.

در تمام قسمت‌های قبل این برنامه ثانیه‌هایی کوتاه از رشادت‌های کادر تلاشگر درمان کشور به نمایش گذاشته شد. آیا مجموعه روابط عمومی وزارت بهداشت توان تولید و یا بازنشر ۱ دقیقه کلیپ و تیزر حرفه‌ای از خدمات حوزه بهداشت را در برنامه کوی سلامت ۲ خرداد خود نداشت؟

آیا تنها خدمت در نظام بهداشت کشور غربالگری عمومی و در مرز‌ها بود؟ آیا بجای تکرار مقایسات گا‌ها اشتباه کشور‌ها که اصلا در برنامه تجلیل از مدافعان سلامت جایی ندارد نمیشد خدمات شبانه روزی بهداشت همچون مامایی، سلامت روان، تغذیه، بهداشت محیط و حرفه ای، مبارزه با بیماریها، بیماریابی فعال، و... را به مردم معرفی کرد؟

آیا شهادت چندین نفر از کادر بهداشتی و بهورزی کشور در جریان مبارزه با کرونا و ابتلای هزاران نفر از کادر بهداشتی در مبارزه با کرونا جایی برای بازگوکردن در برنامه‌ای که به نام تجلیل از مدافعین سلامت است نداشت؟

شبانه روزی بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای ما برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی در تلاشند که گا‌ها مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند. آیا این سند افتخار نظام بهداشت کشور در چند ثانیه نباید بازگو میشد؟

در زمان کوتاه این برنامه به مسائلی همچون پرستاری از بیماران در منزل، تعداد تخت‌های بیمارستانی و نبود فرد بیمار بدون مراقبت بیمارستانی و ... اشاره شد. این تلاش‌های ارزشمند درمانی در برنامه‌های قبلی بار‌ها تکرار شد که حقیقتا تلاش‌های مثبتی است. آیا نمیشد به جای این مسائل تکراری، در حوزه بهداشت دستاورد‌های گفته نشده‌ای را مطرح کرد؟

جامعه بهداشت کشور بر روند کار رسانه‌ای در بخش بهداشت انتقاد جدی دارند. مقام معظم رهبری در جلسه خود با ستاد مبارزه با کرونا ضمن تجلیل از خدمات حوزه بهداشت و پیشگیری کشور از فعالین رسانه‌ای خواستند همچون شهید آوینی، صحنه‌های ایثارگری کادر سلامت را به تصویر بکشند. متاسفانه در اکثر رسانه‌ها کمترین پوشش خبری از دستاورد‌های ارزشمند بخش پیشگیری شد. این ضعف‌ها ناشی از چیست؟ بی ارزش بودن خدمات؟ احساسی نبودن خدمات؟ یا کم بودن تولیدات رسانه‌ای حرفه ای؟

تلاش شبانه روزی روابط عمومی‌های شبکه‌ها و معاونت‌های بهداشت مثال زدنی است، اما کمترین پوشش خبری از دستاورد‌ها و تلاش شبانه روزی کادر بهداشتی در مبارزه با کرونا در شبکه‌های سیما و رسانه‌ها نقد جدی است که معاونت‌های بهداشتی باید در ساختار اطلاع رسانی خود تجدید نظر کنند.

نویسنده: نوید علوی- کارشناس بهداشت

برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین