پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۶۸۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷
محمدمهدی قاسمی گفت: سند ملی آموزش در رسانه‌ها باید تبیین شود، چون مجموعه‌ای از رسانه ملی مخاطبان فراوانی دارند و می‌تواند کمک مناسب برای جامعه باشد.
شعار سال: اولین جلسه بحث و هم اندیشی با عنوان «گفت و گوی دانشگاه  و رسانه»  توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری با همکاری دانشگاه تربیتی مدرس صبح امروز 28 مهر برگزار شد.
 
محمدمهدی قاسمی، مدیر شبکه سلامت سیما در این جلسه گفت: در حوزه سلامت جسم تکلیف مشخص است. اما حوزه سلامت روان متولی ندارد  و تکلیف خروجی آن مشخص نیست. هر فردی قصد دارد دیدگاه شخصی خود را مطرح کند.
 
او افزود: قبل از شیوع کرونا تصاویری از کشور چین منتشر می شد و از سوی دیگر معاندان نظام هم در زمان برگزاری انتخابات به دنبال انتشار اخبار مخدوش بودند و تنش های وجود داشت . در آن دوران رسانه ملی سه استراتژی مبنی بر اطلاع رسانی سریع، رعایت بهداشت و اجتناب از بروز وحشت در جامعه را داشت. اینکه چقدر حوزه های روانشناختی توانست کمک کند باید گفت که کمک های روانشناسان بود.یکسال و نیم از زمان تشکیل کمیته روانی اجتماعی می گذرد.
 
قاسمی افزود: امید است اجتماعی شدن دانشگاه بتواند اقدامات مناسب را برای جامعه به دنبال داشته باشد. نباید افراد در این زمینه درگیر شوند. رسانه مقتضیات خاص خود را دارد. اگر بخواهم چالش های جدی در این زمینه را مطرح کنیم باید به موضوع ترس بیش از  حدی و  خطرات متعدد که برای جامعه ارد اشاره کرد. این مقوله باید در یک جای اکادمیک مطرح شود. اینکه هم اکنون روزانه شاهد مرگ و میر بسیاری از مردم هستیم. دانشگاه باید در این زمینه وارد عمل شود.
 
قاسمی گفت: سوگ ها ناقص چه تبعاتی دارد و چه مشکلاتی را برای مردم به دنبال دارد؟ پیش بینی آینده  و سلامت روان چه تبعاتی را برای افراد به دنبال دارد. هم اکنون حجم کاری فراوان بر روی مادران است و چه نسخه ای می توان برایشان در نظر گرفت. چندین ماه است که ارتباطات بچه ها با یکدیگر قطع شده است. این مقوله چه تبعاتی دارد؟آیا گزارش روزانه از تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا مناسب است؟
 
به گفته او سند ملی آموزش در رسانه ها باید تبیین شود، چون مجموعه ای از رسانه ملی مخاطبان فراوانی دارند و می‌تواند کمک مناسب برای جامعه باشد. این رسانه به باور بنده حرکت خوبی داشته و از این به بعد حرکت های آن نیازمند بررسی است.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا  ، تاریخ انتشار:  28 مهر1399  ، کدخبر: 1074982 ،www.borna.news
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
0
0
كدوم رسانه ها؟ الان مردم اصلا وقت ديدن رسانه هارو هم ندارن اين همه كه دغدغه هاي معيشيتي زياد شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین