پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۷۸۳۵۴
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به نحوه تأمین منابع مالی در آموزش‌وپرورش و اینکه بودجه عمومی دولت کشش این اعتبارات را ندارد، گفت:‌دستگاه آموزشی با شرایط ویژه هستیم ولی با قوانین عام سروکار داریم
شعارسال:معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به نحوه تأمین منابع مالی در آموزش‌وپرورش و اینکه بودجه عمومی دولت کشش این اعتبارات را ندارد، گفت:‌دستگاه آموزشی با شرایط ویژه هستیم ولی با قوانین عام سروکار داریم.

  علی الهیار ترکمن در گردهمایی ذی حسابان آموزش وپرورش سراسر کشور، در مرکز رفاهی-آموزشی استاد نبوی بوشهر از انتقال بخشی از مطالبات جاری فرهنگیان از سال گذشته به امسال و پرداخت آن و باقی ماندن تنها قسمت کوچکی از مطالبات خبر داد و اظهار کرد: این مطالبات مربوط به حق الزحمه امتحانات و خرید خدمات آموزشی است که بخشی از آن تخصیص گرفته و به زودی از طریق خزانه پرداخت و مابقی نیز تا آخر سال پرداخت می شود.

وی افزود: با توجه به تعامل خوبی که بین آموزش وپرورش و وزارت اقتصاد وجود دارد در سامانه بدهی های دولت عدد و رقم ها به صورت شفاف ثبت و مورد تائید ذی حسابان آن ها قرار می گیرد و با تدوین برنامه مالی مشخصی بدهی های سال های گذشته پرداخت خواهد شد.

دلیل تاخیر در پرداخت مطالبات

الهیار خاطرنشان کرد: با جدیت به دنبال تحقق خواسته های فرهنگیان هستیم و اگر جایی تأخیری دیده می شود به دلیل نقدینگی است که باید از خزانه تأمین شود.

ایثارگران آموزش وپرورش از اول آبان تحت پوشش بیمه تکمیلی

معاونت توسعه، مدیریت و پشتیبانی آموزش وپرورش درباره بیمه ها گفت: بیمه های ایثارگران شاغل در وزارت آموزش وپرورش به موجب مصوبه دولت از بنیاد شهید به دستگاه های اجرایی منتقل و بر اساس یک تفاهم نامه بنیاد شهید و امور ایثار گران با بیمه دی همه ایثارگران شاغل وزارت آموزش وپرورش از اول آبان ماه زیرپوشش بیمه های تکمیلی هستند و از این بابت نگرانی وجود ندارد. همه فرهنگیان ایثارگر که زیرپوشش بیمه تکمیلی قرار دارند باید به ادارات تعاون استان ها مراجعه و کار خود را پیگیری کنند.

الهیار ترکمن در خصوص بیمه تکمیلی فرهنگیان اظهار کرد: با توجه به خواسته این قشر و نیازی که به خدمات درمانی دارند دو پیشنهاد ارائه شد که شامل بیمه درمان به روش صندوقی که تاکنون اجرا شده و روش دوم به صورت بیمه گری است که ابلاغ شده و هرکدام از این گزینه ها را می توانند دنبال کنند.

کمبودهای آموزش وپرورش علت دارد؛ باید به دنبال علت ها بود

وی اضافه کرد: برخی گزاره ها در مورد آموزش وپرورش مطرح می شود با این عنوان که کار آموزش وپرورش خوب نیست و کیفیت آموزش پائین است، معیشت معلمان خوب نیست، ابزار و تجهیزات ناقص است و ... این ها گزاره هایی است که آن ها را می شنویم و لمس می کنیم. اگر مسائل آموزش وپرورش را بررسی کنیم این ها معلول یک سری علت ها هستند که باید به علت ها بپردازیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش وپرورش بیان کرد: درصورتی که بخواهیم مسائل و مشکلات آموزش وپرورش را حل کنیم باید به سمت علت ها برویم و دنبال راه حل های اساسی باشیم. نباید به دنبال تسکین مشکلات باشیم و بلکه باید مسائل را ریشه ای حل کنیم.

قوانین کهنه و ناسازگار با آموزش وپرورش

وی از تعدد و تزاحم قوانین و مقررات به عنوان یکی از دلایل اصلی مشکلات نام برد و خاطرنشان کرد: دستگاه آموزشی با شرایط ویژه هستیم ولی با قوانین عام سروکار داریم و این موضوع باعث بروز مشکلاتی می شود. خیلی از قوانین کهنه شده اند و با شرایط امروز آموزش وپرورش ناسازگار است و برخی قوانین باهم تضاد دارند و برخی قوانین در قامت امروز آموزش وپرورش نیست. خیلی از این قوانین برای اجرا نیازمند منابع مالی سنگین هستند.

تشکیلات اداری سنگین

الهیار یکی دیگر از مسائل را مشکلات ساختاری و فرایندی دانست و افزود: نحوه توزیع منابع انسانی و سنگینی تشکیلات اداری از دیگر مشکلات است و در زمان حاضر 730 منطقه آموزشی در کشور وجود دارد که 40 درصد مناطق آموزش وپرورش نیاز آموزش وپرورش نبوده و دارای جمعیت دانش آموزی کمتر از پنج هزار نفر هستند و برای آن هزینه های بسیاری را می پردازیم.

بودجه 98/ دو هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان

بیشترین بودجه 98 به آموزش و پرورش رسید

بودجه 45 هزار میلیاردی آموزش وپرورش در سال 98+ جزئیات و جداول

تکلیف ما با موضوع مشارکت در آموزش وپرورش مشخص نیست

وی به نحوه تأمین منابع مالی در آموزش وپرورش اشاره کرد و گفت: بودجه عمومی دولت کشش این اعتبارات را ندارد. تکلیف ما با موضوع مشارکت در آموزش وپرورش مشخص نیست.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش وپرورش تصریح کرد: مدرسه می تواند تمرکز را از ستاد آموزش وپرورش استان ها بگیرد و ستاد اختیار را به مدارس بدهد و بتواند روی بودجه و نیروی انسانی و کیفیت آموزش وپرورش برنامه ریزی و اقدام کند.

وی از ارتقای کیفیت و چابک سازی آموزش وپرورش در سطح مدارس خبر داد و بیان کرد: نقش ناظران بر آموزش وپرورش در این زمینه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و اگر بخواهیم وارد مدرسه شویم باید بحث انطباق قوانین و مقررات با شرایط جدید به صورت جدی دنبال شود.

الهیار افزود: یکی از موفقیت های طرح مدرسه کمک به اصلاح قوانین و مقررات است. باید کمک شود که محدودیت های طرح مدرسه محوری رفع شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری نسیم آنلاین، تاریخ انتشار5 دی 97، کدخبر: 2297683، www.nasimonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین