پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۸۴۱۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۴
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس از مکاتبه نمایندگان مجلس با رئیس جمهور برای اعلام نارضایتی فرهنگیان و لزوم بازنگری بیمه تکمیلی فرهنگیان خبر داد.وی گفت: عدم پوشش بیمه درمانی متناسب و معطوف نبودن آن به پیشگیری و اقلامی چون دندان و عینک و مواردی که مورد توجه ویژه فرهنگیان است علاوه بر آن نبودن نظارت نمایندگانی از فرهنگیان عضو بیمه تکمیلی بر چگونگی اجرای روند بیمه با توجه به اعضای میلیونی و حجم بالای گردش مالی از موارد دیگری بوده است که در این نامه مورد اعتراض نمایندگان امضاء کننده نامه قرار گرفته است.

شعار سالحمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان از مکاتبه نمایندگان مجلس با رئیس‌جمهور برای اعلام نارضایتی فرهنگیان و لزوم بازنگری بیمه تکمیلی فرهنگیان خبر داد و اظهار کرد: در این نامه با اشاره به شرایط نامطلوب «بیمه تکمیلی فرهنگیان» که سبب نارضایتی حداکثری در میان فرهنگیان کشور شده است به مواردی مانند حذف سهم وزارت آموزش وپرورش و افزایش نرخ‌های جدید که باعث فشار اقتصادی به خانواده فرهنگیان شده است؛ همچنین تأخیر چندین ماهه در باز پرداخت‌ها حق بیمه به فرهنگیان که به نارضایتی‌ها دامن می‌زند، تأکید شده است.

وی گفت: عدم پوشش بیمه درمانی متناسب و معطوف نبودن آن به پیشگیری و اقلامی چون دندان و عینک و مواردی که مورد توجه ویژه فرهنگیان است علاوه بر آن نبودن نظارت نمایندگانی از فرهنگیان عضو بیمه تکمیلی بر چگونگی اجرای روند بیمه با توجه به اعضای میلیونی و حجم بالای گردش مالی از موارد دیگری بوده است که در این نامه مورد اعتراض نمایندگان امضاء کننده نامه قرار گرفته است.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس افزود: به رسمیت نشناختن حق ادارات، فرهنگیان، تشکل‌های صنفی و شرکت‌های تعاونی برای بستن قرارداد با شرکت‌های بیمه مطلوبشان نیز در این نامه تصریح شده و نمایندگان مجلس یادآوری کرده‌اند که اهمیت این بند زمانی روشن می‌شود که پیشنهادهای بیمه‌ای اخذ شده در زمانی اندک و با اعضای هزار نفری یا قرارداد امثال دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای با اعضای بسیار کمتر از جمعیت فرهنگیان، مورد بررسی تطبیقی قرار گیرد.

وی تأکید کرد: از موارد دیگر موجب اعتراض فرهنگیان در این نامه آمده است که نرخ‌گذاری دوگانه در سال جدید بدون هیچ برتری خدمات و صرفاً با وعده پرداختی سریع‌تر (در گزینه گران‌تر) دیده شده است.

حاجی بابایی گفت: دوگانه دیدن فرهنگیان شاغل و بازنشسته در ارائه خدمات، در حالی که بیمه یک صنعت مبتنی بر سود و زیان است و از هر دو گروه حق بیمه کسر می‌شود نیز مورد اعتراض نمایندگان در این نامه به رئیس دولت قرار گرفته است.

وی افزود: امضاء کنندگان این نامه دو پیشنهاد نیز برای رئیس جمهور داشته‌اند که حفظ و تمدید بیمه قبلی برای همه فرهنگیان به مدت یک ماه به شکلی که در ادامه با قرارداد موجود به بهترین شکل و مطابق نظر فرهنگیان بیمه‌گذار اصلاح و بهبود یابد و یا با سایر بیمه‌ها رایزنی و عقد قرارداد جدید شود و همچنین سهم ۵۰ درصدی وزارت در حمایت از بیمه تکمیلی فرهنگیان همانند بسیاری ارگان‌های دیگر لحاظ شود.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس اظهار کرد: در این نامه تأکید شده است که با توجه به کاهش پنجاه درصدی و حتی بیشتر قدرت خرید مردم و خصوصاً حقوق بگیران، تغییراتی همچون موضوع بیمه تکمیلی با تغییرات لایحه اصلاح و دائمی نمودن قانون مدیریت خدمات کشوری، نوید خوبی را نخواهد داد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته خبرگزاری فارس تاریخ انتشار 30 دی 97، کدخبر: 13971030000871، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
0
0
طفلک این فرهنگی ها هیچی ندارن نه حقوق نه بیمه ... اونوقت انتظار داریم اعصاب داشته باشند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین