پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۸۳۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۰
سخنگوی شورای شهر یزد با اشاره به روند طولانی در تایید حکم شهردار منتخب از سوی وزارت کشور گفت: ادامه خدمت سرپرست شهرداری از اعتبار و وجاهت قانونی برخوردار است.

شعارسال: محسن عباسی هرفته اظهار داشت: بر اساس قانون چنانچه مراحل تایید شهردار منتخب شورا در وزارت کشور یا تشریفات اداری طولانی شود، سرپرست شهرداری می‌تواند بعد از سه ماه نیز به کار خود ادامه دهد.

وی با بیان اینکه سقف زمانی خاصی هم برای ادامه کار مشخص نشده است، ادامه داد: قطعا تا زمان حل موضوع، سرپرست شهرداری می‌تواند کماکان به کار خود ادامه دهد و مشکلی در این زمینه نیست.

سخنگوی شورای شهر یزد با تاکید بر اینکه مشکلی در سرپرستی شهرداری یزد وجود ندارد، افزود: مواردی نیز در خصوص انحلال شورای شهر مطرح شده که این موضوع با ادامه کار سرپرست به این شکل تفاوت زیادی دارد.

وی بیان داشت: زمانی که شورای شهر شهردار را انتخاب نکند و در انتخاب شهردار کوتاهی کرده باشد این در حالی است که شورای شهر به وظیفه خود در زمینه انتخاب شهردار عمل کرده و سایر دستگاه ها در این زمینه کوتاهی می کنند لذا انحلال شورا در این شرایط معنایی ندارد و درست نیست.

عباسی هرفته تصریح کرد: بر اساس استعلام از دیوان عدالت و پاسخی که در زمینه ادامه خدمت سرپرست شهرداری رسیده است، ادامه فعالیت سرپرست و امضای وی از اعتبار و وجاهت قانونی برخوردار است.

وی در خصوص روند طولانی رسیدگی به تایید حکم شهردار یزد در وزارت کشور نیز گفت: شورای شهر اخیرا نامه ای را در این راستا ارسال کرده تا روند کار تسریع شود اما اینکه توجهی نمی شود و روند طولانی شده برای ما نیز جای سوال است.

سخنگوی شورای شهر یزد با تاکید بر اینکه بی جواب ماندن شورای شهر و روند طولانی صدور حکم شهرداری، شورای شهر و شهرداری را دچار ابهام می‌کند، عنوان کرد: اداره شهر بدن شهردار واقعا کار دشواری است و گرچه امور روزمره با سرپرست انجام می شود اما مسائل کلان لاینحل باقی می ماند.

وی ادامه داد: سیاست های کلان شهرداری پیش نمی رود و موارد نظارتی و کلان که به زمان بیشتری نیاز دارد باید با حضور شهردار انجام شود که متاسفانه در حال حاضر شهر یزد به واسطه تعلل وزارت کشور از وجود شهردار بی بهره مانده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 4دی1397 ، کدخبر: 707387: www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
0
0
ایشالا هرچی خیره همون بشه والا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین