پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۷۰۰۵
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲
پس از استعفای مهدی جمالی‌نژاد، شهردار پیشین یزد به دلیل دریافت پیشنهاد یک شغل بهتر، شورای پنجم شهر یزد، حدودیک ماه هست دنبال شهردار جدید می گردد.

شعارسال: پس از استعفای پرحاشیه جمالی‌نژاد، شهردار اصفهانی در شهر یزد، حالا شورای پنجم که اکثریت آن را اصلاح‌طلبان، تشکیل می‌دهند به دنبال شهرداری هستند تا وعده‌های مطرح شده انتخاباتی را عملیاتی کند.

در یکسال ابتدایی شورای شهر پنجم در یزد،‌ جمالی‌نژاد توانست با بهره‌گیری از رسانه‌ها و عنصر تبلیغات و تغییر ادبیات مدیریت شهری در یزد، ارتباط خوبی با مردم برقرار کند. خصوصا آنکه او در بازه نوروز 97 توانست با گل‌کاری، رنگ آمیزی و برخی کارهای دیگر، منظره شهر را تغییر دهد اما در ادامه روند او نتوانست کار خاص دیگری انجام دهد.

عدم ارائه کارنامه موفق در جذب سرمایه گذار، عدم ارائه پروژه جدید و خاص در شهر، عدم تحول سازمانی در شهرداری، عدم توان تغییر در مباحث درآمدی شهرداری از جمله مواردی بود که جمالی نژاد نتوانست آن را عملیاتی کند.

با استعفای به موقع، وی توانست قبل از آنکه مشکلات حاد مدیریت شهری بر سرش هوار شود، در اوج محبوبیت تبلیغاتی مسندش را ترک کند.

اما حالا شورای شهر به دنبال گزینه‌ای است که راه‌های نرفته جمالی نژاد را برود. از رفتار شورا بر می آید که اکنون دنبال اسامی برند برای شهرداری هستند.اما در این میان برخی اخبار از تهیه لیستی 23 نفره حکایت دارد. گویا در ابتدای امر هر یک از اعضای شورای شهر، اسامی را پیشنهاد کرده‌اند و ماحصل آن 23 نفر شده است. اکنون خبر می‌رسد این لیست به 3 نفر کاهش یافته است.

مقدس زاده، گزینه با رزومه قابل دفاع

یکی از گزینه های شهرداری یزد، مقدس زاده معاون فعلی هماهنگی امورعمرانی استانداری اصفهان است. او قبلا شهرداری منطقه 6 تهران، سرپرستی معاونت فنی عمرانی شهردار تهران،مدیر عاملی شرکت سرمایه گذاری خانه سازی ایران و مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی وابسته به وزارت ورزش و جوانان را در کارنامه خود دارد.

محسنی، شهردار پرحاشیه سابق

پیمان حسین محسنی گزینه دیگر شهرداری یزد است. البته او قبلا به عنوان شهردار منطقه ١٢ تهران فعالیت داشت که با حضور افشانی، تودیع شد. از پست فعلی وی خبری منتشر نشده اما قائم مقام و معاون فنی و عمران شهرداری منطقه ۱۲ را در کارنامه اش دارد.

اخبار مختلف از بازداشت وماجرای پولشویی چند میلیاردی در شهرداری تحت نظر وی تا مدت‌ها جزو اخبار داغ رسانه‌ها بود که البته بازداشت وی، تکذیب شده بود.

فرهمند، گزینه بومی شهرداری

در لیست سه نفره شهرداری یزد، یک گزینه بومی هم به چشم می‌خورد. مجتبی فرهمند، ازفعالان سابق حوزه مسکن که امروز معاون شهرداری یزدهم هست. وی گزینه بالقوه شهرداری یزد است و به نظر می‌رسد بخشی از شورای شهر بر وی تفاهم دارد اما اجماع نهایی، کار سختی به نظر می‌رسد.

با این همه هنوز دو ماه دیگر شورای شهر فرصت دارد شهردار جدید این شهر را مشخص کند. یزد، شهری که در سازمان جهانی یونسکو به عنوان یکی از شش شهر میراث بشری ثبت شده و نیازمند یک مدیریت تحول آفرین بر بستر میراث فرهنگی و گردشگری است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:31آبان1397 ، کدخبر: 688091: www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین