پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۹۵۱۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
شورا‌های شهر ایران بدل به باتلاق شده است. باتلاقی که اصلاح‌طلبان امیدوارند به سلامت از آن عبور کنند! از هر شهر خبر می‌رسد که عضوی از شورای شهر بازداشت شده‌اند.
شعار سال: شورا‌های شهر ایران بدل به باتلاق شده است. باتلاقی که اصلاح‌طلبان امیدوارند به سلامت از آن عبور کنند! از هر شهر خبر می‌رسد که عضوی از شورای شهر بازداشت شده‌اند.

مهدی حاجتی بازداشت شد. این خبر روز پنجشنبه ابتدا در فضای مجازی و بعد رسانه‌های رسمی منتشر شد تا بار دیگر توجه رسانه‌ها به بازداشت اعضای شورای شهر جلب شود. در انتخابات سال ۹۶ اصلاح‌طلبان در اکثر شهر‌های بزرگ به توفیقاتی دست یافتند. همان زمان شایعه شد که یکی از رهبران اصولگرا گفته است شهرداری را باتلاق اصلاح‌طلبان خواهیم کرد. بعد از یک سال و اندی، به نظر می‌رسد اصولگرایان برای رسیدن به این هدف، از یک طرف شکایت از اعضای موثر شورا‌های شهر را در دستور کار قرار داده‌اند و از طرف دیگر با بزرگ کردن فساد در بعضی شورا‌های شهر، سعی دارند فساد موجود در کشور را به گردن اصلاح‌طلبان بیندازند.

* اولین بازداشت، شهلا

ایام نوروز امسال امیر شهلا عضو شورای شهر مشهد بازداشت شد. در آن زمان وکیل امیر شهلا درباره بازداشت موکلش گفته بود «به دفتر یکی از دوستانشان که کارگزار بورس است رفته بودند تا برای ایشان سهام بخرند. طبق گفته‌های آقای شهلا، در آن دفتر دو نفر از خانم‌های همکار آن آقا بودند. آقای شهلا به محض ورود تصمیم به خروج از دفتر می‌گیرد که ناگهان در شکسته می‌شود و عده‌ای داخل شده و با چشم‌بند او را خارج می‌کنند. پس از آن از شهلا خواسته می‌شود که از حضور در شورای شهر مشهد انصراف دهد.»

رسانه‌های اصولگرا در کانال‌های تلگرامی، اتهامات دیگری را به شهلا نسبت دادند، اما عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان، بعد از حدود یک ماه بازداشت، به فعالیت خود در شورای شهر مشهد بازگشت و فعلا خبری از روند دادرسی او منتشر نشده است.

* احضار در اصفهان

مهدی مقدری عضو شورای شهر اصفهان با شکایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان به دادگاه احضار شده است. او در توییتر خود نوشته بود «جریانی مشکوک کمر به حذف کنشگران امیدوار بسته‌اند؛ غافل از اینکه نابودی امید آغاز فروپاشی است! شاید هم مأموریت عده‌ای همین است! تاریخ همه چیز را روشن خواهد کرد.» این پرونده هم بعد از رسانه‌ای شدن، پیگیری نشد و مقدری در شورای شهر اصفهان به فعالیت خود ادامه داد. با این حال برای اینکه بتواند شجاعانه‌تر مواضع شخصی و حزبی خود را بیان کند، از سخنگویی شورای شهر اصفهان استعفا داد. مقدری دبیرکل سازمان عدالت و آزادی است.

* بازداشت اینستاگرامی عضو شورای شهر نیشابور

بعد از رسوایی شورای شهر بابل، این فرصت در اختیار نهاد‌های تصمیم‌گیر قرار گرفت تا با شدت بیشتری، اعضای شورای شهر را مورد پیگیری قرار دهند. هفته گذشته، یکی از اعضای شورای شهر نیشابور در اعتراض به مداحی‌های یکی از مداحان اصولگرا، کامنتی در فضای مجازی منتشر کرد. همین کامنت بهانه برای تخریب او و راهپیمایی جمعی از نیرو‌های تندرو در نیشابور و در نهایت بازداشت او شد. مقامات نیشابور گفتند که رضا مهرداد که معلم تاریخ بوده از کار در آموزش و پرورش تعلیق شده، اما درباره عضویت او در شورای شهر نیشابور هنوز تصمیم گیری نشده است.

حاجتی سرانجام در زندان

روند اعتراض متقابل حاجتی و بزرگان اصولگرای شیراز از ابتدای فعالیت دوره اخیر شورا‌های شهر شروع شده بود. حاجتی برای حفظ میراث فرهنگی، مقابل ساخت و ساز نهاد‌هایی مثل متولیان حرم شاهچراغ ایستاده بود و این ایستادگی در مقابل قراردادهای عجیب و غریب در شهرداری حاشیه‌های زیادی برای او به وجود آورده بود. یکی از فعالان اصولگرا، ضمن تایید روحیه فساد ستیزی حاجتی به رویداد۲۴ می‌گوید: مهدی حاجتی تا شب عاشورا از آئین افرادی که پیگیر آزادی آن‌ها بود خبر نداشت و آن‌ها اولیای یک کودک سرطانی بودند. با این حال به نظر می‌رسد حمایت حاجتی از دو شهروند «بهائی»، بهانه بازداشت او باشد.
 
مهدی حاجتی شاید تنها عضو شورا‌های شهر در سراسر کشور باشد که از نظر فکری به جریان ملی- مذهبی نزدیک است.

* تهران، همه در مظان اتهام

شورای شهر تهران هم کم حاشیه نداشته است. محسن هاشمی گفته است چند نفر از اعضای شورای شهر تهران احضار شده اند. رسانه‌های اصولگرا با شیطنت، واژه استان را از خبر بازداشت چند عوض شورای شهر استان تهران حذف کردند تا شاید زمینه را برای بازداشت‌های آینده هموار کنند. ناهید خداکرمی به خاطر توییت‌هایش درباره پوشش زنان، بیش از دیگر اعضای شورای شهر در معرض نقد‌های تند قرار گرفته است، اما محمود میرلوحی عضو حزب اتحاد ملت زودتر از سایرین به دادگاه احضار شد. او پیگیر پرونده‌های تخلفات مالی دوره قالیباف است.

* چالش‌های انتخاب شهردار

حاشیه‌ها برای اعضای شورای شهر البته به احضار ختم نمی‌شود. مثلا وزارت کشور تا به حال با چند گزینه معرفی شده از طرف شورای شهر کرج برای شهرداری این کلانشهر مخالت کرده است. گفته‌اند شهرداران تهران و مشهد هم با توجه به بازنشستگی شهردار، باید به سمت تغییر بروند. با اینهمه هنوز وضعیت بازنشستگی شهرداران مشخص نیست و گفته شده لاریجانی و رحمانی فضلی در حال رایزنی برای رفع ابهام هستند.
 
شهردار یزد هم که به خاطر حضور در وزارت کشور از مسئولیت خود استعفا داد. شورا‌های شهر، حالا بدل به باتلاق شده است. باتلاقی که اصلاح‌طلبان امیدوارند به سلامت از آن عبور کنند!

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری رویداد 24 ، تاریخ انتشار: 8 مهر 1397، کدخبر: 148198 ، www.rouydad24.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
0
0
ا.ف75
واقعا چطوری با این وضعیت روشون میشه حرف از حذف نظارت استصوابی بزنن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
0
0
شورای شهرها تبدیل به مراکز فساد شده
م.ا75
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
0
0
شوراهای شهر تو اکثر شهره ا یا میشنویم فساد اقتصادی داشتن یا مالی کسی باید باهاشون برخورد کنه م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین