پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۵۷۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۲
رییس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شهر اصفهان گفت: قرار بود تعداد نیروهای مازاد شهرداری اعلام شوند و اطلاعاتی درمورد پروژه های نیروهای شهرداری به دست ما برسد که نرسید.

شعارسال: پنجاه و سومین جلسه شورای شهر اصفهان در حالی برگزارشد که بررسی افزایش حق الزحمه قاریان آرامستان باغ رضوان و بررسی وضعیت باغ زرشک خیابان چهارباغ مهم ترین طرح های مورد بررسی آن بود.

افزایش 9 درصدی حق الزحمه قاریان و مداحان باغ رضوان در سال 97 اولین لایحه بررسی شده در این جلسه بود که ابتدا سید رضا جعفریان فر، مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان در این زمینه عنوان کرد: عده ای فکر می کند باید برای کفن و دفن یک پکیچ را انتخاب کنند، هیچ اجباری وجود ندارد البته جوازی به آنها داده شده که هزینه مداح و قاری را خود بستگان موتفی انتخاب می کنند.

جعفریان فر تاکید کرد: هم اکنون از 200 نفر از قاریان این مجموعه آزمون گرفته شد که 120 نفر آنها انتخاب شده و در موسسه قرآنی بینه آموزش دیدند و به سطح یک و دو سه تقسیم شدند و مردم می توانند از بین آنها انتخاب کنند.

در ادامه این جلسه، مهدی مزروعی در کمیته عالی نظام پیشنهادی شهرداری اصفهان و در شورای عالی فناوری نصیر ملت انتخاب شدند.

اصلاح احتمالی بهره برداری از سالن اجلاس سران دیگر طرح امروز بود گه با 9 رأی موافق به تصویب رسید.

استحکام باغ زرشک بررسی می شود

در ادامه این جلسه وضعیت باغ زرشک و استحکامات آن مورد بررسی قرار گرفت.

مهدی مقدری در این رابطه گفت: ساختمان باغ زرشک از ساختمان قدیمی مربوط به دوران قاجار بوده که علی و حسین همدانیان آن را خریداری کردند برای دفتر اداری کارخانه پشم که با انتقال دفتر به خیابان عباس آباد منتقل شده و اینجا به صورت خیریه در آمد و نزدیک به ایستگاه مترو است

وی ادامه داد: برای تخریب این بنا بلدوزری آورند اما حتی چند آجر هم از آن جدا نشد و تنها خراش برداشت که نشانه استحکام آن است.

در نهایت انتقال جلسه علنی شورا به ساختمان باغ زرشک، پس از تأمین ایمنی و استحکام این ساختمان مورد تصویب شورای اسلامی شهر قرار گرفت.

در ادامه جلسه نوبت به تذکرات و نطق های اعضای شورای شهر رسید.

امیراحمد زندآور در نطق میان دستور خود ضمن اشاره به فرا رسیدن روز پدافند غیر عامل اظهار کرد: از تمامی نهاد ها و سازمان ها انتظار می رود به این مهم بیشتر توجه کنند و از مدیریت شهری نیز در خواست می شود در رینگ چهارم حفاظتی، سالن اجتماعات و خط دو مترو پدافند غیرعامل را مورد توجه قرار دهد و مانورهایی در این خصوص برگزار شود.

وی ادامه داد: انتظار می رود به خطرات جدی شهری هماننند خشکی زاینده رود که با عث بروز مشکلات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی می شود، توجه بیشتری صورت گیرد.

فرونشست زمین امری اجتناب نا گزیراست

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: فرونشست زمین امری اجتناب ناپذیر است و با توجه اینکه خط دو مترو و خطوط فاضلاب در حال اجراست، ممکن است فرونشست تشدید شود.

وی افزود: بافت های ناکارمد شهری که تنها 10 درصد آن باز آفرینی شده است، باید با طرح جامع اصفهان و پدافندغیرعامل و فضاهای بی دفاع شهری مورد توجه قرار گیرد.

وضعیت کارتن خواب ها را روشن کنید

مهدی مزروعی، دیگر ناطق جلسه امروز شورای شهر اصفهان با یادآوری اینکه در سال گذشته برندی با عنوان «پایان کارتن خوابی در اصفهان» ایجاد کردیم، عنوان کرد: متاسفانه همکاری لازم از سوی شهرداری و نیروی انتظامی با ارگان هایی که باید این موضوع را پیگیری کنند انجام نشده است و این طرح به بن بست نزدیک می شود که از شهردار اصفهان تقاضا دارم همکاری لازم را با این نهادها برای پایان کارتن خوابی در اصفهان داشته باشد.

مهدی مقدری، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در تذکر خود گفت: باید به شهردار اصفهان یادآوری کنم که برخی از شکست خوردگان انتخاباتی همچنان پست میزهای مدیریت شهری نشسته اند.

برخی چوپ لای چرخ می گذارند

وی ادامه داد: شما خوب می دانید و ما هم می دانیم که چه کسانی چوب لای چرخ اصلاح طلبان واقعی می گذارند، اینها با عنوان دوستی به شهرداری نزدیک شده اند.

نصیر ملت رییس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شهر اصفهان نیز در تذکر خود اظهار کرد: تصمیم هایی که گرفته شده در شهرداری مورد اجرا نیست لذا اصلاح یا تلفیق برخی از سازمان ها را خواستارم.

وی خاطرنشان کرد: قرار بود تعداد نیروهای مازاد شهرداری اعلام شوند و اطلاعاتی درمورد پروژه های نیروهای شهرداری به دست ما برسد که نرسید.

گفتنی است سفر شهردار و برخی از اعضای شورای شهر به آلمان که مورد انتقاد برخی از رسانه ها و نخبگان شهری قرار گرفته بود، در جلسه امروز مورد بررسی قرار نگرفت.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت صاحب نیوز، تاریخ انتشار: 6آبان1397 ، کدخبر: 919859: sahebnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
0
شفاف سازی بیشتر باید تو شهرداری هامون داشه باشیم


س ی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین