پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۹۶۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲
عضو شورای شهر یزد گفت: وقتی رئیس می‌رود بیرون نمی‌شود صحن علنی شورا را نگه دارند تا وی بیاید. وقتی جلسه حدنصاب دارد دلیلی ندارد که جلسه را نگه داشت.

شعار سال: الهه جورابی در رابطه با جلسه اخیر شورای شهر گفت: وقتی جلسه ما حدنصاب را دارد منتظر کسی که از جلسه بیرون می‌رود نمی‌مانیم. بالاخره مدام یکی می‌رود و یکی می‌آید، خب طبیعی است که نمی‌شود هروقت هرکسی که از جلسه بیرون رفت منتظرش ماند آن هم در شرایطی که جلسه حدنصاب را دارد.

وی افزود: در جلسه اخیر زمانی که آقای سفید بیرون رفتند طرحی را بیان کردند و موافقان و مخالفان صحبت کردند. این طرح در واقع یک تفاهم‌نامه‌ای بوده که آقای سفید و آقای جمالی‌نژاد رفتند در استانداری و اسفندماه این تفاهم‌نامه در استانداری بسته شده بود.

عضو شورای شهر یزد اضافه کرد: در حالی که اصلا هیچ‌کدام از اعضای شورا خبر از این تفاهم‌نامه نداشتیم و این کار از نظر اخلاقی درست نبوده که بدون اینکه اعضای شورای شهر خبر داشته باشند دو نفر بروند تفاهم کنند و اعضای شورا را در عمل انجام شده قرار بدهند.

جواربی اظهار داشت: بعد از ارائه دیدگاه‌ها، این طرح وارد رأی‌گیری شد، وقتی وارد رأی‌گیری شد همان زمان آقای مهندس سفید گوشی دستش بود و رفت بیرون، بعد گفتند صبر کنید تا آقای سفید بیاید، گفتیم ما که هستیم اعضا هستند و جلسه حدنصاب دارد پس رأی‌گیری بشود.

وی ادامه داد: وقتی رأی گرفتند این طرح رأی نیاورد. به‌طوری‌که پنج نفر مخالف طرح بودند، یک نفر ممتنع و چهار نفر هم موافق بودند. بعد و در شرایطی که رأی‌گیری شده بود، آقای نیکنام و خانم عامری گفتند نه باید صبر کنیم آقای سفید هم بیاید و دوباره رأی‌گیری کنیم چون ایشان پشت این طرح بوده و رفته وعده داده و خلف وعده می‌شود و دوباره رأی‌گیری شد!

عضو شورای شهر یزد تأکید کرد: در حالی که این اقدام کاملا تخلف است و وقتی یک بار درباره طرحی رأی‌گیری شد دیگر نمی‌توانیم دوباره برای آن رأی‌گیری کنیم. من خطاب به آقای نکینام گفتم هرچیزی که باب میل شما نیست می‌گویید دوباره رأی‌گیری شود.

جورابی درباره عملکرد نائب رئیس شورای شهر در زمان غیبت رئیس شورا و رأی‌گیری درباره طرح مذکور عنوان کرد: اصلا آقای مهندس شایق به حرف دیگر اعضای شورا گوش کرد و در احترام به آن‌ها رأی‌گیری کرد و کار درستی هم کرد. وقتی رئیس می‌رود بیرون نمی‌شود صحن علنی شورا را نگه دارند تا وی بیاید. بله وقتی جلسه حدنصاب نباشد باید صبر کرد اما وقتی جلسه حدنصاب دارد دلیلی ندارد که جلسه را نگه داشت.

وی تصریح کرد: این مسئله هیچ ربطی به هیچ جناحی نداشته و رأی‌گیری به صورت درست انجام شد اما متأسفانه دوباره آمدند مخالفت کردند و دوباره رأی‌گیری کردند تا آقای مهندس سفید هم حضور داشته باشد!

عضو شورای شهر یزد تأکید کرد: من دیدم که در فضای مجازی اعلام کرده‌اند که این بخاطر جناح‌های خاص است در حالی که هرگز و اصلا و ابدا چنین چیزی نبود و آقای مهندس شایق بیطرفانه موضوع را به رأی گذاشت. من خودم به ایشان اشاره کردم که باید جلسه را ادامه بدهیم و نمی‌شود که صبر کنیم یک نفر برود بیرون و بیاید.

جورابی خاطرنشان کرد: وقتی جلسه حدنصاب دارد که نمی‌شود صبر کرد و این در قانون هم وجود دارد و واقعا اگر این موضوع برای وی اهمیت داشت دلیلی نداشت که از جلسه بیرون برود و اینکه رأی‌گیری کنیم بعد چون رأی نیاورده دوباره رأی‌گیری شود این خیلی کار زشتی است.

وی اظهار داشت: درست روزی که بحث استعفای آقای شهردار مطرح شد لایحه‌های دو فوریتی که از ماه‌های گذشته باقی مانده بود را به شوار آوردند تا جایی که لایحه‌ای را به شورا آوردند که مربوط به سال 95 است.

عضو شورای شهر یزد گفت: در واقع دست‌هایی پشت این ماجرا است که برای ما واقعا شک‌برانگیز است. اصلا این کار پسندیده نیست که لایحه دو فوریتی به صحن بیاید و وارد کمیسیون بودجه بشود و 650 میلیون تومان پول مردم را ما برداریم برای بدهی که سه سال قبل نماینده مجلس‌مان اشتباه کرده است. مردم بابت این موضوع راضی نیستند. شما از هر ده نفری که بپرسید یک نفر قرار نیست موافقت کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت یزدرسا، تاریخ 3 مهر 97، کد مطلب: 35390275:www.yazdrasa.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
0
ا.ف75
واقعا این دعواهای بچه گانه برای شورای دانش اموزیه! نه شوراهایی که در این حد در سرنوشت استان تاثیر گذارن!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین