پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۹۲۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اهمیت زیرساخت‌های ورزشی برای بانوان در استان یزد، گفت: هنوز فرهنگ و ضرورت ورزش در جامعه و خصوصاً در میان بانوان یزدی جا نیفتاده است.

شعار سال: الهه جورابی با اشاره به برنامه‌های شورای شهر برای ارتقای زیرساخت‌های تفریحی برای بانوان استان یزد، گفت: در شهر یزد پنج منطقه شهرداری وجود دارد که در هر منطقه بیش از سی پارک درون محله‌ای وجود دارد و در کل شهر یزد چندین پارک اعم از پارک طوبی، پارک بانوان آزادشهر، پارک نرگس و پارک وحدت امامشهر به بانوان اختصاص داده‌شده است.

وی افزود: در حال حاضر در تلاشیم در راستای نشاط و شادی بانوان نقاط محروم شهر یزد، پارک‌های ویژه‌ای احداث شود که ‌نمونه آن احداث پارک‌ بانوان در منطقه آزادشهر و احداث پارک بانوان حسن‌آباد است.

عضو شورای اسلامی شهر یزد بابیان اینکه ورزش بانوان فعالیتی اجتماعی است که اهمیت و ضرورت آن برای رشد و ارتقای جامعه مورد تائید و اتفاق‌نظر صاحب‌نظران است، اظهار داشت: ارتباط پویایی این موضوع با سایر پدیده‌های اجتماعی بخصوص برای بانوان روزبه‌روز گسترده و وسیع‌تر می‌شود؛ همچنین رواج ورزش همگانی، توسعه ورزش پرورشی و ارتقای ورزش قهرمانی و حرفه‌ای برای بانوان هر یک تأثیر فراوانی در رونق اقتصادی و شکوفایی اجتماعی دارند.

جورابی با اشاره به اینکه در بین تفریحات مختلف، ورزش از اهمیت خاصی برخوردار است و به‌عنوان پدیده‌ای سالم، به‌صورت همه‌جانبه و اجتماعی همه اقشار جامعه را به‌خوبی پذیراست، تصریح کرد: زنان و به‌خصوص مادران رکن اصلی نشاط و شادابی در جامعه هستند؛ اما متأسفانه بسیاری از آنان به دلیل گرفتار شدن در انواع مختلف مسئولیت‌های داخل و خارج از خانواده فرصتی برای رسیدگی به امور خود ندارند و به‌مرورزمان دچار افسردگی و نگرانی‌های ذهنی مزمن و عمدتاً بیهوده می‌شوند.

این مقام مسئول با تأکید بر لزوم توجه هر چه بیشتر زنان به مقوله ورزش، خاطرنشان کرد: افسردگی‌ها و نگرانی‌های ذهنی مزمن، علاوه بر وارد شدن فشارهای عصبی فراوان، زنان را به انجام فعالیت‌های ورزشی و تفریحی هرچند کوچک بی‌انگیزه می‌کند و تبعات افسردگی و خستگی آنان به‌خوبی در چهره خانواده نمود پیدا می‌کند؛ لذا همین عامل سبب شده است تا اهمیت توجه زنان به ورزش دوچندان شود.

وی بیان داشت: نمی‌توان از این نکته مهم غافل شد که در جامعه ما با توجه به اینکه وجود محدودیت‌های عرفی که بانوان را در معذوریت‌هایی قرار می‌دهد، در نظر گرفتن فضاهایی ویژه تفریح و ورزش برای آنان و تأمین حمایت‌های مالی در حوزه ورزش این قشر ضروری است؛ اما متأسفانه دیده می‌شود که برای زنان امکانات ورزشی همچون سالن کمتر از مردان است.

عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه یک سری قوانین و عرف‌ها مانع ورزش زن‌ها چه ورزش در سطح معمولی و روزمره چه در سطح قهرمانی شده است، عنوان کرد: آنچه به نظر می‌آید این است که نه‌تنها امکانات و شرایط ورزش کردن برای زن‌ها در سطوح مختلف هنوز به‌درستی مهیا نشده؛ بلکه فرهنگ و ضرورت آن نیز هنوز در جامعه و خصوصاً در میان بانوان یزدی جا نیفتاده است.

جورابی بابیان اینکه در حال حاضر بایستی در تکمیل فضاهای ورزشی، توسعه ورزش بانوان، ورزش همگانی و ورزش جانبازان و معلولان هزینه شود، اذعان کرد: بانوان بایستی نسبت به حقوق خود در قانون کشور آگاه باشند و با حضور مؤثر در میادین ورزشی گامی اساسی در راستای جذب اعتبارات ورزش بانوان بردارند.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اهمیت زیرساخت‌های ورزشی برای بانوان استان یزد، تأکید کرد: ضرورت دارد مدیران کل استانی ضمن توزیع عادلانه منابع ورزشی و تصدی‌گری بانوان در پست‌های مدیریتی، نسبت به کشف و شکوفایی استعدادهای ورزشی بانوان حتی در روستاها تلاش مضاعف داشته باشند.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 14 تیر 97، کد مطلب: 13970412000191، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
0
0
ا.ف75
فرهنگ ورزش در بین بانوان در استان هارو سیاست ها و فضاسازی های کلی در اون استان توسط مدیران بلند پایه تعیین میشه نه اینکه تقصیر رو گردن بانوان بندازیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین