پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۱۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
ماجرای عکاسی از ورزش زنان یکی، دو روزی می‌شود که به سوژه مبهمی تبدیل شده است؛ ماجرا از این قرار است که یکی، دو نفر از عکاسان ورزشی که برای تهيه گزارش تصویری رقابت‌های ووشو و کمی پیش‌تر وزنه‌برداری زنان رفته بودند، با ممانعت «مسئولان حراست محل برگزاری این رقابت‌ها» روبه‌رو شده و نتوانستند از این رقابت‌ها تصویری ثبت کنند.

شعار سالماجرای عکاسی از ورزش زنان یکی، دو روزی می‌شود که به سوژه مبهمی تبدیل شده است؛ ماجرا از این قرار است که یکی، دو نفر از عکاسان ورزشی که برای تهيه گزارش تصویری رقابت‌های ووشو و کمی پیش‌تر وزنه‌برداری زنان رفته بودند، با ممانعت «مسئولان حراست محل برگزاری این رقابت‌ها» روبه‌رو شده و نتوانستند از این رقابت‌ها تصویری ثبت کنند. اگرچه درباره رقابت‌های وزنه‌برداری زنان از پیش هم عنوان شده بود امکان عکاسی وجود ندارد، ولی مورد دوم، یعنی رقابت‌های ووشو، به ابهام داستان بیشتر دامن زد. پرتو جغتایی، عکاس ورزش زنان که برای پوشش رقابت‌های ووشو رفته بود، در‌‌این‌باره می‌گوید: «من با هماهنگی فدراسیون برای عکاسی رفته بودم و از قبل همه‌چیز هماهنگ شده بود ولی مسئولان حراست محل برگزاری رقابت‌ها به من گفتند عکاسی ممنوع است. آنها حتی به من گفتند باید عکس‌ها را از روی دوربینم پاک کنم». جغتایی می‌گوید مسئولان حراست به‌صورت کلی حکم دادند و گفتند: «به فدراسیون‌ها ابلاغ شده عکاسی از ورزش زنان ممنوع شده است!». این موضوع در شرایطی مطرح می‌شود که محمدرضا داورزنی، معاون قهرمانی وزارت ورزش، چنین چیزی را رد می‌کند و می‌گوید: «من خودم برای اولین‌بار است که چنین چیزی را می‌شنوم و تا الان مشکلی نبوده است؛ اگر هم مشکلی به وجود آمده، شاید به‌دلیل ناهماهنگی است».

اینکه مسئولان حراست عنوان کرده‌اند از وزارت ورزش به آنها ابلاغ شده که عکاسی از ورزش زنان ممنوع است، دوباره محل سؤال شده است؛ با‌این‌حال مازیار ناظمی، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ورزش، به «شرق» می‌گوید: «چنین چیزی صحت ندارد و عکاسی از ورزش زنان ممنوع نیست». روز گذشته اما مسئولان ووشو هم اعلام کردند عکاسی از این رشته ممنوع نیست و از عکاسان خواستند که برای پوشش این رقابت‌ها به سالن مورد نظر بروند؛ جغتایی که روز گذشته هم رفته بود، می‌گوید: «خانم فریبا محمدیان، معاونت بانوان وزارت ورزش هم خودشان آمده بودند و پیگیر داستان بودند.

روز گذشته مشکلی برای عکاسی نبود و ما رفتیم و عکس‌هایمان را گرفتیم. خانم محمدیان هم گفتند اگر چنین ابلاغیه‌ای که مسئولان حراست عنوان کرده‌اند وجود خارجی داشته باشد، باید آن را نشان دهند وگرنه پیگیری خواهیم کرد». از قرار معلوم اما بیشتر این موارد به دلیل ناهماهنگی بین مسئولان حراست وزارت ورزش و حراست مجموعه محل برگزاری رقابت‌های ووشو بوده است؛ به نظر می‌رسد مسئولان حراست محل برگزاری بازی به‌صورت «سرخود» عنوان کرده‌اند به فدراسیون‌ها چنین ابلاغیه‌ای شده است تا مثلا عکاسان را از سرخود وا کنند. البته هنوز هم هستند عکاسانی که می‌گویند باید این موضوع جدی گرفته شود، چون چند روز قبل هم عنوان شد که محدودیت عکاسی از کشتی زنان هم وجود دارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازروزنامه شرق، تاریخ انتشار 18بهمن 96، کدمطلب:152007، www.sharghdaily.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
0
0
یک سری از مشکلات در مورد ورزش زنان هست که یا باید به شکل قانون در بیاد یا اینکه کلا بیخیالش شد..نمیشه بر اساس قانون نانوشته هرکسی دست به کار شه و خودسر عمل کنه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین