پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۸۵۰
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۷
در چند سال گذشته شاهد پیشرفت ورزش زنان و درخشش ورزشکاران ایرانی در میادین بین‌المللی بوده‌ایم و طلسم بی‌مدالی بانوان در المپیک نیز شکسته شد اما آیا این سقف ورزش زنان ایران است؟

شعارسال : ورزش زنان ایران فراز و نشیب‌های بسیاری را دیده است؛ در چند سال گذشته موفقیت های چشمگیری نیز در برخی از رشته ها توسط زنان ایرانی کسب شد و برای مثال طلسم بی مدالی زنان ایرانی در المپیک توسط کیمیا علیزاده دختر با استعداد و کم سن و سال تکواندو شکست. اما آیا کسب موفقیت های بین المللی در برخی از رشته های ورزشی، سقف ورزش زنان ایران است؟ آیا نگاه حرفه ای به ورزش زنان ایران شکل گرفته است؟ تعدادِ کم بانوان در بین روسای فدراسیون ها، نقش تشریفاتی نواب رئیس بانوان فدراسیون‌های ورزشی، انحلال تیم های قهرمان لیگ برتری که پشتوانه تیم ملی می توانندباشند، ممیزی های موجود در پوشش خبری - تصویری ورزش زنان، فعالیت های داخلی رشته های شنا، ژیمناستیک و تحقق رویای حضور خانواده ها در ورزشگاه ها از جمله دغدغه های جامعه ورزشِ زنان است که با حضور در دفتر فریبا محمدیان، معاونت ورزش زنان مطرح شد.

گفت و گوی با فریبا محمدیان را در ادامه می خوانیم:

*وزنه برداری بانوان همانند شنا و ژیمناستیک اجازه فعالیت دارد

کشتی کلاسیک و سنتی بانوان  مورد حمایت قرار گرفته است و در بخش وزنه‌برداری نیز بر اساس استدلال‌ها و جلسات متعددی که با داورزنی و رییس فدراسیون وزنه‌برداری برگزار کرده‌ایم اجازه فعالیت بانوان وزنه بردار در داخل کشور را  همانند شنا و ژیمناستیک داریم. تاکید می‌کنم همانند فعالیت شنا و ژیمناستیک، بانوان علاقه مند به وزنه‌برداری می‌توانند در داخل کشور فعالیت‌ها خود را  در سالن‌های تخصصی که توسط بانوان مدیریت می‌شود، ادامه دهند.

*به دنبال کسب میزبانی برای رقابت های شنا و ژیمناستیک بانوان هستیم

 سعی ما بر این است تا شرایط برگزاری رقابت های بین المللی به میزبانی ایران  برای رشته‌های پر مدال بانوان در ایران فراهم کنیم. همانگونه که در گذشته ایران میزبانی های خوبی در بخش ورزش بانوان برگزار کرده است و امتحان خود را نیز پس داده است. جلساتی با روسای فدراسیون های شنا و ژیمناستیک برگزار کرده ام که  اینچه درگاهی و رضوانی نیز برای قبول میزبانی ها استقبال کردند و باور دارند برای ایجاد انگیزه و پیشرفت حوزه بانوان باید فضای بین المللی را فراهم کنیم.  در حال‌ حاضر با توجه به  شرایط و قوانین فدراسیون های بین‌المللی، در تلاش هستیم میزبانی‌ها را طراحی کنیم تا دختران ژیمناستیک و شناگر ما بتوانند خود را در کنار رقبای خارجی محک بزنند.

*وزارت ورزش تنها نهاد تصمیم گیرنده برای حضور خانواده ها در ورزشگاه نیست

سازه‌های ورزشی ایران مانند تمام دنیا بر اساس استانداردها ساخته شده است. استانداردها، ظرفیت مربوط به پذیرش بانوان و مردان  را در نظر می‌گیرد، اگر زیر ساخت را به دو حوزه سخت افزار و نرم افزار تقسیم کنیم یکی از اجزای زیر ساخت‌، سازه‌های ورزشی است، اما بخش دیگر یعنی زیر ساخت‌های کار نیز باید در فضای درست و پیش بینی شده سازه واقع شود. ظرفیتِ پذیرش بانوان در وزرشگاه ها وجود دارد و بخش معاونت‌های مربوط و مرتبط با این موضوع با دستور  سلطانی‌فر پیگیر روند اجرای کار هستند. حوزه قهرمانی، حوزه معاونت زنان، حوزه فرهنگی و پارلمانی وزارت ورزش به همراه شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور همه در قالب یک تیم در حال‌ بررسی  موضوع هستیم تا بحث ورود خانواده‌ها به ورزشگاه محقق شود.  این را نیز در نظر بگیرید که وزارت ورزش و جوانان تنها نهاد تصمیم گیرنده نیست و نهادها و دستگاه‌های دیگری هستند که وزارت ورزش و جوانان در تلاش است با مدیریت فضا به یک انسجام دست یابد و ظرفیت بالقوه‌ای که وجود دارد را بالفعل تبدیل کند. زمانی که یک فضای ورزشی قرار است میزبان شود، باید شرایط پذیرایی از میهمان را به طور کامل فراهم کند. در بحث مدیریت برگزاری مسابقات همه نهادها دخیل هستند. هر نهادی نگرانی‌هایی دارد و شکاف‌هایی را شاهد است که وزارت ورزش اعلام کرد شکاف‌ها باید روی میز مذاکره گذاشته تا نارسایی‌ها شناسایی شود و تک تک با بر طرف کردن مشکلات به مطالبات این بخش از جامعه پاسخ دهیم.

* در اساس نامه جدید، نایب رئیس بانوان را مجمع انتخاب خواهد کرد

با دستور وزیر ورزش و جوانان، اساسنامه فدراسیون‌ها به جد در حال پیگیری است و مراحل پایانی آن برای حضور در هیات دولت طی می شود. حوزه معاونت قهرمانی وزارت ورزش با همکاری سایر معاونت ها و فدراسیون‌ها، طی برگزاری جلساتی مراحل اصلاح اساسنامه را طی کرده است که با تایید نهایی سلطانی‌فر و مصوبه هیات دولت جایگاه حقوقی بانوان در اساسنامه جدید نه تنها در حوزه نایب رئیسی بلکه در سایر کمیته و عضویت در مجمع های انتخاباتی بسیار بهتر خواهد شد و سعی بر آن است بر اساس قوانین داخلی و حوزه بین‌المللی نیز پاسخگو باشد. در اساس نامه جدید اختیارات مربوط به بانوان مشخص  و تفویض اختیار رئیس فدراسیون به نایب رئیس مشخص است، این یعنی مسئولیت با اختیار. در اساسنامه جدید انتخاب نایب رییس بانوان بر عهده مجمع است. در حال‌ حاضر و در اساسنامه فعلی ابهامات بسیاری درباره جایگاه بانوان وجود دارد، اما بسیاری از روسای فدراسیون‌ها به نایب رییس خود اجازه مشارکت می‌دهند.  دو فدراسیون ووشو و تکواندو از فدراسیون‌هایی هستند که در آن‌ها بانوان نایب رئیس اول هستند و نمونه های موفقی نیز به شمار می‌روند.

*پیشنهاد هایی برای انتخاب بانوان نائب رئیس دریافت کردم!

برای حوزه مدیریت شاخص هایی در نظر گرفته می شود.  روزی که به عنوان معاون ورزش زنان انتخاب شدم، برخی انتظار داشتند که به طور مستقیم و غیر مستقیم  افرادی را به عنوان نایب رییس معرفی کنم. ما  مطالبات خود در بخش زنان را به فدراسیون‌ها انعکاس می‌دهیم و خواسته های خود را مطرح می کنیم. این حق رییس فدراسیون است که تیم کاری خود را مشخص کند. زمانی که تیم را انتخاب می‌کند ما  به خودمان اجازه مشورت دادن به آنها را می‌دهیم، اما در اساسنامه جدید انتخاب  نایب رییس بانوان بر عهده مجمع است. یعنی دیگر این فضا از حالت سلیقه‌ای خارج می‌شود. در حال‌ حاضر رییس فدراسیون، نایب رییس پیشنهادی خود را معرفی می‌کند. ما مصاحبه‌ای را با او انجام می‌دهیم و مطالبات خود را به او می گوییم.

*به نواب رئیسی که کم کاری دارند؛ تذکر می‌دهیم

پس از انتخاب نائب رئیس بانوان، شرط و شروط خود را که در حقیقت مطالبه حوزه بانون است در راستای اهداف مشترک با فدراسیون مطرح می کنیم. پس از انتخاب نایب رئیس از سوی فدراسیون ارزیابی عملکرد صورت خواد گرفت و به نواب رئیسی که کم کاری داشته بانشد گوشزد می کنیم تا تغییراتی در حوزه خود ایجاد کند.

*انتخاب نواب رئیس بر اساس تخصص و توانایی مدیریت، یک انتظار حرفه ای است

فردی که به عنوان نائب رئیس بانوان انتخاب می شود باید در رشته ورزشی خود متخصص باشد و علاوه بر آن توانایی مدیریتی نیز داشته باشد و این یک انتظار بجا و کاملا حرفه ای است. اما ‌در معیاری که روسای فدراسیون‌ها در کاندیداهای خود بررسی می‌کنند، گاهی اوقات با افرادی روبرو می‌شوند که تخصص دارند، اما ظرفیت مدیریتی آنها کم است یا بر عکس مدیرانی هستند که مدیریت خوب دارند، اما مناسب حوزه ورزش نیستند. در گروه سوم نیز ورزشی‌هایی هستند که میادین ورزشی را به خوبی می شناسند و ظرفیت مدیریتی نیز دارند. اولویت ما متخصصان رشته ورزشیِ مربوطه هستند که ظرفیت مدیریتی نیز دارند. برای ظرفیت مدیریتی نیز شاخص‌هایی در نظر می گیریم. اگر این شاخص ها وجود نداشت، ورزشی‌هایی که دارای ظرفیت مدیریتی هستند، انتخاب می‌شوند. به‌ هر حال در بین این دو گروه فرد مورد نظر انتخاب شود. اما در حوزه سوم چون حوزه نایب رییسی یک حوزه مدیریتی است، به همین دلیل شاخص مدیریتی و مدیریت ورزشی ملاک نخست است و سعی می‌کنیم در این فضا اگر فدراسیونی با مشکلی مواجه است، کمک کنیم . برای مثال فدراسیونی به من کاندیدایی را معرفی کرد و در مصاحبه متوجه شدم فرد شایسته‌ای است، اما برای سمت نایب رییسی مناسب نیست. ممکن است در کمیته‌ دیگر خوب فعالیت کند، اما در حوزه نایب رییسی فرد باید جانشین رییس فدراسیون باشد. پس باید در این حد توانایی داشته باشد. توانایی مدیریتی بسیار مهم است همانگونه که در بین روسای فدراسیون ها افرادی هستند که در رشته ورزشی خود متخصص نیستند اما ظرفیت بالایی در بخش مدیریتی دارند.

*انتظار افزایش کمی و کیفی مدال بانوان را در جاکارتا  داریم

با بررسی و تجزیه و تحلیل بازیهای آسیا از ۲۰۰۶ دوحه تا ۲۰۱۴ اینچئون متوجه خواهیم شد حوزه بانوان از نظر کمی و کیفی روند رو به رشدی را در پیش داشته است. از مجموع ۵۷ مدالی که کاروان ایران در ۲۰۱۴ را کسب کرد، ۱۶ مدال سهم بانوان بود که دو مدال در رنکینک کاروان تاثیرگذار بود. انتظار ما از بانوان این است در ۲۰۱۸ جاکارتا تعداد مدال ها به عدد ۲۰ رسد و افزایش کیفی را نیز شاهد باشیم. برنامه‌ریزی های خوبی در حال‌  انجام است و جلسات متعددی در ستاد عالی بازی‌ها به طور مشترک با حضور  فدراسیون‌های مربوط ، کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش به طور ادواری در حال‌ برگزاری است. رصدها به شکل فنی انجام می‌شود.

*تکواندو، کاراته و تیراندازی بانوان  به طور ویژه تری برای المپیک هستند

آن چه که از سوی وزیر ورزش درباره کسب سه مدال بانوان در المپیک ۲۰۲۰ مطرح شده است، ظرفیت مدال آوری است. ظرفیت مدال‌آوری با شانس مدال آوری متفاوت است. نظر سلطانی‌فر درباره ظرفیت مدال آوری کاملا درست است. با توجه به جایگاهی که بانوان ورزشکار در رشته‌های تیراندازی، تکواندو و کاراته (که  کاراته به تازگی وارد المپیک شده است)، در رنکینگ جهانی کسب کرده‌اند،  ظرفیت کسب مدال  در توکیو وجود دارد. بهترین‌های جهان در المپیک حضور خواهند داشت و وزارت ورزش در این سه رشته به طور ویژه از بخش بانوان حمایت و پشتیبانی خواهد کرد. با دستورسلطانی فر سعی ما بر این است تا ظرفیت بزرگ در ورزش بانوان را که تا حد بسیاری بالفعل در آمده است تا المپیک ۲۰۲۰ با کمک فدراسیون ها فعال نگاه داریم تا شاهد درخشش بانوان در المپیک  و شادی مردم شویم.

*درب دفتر من به روی همه باز است

هیچ رئیس فدراسیونی نمی خواهد بهترین ورزشکارانش را از دست دهد و ضعیف تر ها جایگزین شوند. زمانی که یک رقابت انتخابی برگزار می‌شود، دستورالعملی از  فدراسیون‌ها به هیات‌ها ابلاغ می شود که  تمام قواعد و قوانین ذکر شده است و ورزشکار  با علم به تمام مندرجات دستورالعمل وارد مسابقات انتخابی می شود. اگر آنها نتوانند چارچوب‌های ورود به اردو را کسب کنند خود به خود خط خواهند خورد. این شرایط  در تمام رشته‌ها وجود دارد. ورزشکاران ما همه شایسته هستند و حفظ این شایستگی مهم است. اگر یک ورزشکاری در یک رقابت جهانی موفقیت‌های ارزنده‌ای را کسب می‌کند شایسته است اما  شرط حضور در تیم‌ ‌ملی به موفقیت‌های گذشته نیست، چرا که رقبا با موفقیت‌های گذشته حریف وارد میدان نمی‌شوند بلکه رقبا با وضعیت حال حاضر ورزشکار وارد میدان  انتخابی می‌شوند. سعی فدراسیون ها بر این است تا بهترین ها برای حضور در میادین بین المللی انتخاب شوند ضمن این که در همه  فدراسیون‌ها نایب رییس بانوان وجود دارد  که به عنوان نماینده تام الاختیار حوزه بانوان از سوی رییس فدراسیون فعالیت‌ها را بررسی می‌کنند و ما نیز با آنها در ارتباط هستیم. علاوه بر این  درب دفتر من به روی همه ورزشکاران، داوران و مربیان بانو باز است. در روز مراجعه کنندگان متعددی در سطوح مختلف ملی و استانی دارم  که برخی از مواقع برخی گلایه‌ها بر مبنای تصمیمات هیجانی مطرح می‌شود که به گفت‌وگو می نشینیم و سعی می‌کنیم  نگاه آنها را از دید هیجانی و احساسی به نگاه میدانی و واقع بینانه ببرم. گاهی اوقات ورزشکار و مربی نزد من مراجعه کرده است که گلایه‌ای به حق داشته است که این گلایه‌های به حق را با روسای فدراسیون‌ها در میان می گذارم. البته گلایه‌های احساسی را نیز با روسا در میان می‌گذارم تا بتوانیم ورزشکار را از لحاظ روانی و مدیریتی مراقبت کنیم.  این بدان معنی نیست که مسئولان در فدراسیون‌ها این مراقبت را ندارند، ما وسیله و تسهیل کننده هستیم و وظیفه خود می دانیم از بانوان حمایت کنیم و حامیِ  برای تحقق هدف مشترک باشیم. این هدف مشترک در میادین آسیایی و جهانی خودش را نشان می‌دهد. به تمامِ دختران ورزشکارم  اطمینان می‌دهم که هیات رییسه فدراسیون ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا بهترین‌ها انتخاب شوند. اگر رقابت انتخابی برگزار می شود برای انتخاب فرد خاصی نیست، تنها برای محک زدن و دوبار ه ارزیابی کردن افرادی است که در نهایت قرار است بهترین‌ها و کیفی‌ترین ها برای بازیهای جاکارتا (به عنوان رویداد پیش رو) اعزام شوند. همین طور این روند انتخابی برای سایر رقابت‌های قهرمانی آسیا و جهانی در رده‌های سنی مختلف ادامه خواهد داشت.

*بانوان ورزشکار اعتراض های خود را مکتوب کنند

ورزشکاران قبل از شرکت در رقابت‌های انتخابی قوانین را پذیرفته‌اند. در هر رشته ورزشی پروتکل اعتراض وجود دارد. ورزشکار در صورت وجود مشکل در روند انتخابی اعتراض خود را کتبا اعلام می‌کند و فدراسیون بررسی می‌کند. ممکن است که ورزشکار قانع نشود و اعتراض به مرجع بالاتر ارجاع داده شود. گاهی اوقات پیش آمده است که ورزشکار نزد من مراجعه کرده است و پس از پایان صحبت‌هایش از او یک سوال می پرسم که آیا اعتراضش را در همان میدان مسابقه توسط مربی و سرپرست کتبا اعلام کرده است یا خیر؟ آیا هیات اعتراض او را مکتوب کرده است؟ آیا مدیر کل این اعتراض را مکتوب کرده است؟ ورزشکار هیچ کدام از این مسیرها را طی نکرده است و مستقیم نزد من مراجعه می‌کند، من به رغم تمام ترافیک کاری که دارم به دیده منت می پذیرم و وظیفه خود می دانم که به درد دل  آنها گوش دهم، اما زمانی که قرار است  درد دل او را تبدیل به یک مطالبه کنم و به مطالبه آن پاسخ دهم باید این مسیرها  طی شده باشد. زمانی که هیات آن استان به فدراسیون نامه اعتراضی خود را مکتوب اعلام می‌کند فدراسیون با یک شخصیت حقوقی طرف است که نسبت به رای اعتراض دارد. در آن زمان ورزشکار می‌تواند این را بگوید که پس از طی این مراحل و استدلال فدراسیون، دلایل منطقی نیست، اما زمانی که هیچ یک از این مراحل طی نشده اتهام ورزشکار به فدراسیون منصفانه و اخلاقی نیست. خانه نخست ورزشکاران هیات‌ها و خانه نخست ملی‌پوشان فدراسیون‌ها است و سپس ما در وزارت ورزش و جوانان در خدمت آنها هستیم. گاهی ممکن است که ورزشکاران نسبت به رییس و نایب رییس فدراسیون گله‌مند باشند و نزد ما مراجعه کنند. سعی ما بر این است که مسائل را با تعامل حل کنیم. تا جایی که ما بررسی کرده‌ایم اصول کلی حاکم بر اردوها و انتخاب ورزشکاران بر مبنای قوانین بین‌المللی و چارچوب‌های مشخص فدراسیون هستند.

*بانوان در انتخابات ریاست فدراسیون شرکت کنند تا تصویر ذهنی مردانه شکسته شود

سعی بر این است که تمرین ورود کردن به انتخابات فدراسیون‌ها  از سوی بانوان بیشتر شود و بانوان این نگرانی را نداشته باشند که در انتخابات رای کسب نکنند. بانوان باید شرکت کنند تا تصویر ذهنی که برای اعضای مجمع ایجاد می‌شود یک تصویر مردانه نباشد و بدانند که اگر بانوان توانایی داشته باشند باید انتخاب شوند. همان طور که در انتخابات ژیمناستیک اینچه درگاهی تلاش بسیاری کرد. او سخنرانی‌های بسیاری انجام داد و تقریباً با اعضای مجمع به طور منطقی وارد مذاکره شد. کاندیداهای قدرتمندی با او حضور داشتند و اینچه درگاهی توانست اعتماد مجمع را نسبت به خود جلب کند. همانند این اتفاق می‌تواند در سایر فدراسیون‌ها نیز رخ دهد.

*پتانسیل ریاست فدراسیون های بزرگ در بین بانوان وجود دارد

وظیفه من و تیم کاری من در حوزه معاونت زنان در وزارتخانه مدیریت بر مبنای دانش است. برخی از بانوان نزد من مراجعه می‌کنند که آیا  در صورت کاندید شدن از آنها حمایت خواهم کرد یا خیر؟ پاسخ من این است که شک نکنید حمایت خواهم کرد چرا که ماموریت من در وزارت خانه حمایت از بانوان است، اما این حمایت نمی‌تواند این گونه باشد که اعضای مجمع را به این سمت و سو بکشانم که به چه کسی رای دهند، چنین اجازه ای به خود نمی دهم اما اگر درباره کاندیدای سوالی از من شود، اولویت من مدیر شایسته است و شاخص بعد این است که اگر در بین کاندیداها یک بانوی مدیرِ شایسته وجود داشته باشد مد نظر من نیز خواهد بود.  اعتقاد دارم که تمرین کردن در  میادین انتخاباتی فدراسیون‌ها محل بسیار مناسبی برای محک خوردن توانایی بانوان است.  بانوان هیچ ترسی به خود ندهند که اگر در انتخابات رای کسب نکنند چه می‌شود. زمانی که بانوان در انتخابات شرکت می‌کنند یک  گام بزرگ برای ایجاد تغییر برداشته اند و این تغییرات نیاز به زمان دارد. پتانسیل‌ ریاست فدراسیون‌ها بزرگ در بین بانوان وجود دارد.

*در حوزه بانوان سلطانی فر گاهی از ما پیشگام تر است/ صحبت های وزیر شعار نبود

سلطانی فر در حوزه بانوان در بسیاری از مواقع پیشگام‌تر از ما است. اشاره می‌کنم به حضور دختران بسکتبالیست در رقابت‌های قهرمانی آسیا زیر ۱۶ سال که فدراسیون بسکتبال در این اعزام دچار چالش‌هایی شد که من در واقع این اجازه را به خودم می‌دهم که بگویم تیم بسکتبال زیر ۱۶ سال بانوان میراث دو سال قبل فدراسیون را با خود کشید و این میراث بدهی‌های فدراسیون بود که وزیر ورزش و جوانان پای این قضیه ایستاد. زمانی که به این اتفاقات نگاه می‌کنیم می بینیم که صحبت‌های وزیر ورزش و جوانان درباره ورزش بانوان شعار نبوده است.

*فدراسیون بسکتبال باید ۳۸ سال غیبت بانوان در میادین بین المللی را جبران کند

سلطانی فربه چیزی که آن اعتقاد داشته باشد عمل می‌کند. شاید امروز توقع ما از دختران زیر ۱۶ سال بالا بود و به دلیل انجام بازی‌های خوب انتظار کسب مدال داشتیم تا اتفاق تاریخی تری را رقم بزنند، اما فکر می‌کنم که کسب هر مدال در رویدادهای بین‌المللی نیازمند برنامه‌ریزی و هزینه است. این هزینه از حوزه اجتماعی – فرهنگی و حوزه مالی است و انتظار من از فدراسیون بسکتبال این است که در تقویم ورزشی خود همان طور که در حوزه مردان همه تلاش خود را می‌کنند برای حوزه بانوان نیز از امروز به بعد تلاش مضاعفی را داشته باشند، چرا که بانوان ۳۸ سال از حضور در میادین بین‌المللی محروم بودند و فدراسیون بسکتبال باید این ۳۸ سال‌ را جبران کند. چون وزارتخانه و وزیر همه تلاش خود را انجام دادند و در برخی مواقع حتی فراتر از وظایف خود پیش رفتند تا دختران ما  با یک تاریخ سازی برگردند.

*در تلاش برای رفع ممیزی های پوشش تصویری ورزش بانوان هستیم

قاسمی، مدیریت رادیو ورزش آمادگی خود را برای پوشش اخبار بانوان به فدراسیون‌ها اعلام کرده است. فدراسیون‌ها نیز با بخش‌های مختلف رادیو این فعالیت را دنبال می‌کنند که برخی از این برنامه‌ها  را من نیز دنبال می‌کنم که با شنیدن آن به وجد می آیم. در تلویزیون نیز شبکه سه و به ویژه‌ شبکه ورزش به طور خاص بر روی ورزش بانوان تمرکز داشته است. بسیاری از رویدادهای بانوان پوشش داده می‌شود و سایر شبکه‌ها در سطح ملی و استانی آمادگی خود را اعلام کرده‌اند که این نیز به سمع فدراسیون‌ها رسانده شده است. ممیزی‌هایی در حوزه تصویر وجود دارد که محدودیت‌هایی را ایجاد می‌کند که ما برای رفع این ممیزی‌ها در تلاش هستیم.

*انتظار داریم باشگاه ها در مواجه با مشکلات مالی، تیم بانوان را منحل نکنند

انحلال تیم های قهرمان در لیگ برتر بانوان به تیم ملی آسیب خواهد رساند و ما در تلاش برای حفظ تیم ها هستیم. اما نمی توانیم به طور مستقیم بودجه ای برای تیم داری در نظر بگیریم چراکه قانون این اجازه را به ما نمی دهد. اما از بخش بانوان حمایت همانگونه که در انحلال تیم کوشا سپر سبلان طی تماس هایی که با فدراسیون بسکتبال داشتیم تلاش کردیم بازیکنان در فصل جدید بدون تیم نمانند. انتظارما این است  باشگاه‌ها در زمان مواجه با مشکلات در وهله نخست تیم بانوان را منحل نکنند و راه های دیگر را برای رفع مشکل مالی در نظر بگیرند. ضمن اینکه در معاونت پارلمانی وزارت ورزش که با دستور وزیر ورزش و جوانان در حال‌ انجام است، تدوین نظام جامع باشگاهداری در نظام نامه است که به دنبال آن هستیم مشوق‌هایی برای بخش خصوصی داشته باشیم که آنها از تیم بانوان حمایت کند که درصورت حمایت  از چه امتیازهایی برخوردار خواهند شد و اگر حمایت نکنند چه امتیازهایی را از دست خواهند داد. اینها راه‌های قانونی است که مشغول انجام آن هستیم و خادم محور اصلی آن است.  ما نیز از اعضایی هستیم که در جلسات حضور داریم. در بحث تیم داری باشگاه ها در بخش بانوان، بخشی از دست وزارت خارج است اما در بخش هایی که بتوانیم مانند اخذ مجوز ها و مشوق ها حتما انجام خواهیم داد.

 

شعارسال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران، تاریخ انتشار:10 آبان 96، کد خبر : 96080905704،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین