پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۹۹۹
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲
مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال از کمک دولت به سرخابی‌های پایتخت انتقاد می‌کند و می‌گوید که از بیت‌المال نباید تاوان ناتوانی مدیران این دو باشگاه را داد.

شعار سال: امیر رضا واعظ آشتیانی درباره بدهی‌های انباشته شده باشگاه‌های ایرانی، اظهار داشت: یکی از عوامل جمع شدن این بدهی‌ها فدراسیون فوتبال است. فدراسیون فوتبال فکر می‌کند مسئولیتش فقط تنبیه کردن، حمایت از تیم ملی و برگزاری لیگ است، در صورتی که نظارت نداشتن فدراسیون فوتبال روی تیم‌های لیگ برتری و حتی لیگ‌های پایین‌تر یکی از عوامل رخ دادن چنین اتفاقاتی محسوب می‌شود.

وی افزود: اگر فدراسیون فوتبال از باشگاه‌ها گزارش می‌خواست، متوجه می‌شد که بدهی‌های این باشگاه‌ها به چه شکلی است. از آنجایی که فوتبال و فدراسیون ما از یک ساختار مناسب و مدیریت یکپارچه بهره نمی‌برند و هیچ‌کس هم در آن جایگاه خودش را نمی‌شناسند، تیم‌های ما تهدید به حذف از لیگ قهرمانان آسیا می‌شوند. همه اینها نشأت گرفته از سوء‌مدیریت ماست.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال با اشاره به پرداخت بدهی‌ سرخابی‌ها توسط وزارت ورزش و جوانان، خاطرنشان کرد: بدهی‌های دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را دولت باید از بیت‌المال باید پرداخت کند؟ دولت توجیه لازم برای این اقدام را در مقابل نمایندگان مجلس دارد؟ این کار مغایرتی با مصوبه مجلس مبنی بر عدم کمک دولت به باشگاه‌های حرفه‌ای پیدا نمی‌کند؟ اگر ادعا دارند که این دو باشگاه دولتی و حرفه‌ای هستند، آیا دولت برای این کار توجیهی دارد؟ دولت می‌خواهد از چه منبعی بدهی‌های استقلال و پرسپولیس را پرداخت کند؟ چرا باید پرداخت این پول، سرپوش گذاشتن بر مدیریت‌های ناتوانی باشد که این دو باشگاه را به لحاظ میزبان بدهی به این ارقام رساندند؟

واعظ آشتیانی ادامه داد: وقتی اراده‌ای برای اداره این دو باشگاه بر اساس شایسته‌سالاری وجود ندارد، دولت چگونه می‌تواند بدهی‌ها را پرداخت کند؟ دولت باید به سمت و سویی برود که تاوان ناتوانی مدیران نالایق را بدهد؟ دولت باید از مدیران بخواهد که دلیل این نابسامانی را گزارش کنند و هر کس چه با «ژن خوب» و چه «ژن معیوب» را مورد بازخواست قرار دهد.

وی تصریح کرد: چرا دولت باید تاوان پول‌هایی را بدهد که برای لمپنی هزینه و منجر به بدهی‌های میلیاردی شده است؟ کسانی که در این راه به دولت مشاوره می‌دهند یا ناآگاه به این موضوع هستند یا عامل آدرس‌های غلط به دولت. دولت اگر می‌خواهد به فوتبال خدمت کند، برای یک بار هم که شده جستجوی کارشناسی در خصوص بدهی‌ها را دنبال کند و نتیجه را به افکار عمومی بسپارد و سپس قضاوت لازم را داشته باشد.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال یادآور شد: من مخالف کمک دولت به سرخابی‌ها نیستم، اما این کار باید هدفمند و در عین حال در شرایطی انجام شود که مدیران کارآمد بتوانند از این فرصت جهت پیشرفت گام بردارند. اگر چنین نباشد، این کار پولی است که در «چاه ویل» رها می‌شود. مدیران ما یاد گرفته‌اند که به جای خوب فکر و درست عمل کردن، فرصت‌سوزی کنند، چرا دولت از بیت‌المال باید تاوان ناتوانی آنها را بپردازد؟

واعظ آشتیانی به انتقاد از عملکرد نمایندگان مجلس در موضوع کمک دولت به استقلال و پرسپولیس پرداخت و به تسنیم گفت: چرا مجلس و نمایندگان در خصوص چنین تصمیمی سکوت کرده‌اند؟ ظاهراً مجلس هم به دلیل عدم نظارت خود باید پاسخگو باشد. روزی که مجلس تصمیم گرفت سازمان تربیت بدنی را به وزارت ورزش و جوانان تبدیل کند، توجیه‌اش این بود که می‌خواهند نظارت بیشتری روی ورزش و فوتبال داشته باشد، اما آیا نتیجه نظارت این بود که از زمان تبدیل به وزارت ورزش، بدهی‌های میلیاردی این دو باشگاه افزایش یابد؟! خدایی ناکرده نظارت مجلس و برخی مجلسی‌ها به بِده بِستان سیاسی تبدیل نشده است؟!

وی یادآور شد: پرداخت پول از طرف دولت به معنی آن است که بدعتی تازه گذاشته می‌شود و زیان‌هایی که مدیران دولتی در باشگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی به‌بار می‌‌آورند از طرف دولت جبران خواهد شد.

واعظ آشتیانی اظهار داشت: امیدوارم دولت به گونه‌ای تصمیم بگیرد که نتیجه لازم و اثرگذار برای این دو باشگاه به همراه داشته باشد و تا زمانی که اراده‌ای برای اداره این دو باشگاه براساس قانون تجارت نباشد و افراد دسته چندم به‌عنوان تصمیم‌گیرنده‌های دو باشگاه انتخاب شوند، وضع همین است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 15 آبان 96، کدمطلب:1565784، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین