پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۷۸۹۵۱
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۴
غرفه دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با ۷۰ محصول فناورانه توانست توجه بازدیدکنندگان نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن‌بازار را به خود جلب کند.دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان نیز یکی از غرفه‌های فعال این نمایشگاه را به خود اختصاص داد. هیبرید صیفی‌جات، آفت‌کش نانو اپتوالکترونیکی، دوچرخه الکتریکی، روغن اپوکسی، لارو مگس، تصفیه هوای خانگی و سامانه دخل‌وخرج، رداکس، محصولات بدون قند و گلوتن، کود زیستی و تثبیت ریزگردها با استفاده از مالچ رسی از جمله محصولات ارائه‌شده دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان بود.

شعار سال: نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن‌بازار سوم تا ششم دی‌ماه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد. واحدهای مختلف و پارک و علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی نیز حضور پرشوری در این نمایشگاه داشتند.

دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان نیز یکی از غرفه‌های فعال این نمایشگاه را به خود اختصاص داد. هیبرید صیفی‌جات، آفت‌کش نانو اپتوالکترونیکی، دوچرخه الکتریکی، روغن اپوکسی، لارو مگس، تصفیه هوای خانگی و سامانه دخل‌وخرج، رداکس، محصولات بدون قند و گلوتن، کود زیستی و تثبیت ریزگردها با استفاده از مالچ رسی از جمله محصولات ارائه‌شده دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان بود.

علی انصاری مدیر مرکز رشد فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان در مورد محصولات ارائه‌شده این دانشگاه در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری گفت: محصولاتی که در غرفه اصفهان وجود دارند، مرحله پایش و فیلتر را گذرانده و با توجه به جنبه کاربردی و تجاری در نمایشگاه ارائه‌شده‌اند.

مسئول غرفه دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان افزود: یکی از محصولات شاخص غرفه استان اصفهان، بذرهای هیبریدی صیفی‌جات است که در طول ۱۲ سال، دانش فنی محصولاتی شامل گوجه‌فرنگی، بادمجان، فلفل دلمه‌ای، هندوانه، خربزه را تولید کرده‌ایم.

انصاری با معرفی آفت‌کش نانو اپتوالکترونیکی به‌عنوان یکی دیگر از محصولات شاخص تولیدی پژوهشگران اصفهانی، بیان کرد: در گلخانه‌ها از آفت‌کش‌های مختلفی استفاده می‌شود که ضررهایی برای مواد خوراکی دارد؛ اما آفت‌کش الکترونیکی بدون ضرر خاصی و با فناوری نوین تولیدشده و در گلخانه‌ها و فضای سبز عمومی می‌توان از آن استفاده کرد.

وی با اشاره به لارو مگس به‌عنوان محصولی دیگر از استان اصفهان، تصریح کرد: لارو مگس که در طب سنتی به آن پرداخته می‌شود، یکی دیگر از دستاوردهای واحد اصفهان است که برای بهبود زخم‌های دیابتی و زخم بستر از آن استفاده می‌شود. این لارو در محل زخم و پانسمان کار می‌شود، خوراک این لاروها در حقیقت عفونتی است که ایجاد می‌شود و حرکت این لاروها و رشدشان باعث یک فیزیوتراپی در محل شده و از خون‌مردگی جلوگیری می‌کند.

مسئول غرفه دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در توضیح کود زیستی به‌عنوان یکی دیگر از دستاوردهای این دانشگاه بیان کرد: کود زیستی از خروجی و پسماندهای کارخانه قند تولیدشده است. این پسماند برای کارخانه‌ها معضل است اما توانسته‌ایم این پسماند را به‌نوعی کود تبدیل کنیم که در حال حاضر در فضای گلخانه‌ای و فضای سبز کاربرد خوبی دارد.

وی درباره تولید مالچ رسی به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای واحد اصفهان گفت: از مالچ رسی برای بیابان‌زدایی و مقابله با ریزگردها استفاده می‌شود.

انصاری در مورد سامانه دخل‌وخرج خاطرنشان کرد: یکی دیگر از محصولات دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، سامانه دخل‌وخرج است که توسط یکی از دانشجویان طراحی‌شده است و به کودکان از سن سه‌سالگی نحوه انجام فعالیت‌های اقتصادی را آموزش می‌دهد.

مسئول غرفه دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان محصول ضدکفی که در حوزه مواد غذایی کاربرد دارد را از دیگر محصولات ارائه شده در نمایشگاه معرفی کرد و افزود: یکی دیگر از محصولاتی که کارخانه‌اش برای اولین بار در فضای دانشگاهی در اصفهان احداث شده است و تولید و صادرات دارد، مواد غذایی یا شیرینی‌جات فراسودمند گیاهی هستند. از این محصولات می‌توان برای بیماران دیابتی یا سلیاکی استفاده کرد؛ کسانی که مشکلات این‌چنینی دارند می‌توانند از گز بدون قند، شیرینی پروتئینه و یا ترکیبی از آنها استفاده کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی تاریخ انتشار 7دی 97، کدخبر: 347634، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین