پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۹۵۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
حسین جعفری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از ممنوعیت کشت گونه‌های برنج تراریخته با مصوبه هیأت دولت خبر داد. وی افزود: مطالعات لازم درباره این نوع محصولات در کشور انجام شده و تا رسیدن به مرحله تولید فاصله درازی داریم.

شعار سال: حسین جعفری در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان زنجان با تأکید بر اینکه هیچ‌گونه محصول تراریخته در کشور تولید نمی‌شود، گفت: این در حالی است که مطالعات لازم درباره این نوع محصولات در کشور انجام شده و تا رسیدن به مرحله تولید فاصله درازی داریم.

وی افزود: تنها مجوز واردات دو محصول ترایخته سویا و ذرت به کشور صادر شده استرئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان درباره مصرف محصولات تراریخته بیان کرد: به عنوان یک کارشناس این اعتقاد را دارم که اگر انتقال ژن از خود گیاه باشد، اثرات آن به مراتب کاهش خواهد یافت و باید با این دیدگاه زمینه برای کشت و واردات محصولات ترایخته را فراهم کنیمجعفری با اعلام اینکه برنج از نوع تراریخته در کشور و استان کشت نمی‌شود، اظهار کرد: باید اثرات جانبی مصرف این گونه محصولات به دقت مطالعه شود و با علم به این مسئله زمینه برای کشت فراهم شود.

به گفته وی، در دنیای کنونی درباره مصرف محصولات تراریخته نظرات متفاوتی وجود دارد و حتی در برخی مواقع مشخص شده که مضرات مصرف این قبیل محصولات از محصولات رشدیافته با کود شیمیایی بهتر گزارش شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در تکمیل صحبت‌هایش اظهار کرد: در برخی کشورهای توسعه‌یافته حتی درباره مصرف محصولات تراریخته بعد از مطالعات و بحث‌های کارشناسی برای مصرف عموم مردم رفراندوم برگزار می‌شود. جعفری از ممنوعیت کشت گونه‌های برنج تراریخته با مصوبه هیأت دولت خبر داد و یادآور شد: تا زمانی که در کشور به یک مطالعه جامع و قانون کلی برای کشت این‌گونه محصولات نرسیدم، راه به جایی نخواهیم برد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار 9 دی 97، کد مطلب: 348303، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
0
0
با توجه به معضل کم آبی و فرسایش خاک به نظر تنها راه نجات کشور همین تراریخته است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین