پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۰۰۸۸
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
هیئت بین دولتی سازمان ملل در زمینه تغییرات آب و هوایی به این نتیجه رسیده است که انرژی هسته‌ای در کنترل گرمایش زمین نقشی مهم و حیاتی ایفا می‌کند.

شعار سال: پایگاه اینترنتی بلومبرگ در گزارشی نوشت: در پی هشدار‌های اخیر کارشناسان سازمان ملل متحد درباره روند گرمایش کره زمین و اینکه جهان تا ۲۱ سال دیگر به حد نهایت گرمایش قابل تحمل می‌رسد، انرژی هسته‌ای از توجه زیادی برخوردار شده است.

هیئت بین دولتی سازمان ملل در زمینه تغییرات آب و هوایی به این نتیجه رسیده است که انرژی هسته‌ای در کنترل گرمایش زمین نقشی مهم و حیاتی ایفا می‌کندسازمان حمایت از طبیعت که تا پیش از این در خصوص اهمیت انرژی هسته‌ای سکوت کرده بود، خواستار افزایش ظرفیت تولید انرژی هسته‌ای شده که قرار است تا سال ۲۰۵۰ یک سوم از انرژی مورد نیاز جهان را تامین کند.

سازمان موسوم به «اتحادیه دانشمندان نگران» مستقر در آمریکا نیز که از گروه‌های اصلی دیده بان ایمنی هسته‌ای به شمار می‌رود هم اکنون بر ضرورت خودداری از تعطیلی پیش از موعد نیروگاه‌های هسته‌ای تاکید دارد. به گفته کارشناسان انرژی هسته‌ای هم اکنون حدود شصت درصد از انرژی عاری از گاز‌های گلخانه‌ای در آمریکا محسوب می‌شود و در صورت تعطیلی نیروگاه‌های هسته‌ای ممکن است کارخانجات برای پر کردن این خلأ به سوخت‌های فسیلی روی بیاورند. بیش از یک سوم از نیروگاه‌های هسته‌ای آمریکا که حدود ۲۲ درصد از کل ظرفیت انرژی هسته‌ای این کشور را تولید می‌کنند یا در آستانه تعطیلی قریب الوقوع قرار دارند یا ممکن است طی پنج تا ده سال آینده تعطیل شوند.

این روند ممکن است میزان انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را در بخش انرژی تا سال ۲۰۳۵ حدود ۴ تا ۵ درصد افزایش دهد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 11 دی 97، کد مطلب: 6782495، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین