پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۱۸۰۱۵۹
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲
بانک کونلون، به پیروی از تحریم‌های آمریکا مبادلات بانکی با ایران را فقط به کالاهای غیرتحریمی محدود کرده است.

شعار سال: هرچند اقدام اخیر چینی‌ها(کاهش روابط کونلون بانک چین با ایران) نسبت به دوره گذشته تحریم‌ها، یک عقبگرد محسوب می‌شود، اما همچنان چینی‌ها نسبت به اروپایی‌ها یک گام جلوترند.

سازوکار مالی (اس.پی.وی) اروپایی‌ها برای ایران که پس از مدت‌ها وعده وعید هنوز راه نیفتاده، قرار است صرفاً محدود به اقلام و کالاهایی باشد که تحت تحریم آمریکا نیستند.

اروپا از اردیبهشت‌ماه قرار بود این سازوکار ویژه را راه‌اندازی کند اما تاکنون از وعده‌اش، سر باز زده است. با این حال چیزی که اروپا با نام اس.پی.وی و با هزینه بسیار و شرط و شروطی همچون پذیرش اف. ای. تی. اف می‌خواهد به ایران عرضه کند، مشابه همان چیزی است که بانک کونلون ایجاد کرده است: انجام مبادلات بانکی درباره کالاها و خدمات غیرتحریمی.

به عبارت دیگر می‌توان گفت چینی‌ها پیشگام اروپایی‌ها برای ایجاد یک سازوکار مبادلات بانکی ویژه با ایران شدند. چیزی که اروپا به نام اس.پی.وی و خیلی گران می‌خواهد به ایران بفروشد، اکنون چینی‌ها راه انداخته‌اند. شاید چینی‌ها وقتی دیده‌اند که اروپا می‌خواهد یک ابزار نمادین را اینقدر گران به ایران بفروشد، با خود گفته‌اند آنها چرا باید به راحتی جلوی تحریم‌های آمریکا بایستند و همچون گذشته مبادلات بانکی با ایران را بدون هیچ پیش‌شرطی ادامه دهند؟

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت قطره، تاریخ 12 دی 97، کد مطلب: 45755113:www.ghatreh.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین