پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۸۰۵۳۸
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳
حاجی دلیگانی نماینده مجلس گفت: هیچ مقامی نمی تواند تضمین دهد در صورت تصویب لوایح چهارگانه و پیوستن به FATF مشکلات بانکی ایران حل شود.
شعار سال : حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مجلسگفت: در صورتیدر خرداد 95 قول داده شد که تحریم های ایران تعلیق شود اما در عمل چنین نشد.

وی افزود: اینگفته را که در صورت نپیوستن به FATF مشکلات بانکی مان برطرف نمی شود، قبول ندارم.حاجی دلیگانی گفت: مشکل اصلی در CFT است که در آن تعریف تروریسم محل مناقشه است.وی افزود: منشأ مشکلات بانکی ایران به تحریم های ثانویه و تحریم دلار از سوی امریکا بر می گردد.

این نماینده مجلس گفت: هیچ مقامی نمی تواند تضمین دهد در صورت تصویب لوایح چهارگانه و پیوستن به FATF مشکلات بانکی ایران حل شود.حاجی دلیگانی افزود: طرف مقابل هیچگاه در بهانه گرفتن از جمهوری اسلامی ایران کم نمی آورد و بدون شک درباره حقوق بشر، برنامه هسته ای و اصول و ارزش های انقلاب اسلامی بهانه خواهند گرفت.

حاجی دلیگانی افزود: برای پیوستن به FATF باید در نظر داشت که هزار و 140 نفر از ایرانی ها در فهرست تحریمی وزارت خزانه داری امریکا هستند.

سید یاسر جبرائیلی کارشناس اقتصاد سیاسی هم گفت: اینکه گفته شود در صورت نپیوستن به FATF مبادلات تجاری مان با دنیا قطع می شود، درست نیست.وی افزود: CFT از سال 2000 اجرایی شده است و ما عضو آن نبوده ایم، اما مبادلات تجاری مان با کشورهای دنیا همچنان برقرار است.

جبرائیلی گفت: واقعیت این است که امریکا و اروپا در پی آن هستند که بخش تحریمی و غیرتحریمی را از هم جدا و در داخل شکاف ایجاد کنند.وی افزود: تجربه کره شمالی و پاکستان پیش روی ماست که با وجود پیوستن به FATF مشکلاتشان حل نشده است.

این کارشناس اقتصاد سیاسی گفت: ما در شرایط عدم تضمین و قطعیت درباره آینده هستیم و در این شرایط باید دقت بیشتری کنیم.

ابوذر ندیمی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی هم گفت: این موضوع هم می تواند بهانه ای برای امریکا باشد که فشارهای بین المللی را به ایران وارد کند.

وی افزود: باید دانست که FATF صرفاً برای ایران طراحی نشده و مسأله ای است که برای تمامی کشورهای دنیا مطرح است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 16 دی 97، کد مطلب: 1915970:www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین