پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۰۸۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴
مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه از اتمام ریل‌گذاری خط یک خبر داد و گفت: متوسط ریل‌گذاری در متروی تبریز پیش از این حدود ۲۵ متر در روز بود که اکنون به متوسط ۸۰ متر در روز ارتقا داده‌ایم در صورتی که این موضوع در شیراز، تهران، مشهد و اصفهان کمتر از ۵۰ متر است.

شعار سال: مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه از اتمام ریل‌گذاری خط یک خبر داد و گفت: متوسط ریل‌گذاری در متروی تبریز پیش از این حدود ۲۵ متر در روز بود که اکنون به متوسط ۸۰ متر در روز ارتقا داده‌ایم در صورتی که این موضوع در شیراز، تهران، مشهد و اصفهان کمتر از ۵۰ متر است. مصطفی مولوی ضمن ارائه گزارشی اجمالی از اقدامات صورت گرفته طی شش ماه گذشته در این سازمان، با اشاره به شرایط تحویل طرح قطار شهری تبریز گفت: زمانی که طرح را تحویل گرفتیم فاز یک و دو از خط یک قطار شهری تبریز به بهره‌برداری رسیده بود این در حالی بود که ایستگاه‌های یک تا شش از لحاظ ساختمانی به اتمام رسیده و ایستگاه‌های هفت، هشت، نه، ۱۰ و ۱۱ در حال ساخت بود و از فاز سه نیز ایستگاه‌های ۱۲، ۱۸ و ۱۴ در حال ساخت قرار داشت.

مولوی به تعطیلی برخی ایستگاه‌ها همچون ایستگاه‌های ۱۳، ۱۵ و ۱۶ در زمان تحویل اشاره کرد و گفت: این ایستگاه‌ها در آن زمان بدون پیمانکار بوده و فعالیت در این ایستگاه‌ها تعطیل بود همچنین در برخی ایستگاه‌ها در بحث مخابراتی و تأسیساتی نواقص وجود داشت. وی با اشاره به سرعت بخشی به انجام فعالیت‌های عمرانی در خط یک قطار شهری تبریز گفت: در ریل‌گذاری شاهد پیشرفت فیزیکی هستیم، به‌طوری که از اواسط خرداد تاکنون ۵/ ۱۱ کیلومتر ریل‌گذاری انجام شده است. مولوی افزود: از همکارانم در خط یک متروی تبریز تشکر ویژه دارم که طول ریل‌گذاری را در کشور بهبود بخشیدند و برخی روزها ریل‌گذاری را به ۱۱۰ متر رساندند. مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه با اشاره به آخرین وضعیت فعالیت‌های عمرانی در ایستگاه‌های خط یک قطار شهری تبریز گفت: ایستگاه هفت و هشت به اتمام رسیده اما نواقصی در پله برقی و آسانسور داریم، ایستگاه نه در بحث ساختمان به اتمام رسیده و یکی از ورودی‌ها تکمیل و آماده مسافرگیری است، ایستگاه ۱۰ واقع در میدان چهار راه منصور به اتمام رسیده و داخل میدان تحویل شهرداری شده است و نواقصی در یکی از ورودی‌ها داریم که به محض واگذاری محل توسط شهرداری منطقه عملیات آن نیز آغاز می‌شود، پیمانکار ایستگاه ۱۱ مشخص شده است و به محض پرداخت پیش پرداخت ادامه ایستگاه و ورودی‌ها آغاز می‌شود.

مولوی گفت: خوشبختانه نیمه اول شهریور قطار را به ایستگاه ۱۲ رساندیم اما متأسفانه به‌رغم صورتجلسه‌ای که با مدیر کل آموزش و پرورش ومعاون عمرانی وقت داشتیم در مورد آزادسازی ورودی این ایستگاه به توافق نرسیدیم و متاسفانه به ماده هشت متوسل شدیم تا از مسیر قانونی پیگیر موضوع باشیم و برای برطرف کردن مشکل ورودی موقت در حال احداث است و امیدواریم اواخر دی شاهد مسافرگیری در این ایستگاه باشیم. وی افزود: پیمانکار ایستگاه ۱۳، ۱۵ و ۱۶ انتخاب شده است و باتوجه به مبلغ ارائه شده پیشرفت قابل قبولی در این ایستگاه‌ها داریم و امیدواریم تا پایان سال سقف هر سه ایستگاه به اتمام برسد.

وی با اشاره به انجام فعالیت‌های عمرانی در ایستگاه ۱۴ گفت: در ایستگاه ۱۴ به علت عدم تملک قسمتی از ایستگاه انجام کار با ظرفیت کامل مقدور نبود و از همه ایستگاه‌ها عقب‌تر بودیم و بدهی سازمان نیز به پیمانکارش نسبت به دیگران بیشتر است و خوشبختانه تملک صورت گرفت. پیش‌بینی می‌کنیم بتوانیم تا اواخر اردیبهشت ۹۸ سقف اول را به اتمام برسانیم. مولوی از اجرای محوطه‌سازی در دپوی لاله خبر داد و گفت: در این مجموعه محوطه‌سازی در حال اجراست و ریل‌گذاری در داخل ساختمان‌های تعمیرگاهی به اتمام رسیده است و از اواخر دی امیدواریم ریل‌گذاری داخلی را آغاز کنیم. وی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی در خط دو قطار شهری تبریز گفت: طی هفته‌های گذشته TBM خط دو را راه‌اندازی کردیم و درخصوص ایستگاه‌ها اکنون در ایستگاه یک، دو، سه و ۱۶ سازه نگهبان احداث شده است. ایستگاه شش در حال تحویل زمین است و در ایستگاه هشت و ۱۵در حال اجرای سازه نگهبان هستیم و ایستگاه ۱۸ روباز بوده و قسمتی عملیاتی شده است. مولوی با اشاره به نوسانات ارز طی ماه‌های گذشته گفت: شش ماه پیش هر کیلومتر احداث مترو ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه می‌برد اما امروز برای هر کیلومتر به ۴۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم.

وی ادامه داد: خط چهار که تراموا است در مرحله انتخاب مشاور است تا بتوانیم با برنامه دقیق‌تر عمل کنیم و امیدواریم این مراحل تا پایان سال به اتمام برسد. وی با اشاره به ایستگاه مشترک راه‌آهن «تبریز - میانه» با مترو گفت: رساندن خط دو به خاوران موضوعی بود که با وزیر وقت و مسوولان ارشد جلسه مشارکتی برگزار شد و به‌علت تملک سهل و آسان در خاوران، هماهنگی گزینه خاوران با توسعه شهر تبریز، توجیه اقتصادی طرح، تقاضای بالای سفر و توجه به پدافند غیرعامل مباحثی بود که ما مصمم به اجرای این کار هستیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 16 دی 97، کد مطلب: 3482757، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
0
0
بهسازی و نوسازی حمل و نقل عمومی در همه شهرها در جهت کاهش آلودگی هوا هم مهم است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین