پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۶۰۰۱
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۴
لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، روحانیون و مدیران شهرستان بستان آباد با اشاره به اینکه آذربایجان ظرفیت‌های بزرگی دارد که مقام معظم رهبری هم از این استان برخاسته است گفت: غیرت و شجاعت و شهامت آذربایجان همواره در طول تاریخ ایران باعث علو درجه ایران شد.

شعارسال: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آذربایجان نقش بسیار مهمی در تاریخ کشورمان دارد و چشم و چراغ ایران است.

لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، روحانیون و مدیران شهرستان بستان آباد با اشاره به اینکه آذربایجان ظرفیت‌های بزرگی دارد که مقام معظم رهبری هم از این استان برخاسته است گفت: غیرت و شجاعت و شهامت آذربایجان همواره در طول تاریخ ایران باعث علو درجه ایران شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه از بس کلنگ‌زنی می‌کنند و انجام نمی‌دهند، دیگر کلنگ‌زنی نمی‌کنم گفت: کلنگ‌زنی راه‌آهن بستان آباد به سراب را به دلیل جدی بودن پذیرفتم لذا از وزارت راه می‌خواهم تا راه آهن بستان آباد میانه به سرعت به اتمام برسد و نگرانی مردم رفع شود.

وی با بیان اینکه برای راه آهن در ایران سرمایه گذاری ویژه صورت می‌گیرد افزود: سال گذشته و امسال از رهبری معظم تقاضا کردیم که از صندوق توسعه ملی برای احداث راه آهن استفاده کنیم تا بتوانیم ارتباط شرق و غرب و شمال به جنوب ایران را برقرار کنیم که مقام معظم رهبری توجه ویژه به این موضوع داشتند.

لاریجانی با اشاره به اینکه برای راه آهن و پروژه‌های مهمی که ترانزیت شرق و غرب را تامین کند، در بودجه ۹۸ از صندوق توسعه ملی بهره‌گیری می‌شود، ابراز داشت: مسیر راه آهن تبریز هم باید به سمت مرز فراهم شود چراکه راه و راه آهن تبریز باید به دلیل اهمیت اقتصادی آن مورد توجه قرار گیرد.

وی برقی کردن راه‌آهن تهران _ تبریز را جزو پروژه‌های اعتباری دانست و گفت: پروژه تهران _ مشهد، تهران _ اصفهان و تهران _ تبریز در دست پیگیری است و جزو پروژه‌های مادر در راه آهن است.

رئیس مجلس در ادامه به مشکلات شهرداری شهر‌های کوچک اشاره کرد و اظهار کرد: طرحی در مجلس داریم که از منابع ارزش افزوده، بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان پرداخت شود که با اصلاح ایرادات شورای نگهبان، این طرح عملیاتی می‌شود و تلاش می‌کنیم در چند روز آینده حل شود.

وی با بیان اینکه نقاط محروم و روستاییان مسائل مهم مورد توجه مجلس است گفت: یکی از بخش‌هایی که در برنامه و بودجه مورد توجه است، روستاییان است، امسال برای آبخیزداری و آبیاری تحت فشار از صندوق توسعه ملی از رهبری معظم تقاضای بهره‌برداری کردیم چرا که آب یکی از مشکلات مهم کشور است و باید نحوه تقاضا را ساماندهی کنیم که آبیاری نوین و آبخیزداری و کشت گلخانه‌ای یکی از راه‌های کاهش مشکلات ناشی از آب است.

لاریجانی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات از صندوق گرفته و برای پروژه‌های روستایی پرداخت کردیم، ابراز داشت: باید امکانات اقتصادی، صنعتی، معدنی در روستا‌ها ایجاد کنیم تا مردم به شهر‌ها مهاجرت نکنند.

وی با اشاره به اینکه پول‌پاشی در کشور کار درستی نیست خاطر نشان کرد: افراد دریافت‌کننده تسهیلات باید اهلیت لازم را داشته باشند و تسهیلات در محل مورد نظر هزینه شود، اگر این طرح موفق شود، دوباره بستر آن را فراهم می‌کنیم که تکرار شود.

رئیس قوه مقننه اشتغال را از موضوعات مهم کشور عنوان کرد و گفت: با تدبیر رهبری و تاکیدی که به سران قوا در موضوع اشتغال داشتند، در مجلس تلاش می‌کنیم مسیر ایجاد اشتغال را در کشور تسهیل کنیم.

وی با انتقاد از اینکه در بودجه ۹۸ اشکالاتی در تنظیم وجود داشت، اظهار کرد: با اصلاح بودجه باید تسهیلات لازم اشتغال را ایجاد کنیم. کمیته امداد برای ایجاد اشتغال کار خوبی انجام داد که پرت بسیار کمی داشت، سال گذشته ۱۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به کمیته امداد دادیم، ولی امسال رقم قابل توجهی در حدود ۵ هزار میلیارد برای اشتغال زایی در کمیته امداد و بهزیستی پرداخت می‌شود تا برای خود کفایی و ایجاد اشتغال خرد به صورت قرض الحسنه پرداخت شود.

رئیس مجلس گفت: سپاه هم برای محرومیت‌زدایی کار‌های خوبی در روستا‌ها انجام داده که از این هم حمایت می‌کنیم.

لاریجانی با تاکید بر اینکه به خاطر مشکلاتی که آمریکایی‌ها برای ایران ایجاد کرده‌اند از روش‌های مختلف استفاده می‌کنیم تا مشکلات حل شوند، ادامه داد: ایرانی‌ها آدم‌های باهوش و زرنگی هستند که از شرایط سخت‌تر از این هم با همت بلند مردم و مدیران عبور کردند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 10بهمن 1397 ، کدخبر:6815916 ،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین