پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۱۲۳۱
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۱
معاون بازرگانی شرکت سهامی فرش ایران با بیان اینکه بیش از 80 درصد فرش تولیدی ایران از ابتدای سال صادر شده است می‌گوید در طول سالهای اخیر بازارهای نوظهوری مانند کشور چین با اتکا به رشد شاخص‌های اقتصادی شکل گرفته‌ است که می‌تواند بازاری بزرگ و مهم برای صادرات فرش ایران باشد و با توجه به آغاز دوباره تحریم فرش ایران این بازار می‌تواند جایگزین بازار آمریکا شود.

شعارسال: علی ملکی‌جو گفت: تحریم فرش ایران از سوی آمریکا در مقطع کنونی زمانی تحریم فرش از مبداء ایران نیست و هر فرشی که اصالت و بافت ایرانی داشته باشد در این دور از تحریم‌ها در لیست سیاه قرار گرفته است.

وی افزود: در تحریم‌های گذشته اگر فرش ایران از مبداء دیگری به آمریکا صادر می‌شد امکان حضور در بازار امریکا را داشت اما اکنون کارشناسان حساسیت بیشتری بر روی فرش دارند و تلاش می‌کنند تا محدودیت‌های بیشتری در مورد صادرات این کالا ایجاد کنند.

معاون بازرگانی شرکت سهامی فرش ایران گفت: ممکن است فرش ایران با عنوان فرش افغانی یا فرش سایر کشورها صادر شود اما براساس اعلام صورت‌گرفته کارشناسان در صورت تشخیص اصالت و بافت ایرانی آن را برگشت می‌دهند.

ملکی‌جو گفت: از برخی از مشتریان شنیده‌ایم که تنها فرش همراه مسافر یا صادرات چمدانی با محدودیت همراه نیست و البته این میزان فرش تعیین‌کننده صادرات فرش ایران نیست.

وی افزود: فرش ایران ممکن است تحت عناوین مختلف وارد بازار آمریکا شود اما براساس موجودی که از فرش ایران در بازار امریکا ایجاد شده است به دلیل اعلام پیش از موعد آغاز دوباره تحریم فرش بسیاری از بازرگانان ایرانی و آمریکایی یا سایر کشورها که مشتریانی در بازار آمریکا دارند از ابتدای امسال فرش زیادی از ایران خریداری کرده‌اند.

بخش عمده بازار فرش آمریکا با تحریم دوباره از دست رفت

معاون بازرگانی شرکت سهامی فرش ایران گفت: در مجموع با تحریم‌ فرش آمریکا بخشی عمده از بازار فرش این کشور از لیست کشورهای صادرکننده فرش ایران خارج می‌شود اما در طول سالهای اخیر بازارهای نوظهوری مانند کشور چین با اتکا به رشد شاخص‌های اقتصادی بازاری بزرگ و مهم برای صادرات فرش ایران است.

وی افزود: بیش از 80 درصد فرش تولیدی ایران از ابتدای سال صادر شده است که یکی از دلایل افزایش نرخ ارز بوده است. حجم بالایی از فرش ایران صادر شده است.

تجار انبارها و باراندازهای خود در گمرک‌های مهم را از فرش ایران پر کردند

ملکی‌جو گفت: در نمایشگاه شهریور فرش دستباف ایران تجار ایرانی که انبار و باراندازهای مهی در گمرک‌های جهان دارند خریدهای وسیعی انجام داده‌اند. البته در آن مقطع زمانی نرخ دلار به 18 هزار تومان رسیده بود و کاهش شدید ارزش پول ملی و قوت گرفتن دلار انگیزه‌ای قوی برای تجار فرش داخلی و خارجی بود تا صادرات وسیعی از ایران به مقصد بسیاری از کشورهای جهان انجام دهند.

وی گفت: تجار فرش مجبور به فروش هستند که بتوانند تولید دوباره داشته باشند و چاره‌ای جز فروش یا صادرات نداشته باشند و در مقطع افزایش ناگهانی دلار خریدهای زیادی از سوی ایران انجام شد.

حجم دلاری صادرات فرش دستباف افزایش قابل توجهی نداشته است

معاون بازرگانی شرکت سهامی فرش ایران گفت:‌ اگر ارزش صادرات فرش ایران را به صورت دلاری محاسبه کنیم خواهیم دید که نسبت به سالهای گذشته با توجه به حجم، با افزایش قابل توجهی همراه نبوده است اما از نظر ریالی با رشد قابل توجهی همراه است.

وی درباره ارزیابی خود از ادامه تولید فرش در سال جاری گفت:‌ نوعی آرامش در تولید فرش دستباف ایجاد شده است و رشد چندماهه فروش اگر ادامه‌دار بود در تولید فرش هم تاثیرگذار بود. با توجه به گرانی مواد اولیه احتمال افزایش قیمت بیشتر تولیداتی که از این پس به بازار عرضه می‌شوند وجود دارد و این افزایش قیمت می‌تواند موجب رکود داخلی شود.

ملکی‌جو درباره قدرت خرید مردم نیز گفت: فروش فرش دستباف به طور قابل توجهی به قدرت خرید مردم وابسته است و در مقطعی که نرخ دلار بالا بود خریدهایی انجام شد که ممکن است رکود در صادرات و فروش داخلی را در ماه‌های آتی موجب شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری پانا، تاریخ انتشار: 18دی1397 ، کدخبر: 884483: www.pana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین