پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۸۳۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) با اشاره به رشد 2 درصد تولید و 40 درصد صادرات نساجی به خارج از کشور در سال 1397 گفت: هم اکنون هفت هزار و 900 واحد نساجی با 260 هزار نفر در این بخش از صنعت کشور فعالیت دارد .
شعارسال: افسانه محرابی در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه تخصصی منسوجات خانگی و آیین گشایش سومین نمایشگاه تخصصی فرش ماشینی و موکت استان یزد گفت: دولت مصمم است در این ارتباط کسب و کار را برای تولیدکنندگان هموار و روان تر کند .

وی با بیان اینکه نساجی در شرایط سخت اقتصادی خیلی از کشورها را نجات داد، افزود: با توجه به اشتغال بالای این صنعت و ارزآوری آن می تواند در این شرایط سخت کشور در کاهش تبعات اجتماعی و ایجاد اشتغال تأثیرگذار باشد.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی وزارت صمت با اشاره به برخی مشکلات این صنعت و اتخاذ نتیجه برای حل آنها تصریح کرد: برای حل این مشکلات مقرر شد با همکاری پنج کمیسیون مجلس ، حل این مشکلات به شکل قانونی تدوین شود.

محرابی ادامه داد: در شرایط ممنوعیت ورود برخی کالاها به کشور، فرصت خوبی برای تولید کنندگان داخلی فراهم شد و با وجود مشکلات ، آمار صادرات و تولیدات کشور رشد خوبی داشته است.

وی تأمین مواد اولیه را لازمه رشد بیشتر تولید و صادرات این بخش از صنعت کشور عنوان کرد و گفت: تصمیمات خوبی برای تأمین مواد در قالب تفاهم نامه به ارزش 21 هزار میلیارد تومان گرفته شد تا هم سرمایه در گردش ، هم طرح های توسعه ای و هم طرح های بالای 60 درصد پیشرفت نهایی شود.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی وزارت صمت یادآور شد: قرار بود دستورالعمل تفاهم نامه که نرخ سود آن در مناطق محروم 12 درصد و در مناطق توسعه یافته 14 درصد است، امروز ابلاغ شود.

محرابی افزود: امروز بحث بدون انتقال ارز به عنوان یکی از مشکلات تولیدکنندگان مطرح است که تا 300 میلیون دلار برای تأمین مواد اولیه مجوز داریم هرچند که نظر وزیر صنعت 500 میلیون دلار است.

وی خبر خوش دیگر را مربوط به کالاهای وارداتی ممنوع شده اعلام کرد و اظهار داشت: 1.1 میلیارد دلار ارزش کالاهای وارداتی نهایی صنعت نساجی و پوشاک و 100 میلیون دلار مصنوعات چرمی به کشور تعلق گرفته که الان ممنوع شد و از مجموع 10 میلیارد دلار کل صنایع را شامل می شود.

وی اظهار امیدواری تا از این طریق ،به طرح های توسعه ای این دو صنعت که بخشی از امکانات آنها به دلیل مسائل ارزی با مشکل مواجه شده بود، کمک شود و امیدواریم با وجودی که صندوق بین المللی پول ، شرایط سال آینده کشور را سخت پیش بینی کرده است با اعتماد به نفس ، نتیجه مثبت و متفاوتی با این پیش بینی ها را در ایران رقم بزنیم.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت( صمت) یزد هم در این مراسم با اشاره به رتبه دوم یزد با تولید 27 درصد محصولات این صنعت در کشور خاطرنشان کرد: هم اکنون 662 واحد نساجی استان دارای پروانه بهره برداری است، اگر صنوف مرتبط را به آن اضافه کنیم به چهار هزار و 309 واحد می رسد.

محمدرضا علمدار یزدی اظهارداشت : هم اکنون سه هزار و 290 واحد تولیدی دارای پروانه در استان فعال است که زمینه اشتغال بیش از 100 هزار نفر را فراهم کرده است.

وی افزود: یکهزار طرح نیمه تمام با پیشرفت بالای 60 درصد در استان وجود دارد که با راه اندازی آنها 30 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد می شود.

رئیس سازمان صمت یزد تصریح کرد: رتبه اول صدور جواز تأسیس و رتبه اول صدور معافیت گمرکی مربوط به این استان است که با این معافیت ها ، روزانه هشت میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید در یزد ایجاد شده است.

علمدار یزدی از کسب رتبه اول پروانه بهره برداری معدن و رتبه اول صدور گواهی کشف معدن خبر داد و گفت: با توجه به کسب این رتبه ها ، این سازمان در سال 96 رتبه برتر را در میان استانها کسب کرد.

وی با بیان اینکه فعالیت نساجی صنعتی در ایران از سال 1304 آغاز شد، اظهار داشت: در یزد هم از همان زمان فعالیت نساجی صنعتی آغاز شد، امروز این استان از پیشگامان آکادمی و صنعتی این بخش محسوب می شود.

محرابی در سفر یک روزه به یزد از چند واحد صنعتی از جمله واحد نقشین یزد در بخش های رنگرزی ، تکمیل و چاپ پارچه پنبه ای با 170 نفر اشتغال ، یزدباف با 815 نفر اشتغال بازدید کرد.

بر پایه اعلام اداره کل تأمین اجتماعی یزد، 160 واحد نساجی در استان فعال است که حدود 23 هزار نفر در این واحدها مشغول کارند و در واقع 27درصد سهم اشتغال یزد مربوط به این صنعت است و 100 درصد روفرشی و ترمه و 80 درصد رومبلی ایران در استان تولید می شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 4 دی 1397 ، کدخبر: 83147654 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
0
0
واردات بی‌رویه پوشاک موجبات رکود صنعت نساجی در حوزه تولید پارچه و پوشاک و استقبال چشم‌گیر از این واردات زمینه را برای شکست بیشتر اهالی تولید در صنعت نساجی فراهم آورده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین