پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۵۱۵۸
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷
رئیس اتحادیه فروشندگان فرش‌های ماشینی گفت: در صورت عدم تامین مواد اولیه، کارگاه‌های کوچک از فعالیت بازمی‌ایستند و به این ترتیب به بیکاران جامعه اضافه خواهد شد.
شعار سال:رئیس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی و موکت تهران با تاکید بر لزوم تامین مواد اولیه برای ادامه حیات کارگاه‌های تولید فرش گفت: در صورت عدم تامین مواد اولیه، کارگاه‌های کوچک از فعالیت بازمی‌ایستند و به این ترتیب به بیکاران جامعه اضافه خواهد شد.
 
رئیس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی و موکت با اشاره به تاثیرات تحریم‌ها اظهار داشت: متاسفانه در سال‌های اخیر، کشورمان با تحریم‌های اقتصادی زیادی روبه‌رو شد، طوری‌که تاثیرات مخربی بر مجموعه تولیدات کشور گذاشت. در برخی از تولیدات، نیاز مبرم به مواد اولیه و در برخی نیاز به ماشین‌آلات داریم که در صورت عدم تامین در این حوزه‌ها ، قطعاً با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهیم شد.
 
محمدهادی کمالیان در ادامه بیان داشت: در دهه‌های اخیر روند رشد و توسعه در تنوع، رنگ، مدل و اندازه انواع فرش‌های ماشینی در پس همت، پشتکار، مطالعه، تعهد و نیاز جامعه توسط تولیدکنندگان و فعالان در عرصه فرش ماشینی مورد توجه قرار گرفته و منجر به تولیدات بسیار خوب و ارزنده در این عرصه شده است.
 
کمالیان تاکید کرد: تمام نقشه‌ها، طرح‌ها و رنگ‌هایی که در تولید فرش ماشینی دیده می‌شود، برگرفته از هنر فرش دستباف است که از سالیان دور جزو تولیدات هنرمندان کشور بوده است. در گذشته به دلیل کیفیت پایین فرش‌های ماشینی و عرق افراد نسبت به استفاده از فرش دستباف، فرش ماشینی از رونق کمتری  برخوردار بود، اما اکنون بسیاری از تولیدات با هر نقشه، رنگ، مدل و اندازه ای، توانسته نیاز و نظر مردم کشور عزیزمان را برطرف و جلب کند. رشد صنعت فرش ماشینی به همت افرادی میسر شد که در صنعت نساجی فعالیت دارند و امروزه باعث افتخار در کشور شده‌اند. کیفیت فرش‌های ماشینی در برخی از تولیدات به‌قدری بالاست که بیننده در دستباف یا ماشینی بودن آن شک می‌کند.
 
وی با اشاره به واردات فرش‌های تزئینی گفت: فرش‌های تزئینی در گذشته از کشورهای ترکیه و بلژیک وارد می شد. قواره‌ها عمدتاً کوچک بود و بازار خوبی هم داشت. برای واردکننده نیز مقرون به‌صرفه بود. از سال گذشته که واردات منع شد، این نوع فرش‌ها در شهر قم توسط هنرمندان ایرانی تولید می‌شود. به‌گونه‌ای که ۷۰ درصد فرش، ماشینی است و ۳۰ درصد دیگر توسط دست انجام می‌شود. پرداخت فرش با دست انجام می‌شود و زیگزال‌ها و ریشه‌ها دستی است. این شیوه بافت به فرش‌ها نما و جلای دیگری می‌دهد و مشتریان خاص خود را دارد.
 
کمالیان به تولیدات دستگاه‌های بافت فرش در ایران اشاره کرد و ادامه داد: در دهه شصت، برخی از تولیدکنندگان به سرمایه‌گذاری در تولید دستگاه‌ها و ماشین‌آلات ورود کردند. بخشی از آنها را نیز تولید کردند، اما رفته‌رفته این افراد از صحنه تولید پس زده شدند. امروزه نیاز به حضور و وجود این جنس افراد داریم. البته آنها در صورتی موفق خواهند شد که دولت از ایشان حمایت کند تا دهه شصت بار دیگر تکرار شود. باید به این نکته اشاره کنم که ما نیاز به تامین مواد اولیه داریم. در صورت عدم تامین نیاز، کارگاه‌های کوچک از فعالیت بازمی‌ایستند و به این ترتیب به بیکاران جامعه اضافه خواهد شد.
 
 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  سایت خبری اتاق اصناف تهران  ،تاریخ انتشار:   27 خرداد 1399،کدخبر:   28427،www.otaghasnaftehran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین