پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۱۹۷۰
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷
یکی از موادی که کم آن برای بدن مفید است و زیادی آن دشمن جان و سلامتی انسان‌هاست کلسترول است.
شعارسال: عامه مردم معمولاً به کسانی که کلسترل خون‌شان زیاد است صفراوی مزاج می‌گویند. کلسترل ماده‌ای است که در خون طبیعی انسان به‌مقدار کم موجود است.

زیاد شدن این ماده در خون فشار آن را بالا می‌برد و جوان را شکسته و پیر می‌کند. سرکه و جوهر سرکه‌ای که کبد انسان تهیه می‌کند کلسترول را می‌سازند. چربی‌ها و مغز نیز مقداری از آن را داشته و به انسان می‌دهد، با صفرا و مخمرها به خون می‌رود و به‌وسیله صفرا دفع می‌شود. زیادی آن تولید سنگ صفرا کرده و تصلب شرائین می‌کند، فشار خون را بالا می‌برد و سرانجام شخص را به سمت سکته و خونریزی می‌کشاند. کسانی که به این بیماری مبتلا هستند نباید چربی و سرکه بخورند.

کنگر و کنگرفرنگی و غذاهای یددار که صفرا را زیاد می‌کند بهترین علاج آن است و باید در خوردن شکلات و میوه‌های چربی‌دار و چربی‌های حیوانی افراط نکرده تا دچار این مرض نشد، البته باید دانست که مقداری از این ماده برای خون و زندگانی آدم‌ها و مغز و کبد لازم است.

کلسترول با اکثر سم‌هایی که وارد بدن می‌شود می‌جنگد و عامل اصلی رساندن چربی به خون است. اگر این ماده در خون کم شود پوست خشک شده و چربی عضلات و گوشت بدن کم می‌گردد و مقاومت بدن در برابر سموم تقلیل پیدا می‌کند. معتادین به سموم مخصوصاٌ کسانی که تریاک یا شیره مصرف می‌کنند کلسترول بدن‌شان کم است و از این رو پوست‌شان خشک شده و چربی بدن‌شان از بین رفته است.

باید بدانیم که دم‌کرده نعناع برای کسانی که کسترول بدن‌شان زیاد است مفید است و همچنین هویج، کلسترل خون را پایین می‌آورد و رنگ پوست را باز می‌کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 22 دی 1397 ، کدخبر: 351276 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین