پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۲۵۹۹
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۱
جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در رودیان که گویا قرار بوده با همکاری شهرداری شاهرود انجام شود، با بدقولی‌هایی همراه بوده و شهرداری رودیان زمستان امسال برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد مستقیم وارد عمل می‌شود.

شعارسال: جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در رودیان که گویا قرار بوده با همکاری شهرداری شاهرود انجام شود، با بدقولی‌هایی همراه بوده و شهرداری رودیان زمستان امسال برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد مستقیم وارد عمل می‌شود.

شهرداری رودیان برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد مستقیم وارد عمل می‌شود

شماری از مردم در سامانه «فارس من» که مطالبات و مشکلات مردمی را در سراسر کشور پیگیری می‌کند، موضوعی درباره «شهرهای کوچک و روستاهای بزرگ در قرق سگ‌های ولگرد» مطرح کرده‌اند.

سگ‌ها و توله‌هایشان منتظرمان هستند!

مردم با انتشار مطالبه‌ای در سامانه «فارس من» تصریح کردند که «بنده در یک شهر کوچک به نام رودیان، شهر انگورهای مرغوب و فراوان از توابع شهرستان شاهرود زندگی می‌کنم که زندگی مردم در گذشته همه دامداری و کشاورزی و باغداری بوده و منطقه تا چهار سال قبل روستا بود.

اکنون با پیگیری مردم و مسؤولان به شهر تبدیل شده و اکثر مردم دامداری را رها کرده‌اند اما سگ‌های ولگرد هنوز در محل می‌گردند و چه‌بسا زادوولد کرده و زیاد شده و سگ‌های ولگرد مناطق دیگر هم به این‌ها افزوده شده‌اند.

شب‌ها خیابان‌های شهر در کنترل سگ‌هاست و خردسالان، پیرمردان و پیرزنان جرأت خارج شدن از منزل را ندارند.

در بیشتر روزها این سگ‌ها مزاحم مردم و کودکان می‌شوند و مسأله برای مردم تبدیل به معضلی شده و کسی هم راه‌حل و فکری برای این موضوع نمی‌کند.

مردم بارها به مسؤولان و شورای شهر و شهرستان نامه نوشته و درخواست کرده‌اند اما تاکنون کسی فکر نکرده است؛ البته شهرداری رودیان موضوع و معضل را قبول دارد.

شهردار شهر گفته قانون اجازه کشتن سگ‌ها را نمی‌دهد و شهرداری هم توان نگهداری یا راهکاری برای حل مشکل ندارد.

بر سر هر کوچه که یک سطل آشغال بزرگ مکانیکی قرار دارد، چند سگ و توله‌هایشان هم حاضر هستند؛ مخصوصاً در روزهای سرد زمستان مردم واقعاً اذیت می‌شوند و این یک مشکل مهم است.

باید مسؤولان شهری یا استانی یا اگر لازم است در مجلس راه‌کاری برایش بیندیشند و معضل حل شود. سلامتی مردم در خطر است.

البته به نظر می‌رسد این مشکل اکثر شهرها و روستاهای کشور عزیزمان ایران اسلامی باشد که باید حل شود»؛ خبرگزاری فارس استان سمنان به بررسی موضوع پرداخته است.

شهرداری رودیان مستقیم وارد عمل می‌شود

حسن خانی، شهردار رودیان درباره جمع‌آوری سگ‌های ولگرد اظهار داشت: قراردادی با پیمانکاری که شهرداری بسطام همکاری کرده بود، بسته‌ایم و چند قلاده سگ هم جمع‌آوری شد.

شهردار رودیان با اشاره به اینکه جلسه‌ای سال گذشته در مرکز بهداشت در حضور دهیاران و بخشداران تشکیل شد، تصریح کرد: قرار بر این شد تا برنامه‌ریزی و اقدامی قاطع در جهت جمع‌آوری سگ‌های ولگرد انجام شود.

خانی با تأکید بر اینکه قرار شد محلی از سوی شهرداری شاهرود برای نگهداری سگ‌های ولگرد ایجاد شود، اضافه کرد: مقرر بود سگ‌ها توسط شهرداری‌های کوچک و دهیاری‌ها جمع‌آوری شوند و این کار توسط پیمانکار انجام و به شهرداری شاهرود تحویل داده شود.

شهردار رودیان با بیان اینکه هنوز این زیرساخت فراهم نشده است، تصریح کرد: اطلاعی هم در این رابطه به ما نداده‌اند و احتمال دارد با همان پیمانکار سال گذشته قرارداد ببندیم و جمع‌آوری سگ‌های ولگرد را انجام دهیم.

خانی در پاسخ به این سؤال که زمان دقیق جمع‌آوری سگ‌های ولگرد مشخص نیست؛ زیرا برای مردم مشکلات زیادی ایجاد شده است؟ با اشاره به اینکه ما هم منتظریم، اضافه کرد: طبق توان خودمان اگر این زیرساخت در شاهرود ایجاد نشود، زمستان امسال شهرداری رودیان برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد مستقیم وارد عمل می‌شود.

شهردار رودیان با تأکید بر اینکه با پیمانکار مشهدی برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد قرارداد می‌بندیم، اظهار کرد: تلاش داریم تا این مشکل برطرف شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 24دی 1397 ، کدخبر:www.farsnews.com، 13971024000507

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین