پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۷۷۰۵
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸
مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: در اصفهان و شهرستان‌ها چند مرکز برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در نظر گرفته شده است اما چون این مراکز کم است پیشرفت کار به‌کندی است.
شعار سال : مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: در اصفهان و شهرستان‌ها چند مرکز برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در نظر گرفته شده است اما چون این مراکز کم است پیشرفت کار به‌کندی است.

حسین صفاری پور اظهار کرد: سگ‌های ولگرد ناقل بیماری‌های انگلی و هاری هستند، گزش سگ‌ها در بین مردم رعب و وحشت ایجاد کرده و هر گزیدگی احتمال هاری دارد.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان تصریح کرد: واکسینه کردن شخص گزیده شده ضرورت دارد و تا چندین مرحله باید انجام شود تا اطمینان از عدم هاری حاصل شود؛ تقریباً هر سگ گزیده برای سیستم بهداشت‌ و درمان حدود یک میلیون تومان هزینه دربر دارد.

وی افزود: مشکلات بهداشتی، حرکت سگ‌ها در مزارع کشاورزی، ادرار و مدفوع آن‌ها در سطح شهر برای محیط زیست و سلامت مردم خطراتی ایجاد می‌کند.

صفاری پور با بیان این‌که طبق قانون وظیفه  شهرداری کنترل جمعیت حیوانات ناقل است، عنوان کرد: جلسات مختلفی  دراین‌باره برگزار شده است و روش‌هایی چون تیراندازی و تله گذاشتن کلاً” منسوخ شده است و صرفاً زنده گیری با نیت عقیم کردن سگ‌ها روش متداولی است که از طرف وزارت کشور و وزارت بهداشت بخشنامه شده است.

حسین صفاری پور گفت: در اصفهان و شهرستان‌ها چند مرکز در نظر گرفته شده است اما چون این مراکز کم است پیشرفت کار به‌کندی است ولی در حال انجام است سگ‌ها جمع‌آوری شده و در آن محل قرار گرفته سپس توسط افرادی با عنوان دوستداران حیوانات و توسط دامپزشک جراحی و عقیم کردن آن‌ها انجام و سپس رها سازی می‌شوند؛ اگر این برنامه تا دو سال بعد به شهرهای دیگر نیز تعمیم داده شود در کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد تأثیرگذار خواهد بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی صاحب نیوز،تاریخ انتشار:16بهمن 1397،کد خبر:934866،sahebnews.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین